اثرات زیان بخش خال کوبی

ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در خالکوبی که باعث حساسیت های پوستی می شود
ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در خالکوبی که باعث حساسیت های پوستی می شود

ترکیبات شیمیایی رنگهای جوهر تتو غیراستاندارد هستند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نکته قابل توجه این است که بیش از 44 درصد حساسیت های پوستی به خاطر رنگ قرمز بودند، اگرچه تنها 36 درصد از افراد خالکوبی هایی با طرح قرمز داشتند.

و برعکس، در حدود یک سوم افراد با شرایط پوستی حاد خالکوبی هایی با طرح مشکی داشتند. البته توجه داشته باشید که 90 درصد افراد بزرگسال از طرح های مشکی استفاده کردند.

با این وجود هنوز نمی دانیم که حساسیت های پوستی به خاطر ترکیب های شیمیایی رنگ تتو است یا به خاطر دیگر ترکیبات شیمیایی، چون مواد نگهدارنده یا درخشان کننده طرح روی پوست که به تدریج به رنگ تتو یا مواد دیگر افزوده می شوند. عدم وجود یک پایگاه اطلاعاتی دقیق یا گزارشات معتبر نیز از کنترل شرایط جلوگیری می کند.

tattoo-ink-gun-skin_iStock_000005950224Medium_ML-600

بیماری های ثانوی مرتبط با خالکوبی همگی تا حدی هم به دلیل عدم نظارت قانونی صحیح ناشی میباشند و هم این واقعیت که ترکیبات شیمیایی جوهر تتو مورد استفاده در خالکوبی در میان تولیدکننگان رنگ غیراستاندارد هستند.

پوست بدن یک سیستم ایمنی بسیار حساس است که بسیاری از افراد نسبت به اثرات طولانی مدت تزریق رنگ و جوهر تتو بر  روی پوست بی توجه هستند.

بسیاری از حساسیت های پوستی، واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به این مواد غیر قانونی استف اما هنوز نمی دانیم که که کدام ماده یا رنگ بیشترین اثر تخریبی را برروی پوست می گذارد.

یکی دیگر از یافته های مهم بدست آمده از مطالعات این است که تنها یک سوم افرادی که به حساسیت های پوستی دچار شدند، بدنبال درمان آن و مصرف دارو برای جلوگیری از بروز بیماری های عفونی کردند، مابقی افراد به تتوکار مراجعه کرده و خواستار تجدید خالکوبی شدند.

laser-tattoo-removal

بسیاری از محققان و متخصصان پوست قصد دارند که در پژوهش ها و مطالعات آینده خود بر روی ماده، رنگ، ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در خالکوبی که باعث حساسیت های پوستی می شود، تمرکز کنند. آنها پیش بینی می کنند که در تحقیقات خود به عواملی که ممکن است که افراد خالکوبی کننده را در مواجه با شرایط پوستی حاد و بیماری های مزمن قرار می دهد، دست پیدا کنند.

در سال 2012، محققان اظهار داشتند که جوهرهای تتو آلوده به باکتری بیماری سل هستند که میتواند بیماری های و عفونت های پوستی جدی را برای فرد به بار آورد، برای مثال بیماری های ریوی، مشکلات بینایی، عفونت اندام های داخلی بدن و عفونت مفاصل بدن.

منبع:

http://www.medicalnewstoday.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments