اختلالات تغذیه ای

 

اختلال تغذیه ای

دلیل اهمیت درمان این اختلالات

 

بر اساس مطالعات محققان ,اختلالات تغذیه ای معمولا درمان  نمیشوند .در مطالعه ای کمتر از 30 درصد از بزرگسالان مبتلا به اختلالات تغذیه ای تحت درمان قرار گرفتند .ولی عدم درمان ان میتواند نتایج بسیار نامطلوبی داشته باشد .

 

در افراد مبتلا به کم خوری عصبی نسبت به افرادی که مبتلا به اختلالات تغذیه ای نیستند ,18 برابر درصد مرگ و میر بیشتر است .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

اختلالات تغذیه ای میتوانند بدن را نابود سازند به عنوان مثال مشکلات فیزیکی مرتبط با کم خوری عصبی شامل این موارد میباشند :کم خونی ,یبوست ,پوکی استخوان و حتی مشکلات قلبی و مغزی .

 

مشکلات فیزیکی مرتبط با پرخوری عصبی هم شامل ین موارد میشوند :گلو درد ,رفلکس اسید از معده ,از بین رفتن مینای دندان و حملات قلبی .

 

مشکلات فیزیکی مرتبط با پرخوری گاه و بیگاه هم شامل این موارد میشوند :فشار خون ,مشکلات قلبی و عروقی ,دیابت و دیگر مشکلات مرتبط با چاقی .

 

همچنین ارتباطی بین این اختلالات و بیماری های روحی مانند افسردگی وجود دارد .محققان هنوز نمیدانند که تاثیر اختلالات تغذیه ای باعث بیماری های روحی میشود ویا تاثیر انزوا و افسردگی و بیماری های روجی منجر به اختلالات تغذیه ای میشود .

 

مشخص است که افراد مبتلا به اختلالات تغذیه ای به نسبت دیگران بیشتر به بیماری های روحی مبتلا میشوند مانند افسردگی و اختلالات اضطرابی و سو مصرف مواد .

 

چگونه روانشناس میتواند به بهبودی بیمار کمک نماید ؟

 

روانشناسان نقش بسیار مهمی در درمان بیماران مبتلا به اختلالات تغذیه ای ایفا میکنند . پزشک باید تعیین نماید که فرد در معرض بیماری های فیزیکی جدی نمیباشد .میتوان از یک متخصص تغذیه در زمینه ارزیابی و بهبود رژیم غذایی کمک گرفت .

زمانی که روانشناس مشکلات اصلی را بیابد ,به بیمار کمک میکند تا افکار و رفتار مخرب خود را با مورد های مناسب تری جایگزین نماید .

انها میتوانند با هم تمرکز بیشتری بروی سلامتی به نسبت وزن داشته باشند و یا بیمار میتواند نسبت به غذاهی مصرفی خود و نحوه مصرف انها اطمینان بیشتری بیابد .

معمولا تغییر افکار و رفتار بیماران ساده نیست ولی به منظور حل دائمی این مشکل باید فرد و مشاور با هم همکاری نمایند تا زمینه های نامطلوب روحی در این زمینه را از بین ببرند .میتوان از درمان گروهی هم استفاده نمود .

معمولا بیمارانی که مبتلا به پرخوری عصبی هستند با روش های نام برده شده درمان میشوند ولی باید از این روش ها در کنار درمان های روانی استفاده کرد .بیمارن بایداز عوارض دارو های اگاه باشند .

 

 

تاثیر دارو ها

در بسیاری از موارد میتوان اختلالات تغذیه ای را با روش های دارویی و روان درمانی از بین برد .ولی معمولا این درمانها در بلند مدت موثر میباشند و به ناگهان وضعیت فرد را تغییر نمیدهند .

در صورتی که همسر و یا افراد خانواده در جلسات درمانی مشارکت داشته باشند ,از وقفه های بین برنامه جلوگیری میشود که به دلیل مشکلات شخصی و فردی ایجادشده اند .

 

درمانها میتوانند به خانواده ها کمک نماید تا علائم این اختلالات را بهتر بشناسند و راحتتر با ان کنار بیایند .همچنین گروههای پشتیبانی هم در این راه موثر میباشند .

 

به خاطر داشته باشید که در صورتی که درمان خود را زودتر اغاز نمایید انگاه نتایج بهتری بدست می اورید  و هر چقدر عادتهای نامطلوب در جسم و روح شما باقی بمانند ماندگارتر میشوند و رفع انها دشوار تر خواهد شد .

 

اختلالات تغذیه ای میتوانند عملکرد و سلامت فرد را مختل سازند ولی برای افرای که به دنبال مشاوره ی افراد متخصص میباشند ,روش های درمانی بلند مدت فرد را به نتیجه مطلوب میرسانند .
افراد متخصص در زمینه تغذیه میتوانند به افراد مبتلا به اختلالات تغذیه ای  ای کمک نمایند تا کنترل بیشتری بر عادتهای غذایی خود داشته باشند  .

 

منبع :

http://www.apa.org/helpcenter/eating.aspx

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments