نکاتی درباره کرم ضد آفتاب که تاکنون نمی دانستید!

نکاتی درباره کرم ضد آفتاب که تاکنون نمی دانستید!

سرطان پوست، یکی از متداول ترین انواع سرطان در آمریکا به حساب می آید. بر طبق گزارشاتی که از مرکز کنترل بیماری به دست آمده سرطان پوست همان قدر که شایع است قابل پیش گیری هم می باشد زیرا نور خورشید عامل اصلی ایجاد آن است. نگران نباشید. بهترین خط دفاعی در برابر سرطان پوست، محافظت از پوست از طریق کرم های ضد آفتاب است.

ماهیت ضد آفتاب ها چیست؟

کرم های ضد آفتاب، عموما به صورت یک مانع عمل می کنند که مانع از جذب نور اولتراویولت توسط پوست می شوند، یعنی پوست را در برابر اشعه ی فرابنفش (UV) محافظت می کنند، دو نوع اشعه ی UV وجود دارد که می توانند روی پوست تاثیر می گذارند، اشعه ی فرابنفش UVA باعث فرایند پیری پوست می شود، اشعه UVB به طور معمول باعث آفتاب سوختگی می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کرم ضد آفتاب، یک داروی بدون نسخه محسوب می شود و طبق قوانین اداره ی غذا و داروی ایالت متحده FDA کارخانه های سازنده ی کرم های ضد آفتابی حق دارند از واژه ی broad specturn یا طیف گسترده، زمانی استفاده کنند که این کرم ها قابلیت حفاظت از پوست در برابر هر دو نوع تایپ اشعه ی فرابنفش را داشته باشند.

علاوه بر اطلاعات طیف گسترده، ممکن است بر چسب spf را هم روی کرم های ضدآفتاب ببینید، spf که مخفف sun protection factor هم می باشد، شماره ای است که به عنوان عامل (درجه) محافظت از خورشید بیان می شود.
در اصل spf، یک عاملی است که درجه ی مسدود کنندگی uv خورشید را توسط پوست مشخص می کند. به عنوان مثال، یک کرم ضد آفتاب با spf 30، نود و هفت درصد از اشعه های UVB خورشید را مسدود می کند، طبق گزارشات آکادمی پوست آمریکا، هر چه عدد spf بالاتر باشد، مسدودکنندگی آن بهتر خواهد بود. لازم به ذکر است بدانید که هیچ کدام از کرم های ضد آفتاب 100 درصد اشعه های uv را مسدود نمی کند.
بنابراین صرف نظر از این که این عدد چقدر بالا باشد، تمام کرم های ضد آفتاب برای مدت زمان معینی از پوست محافظت می کنند، برای مثال تصور کنید که کرمی spf 80 دارد این کرم ضد آفتاب در مقایسه با کرم ضد آفتاب spf 15 اجازه نمی دهد شخصی به مدت زیادی بیرون در معرض آفتاب قرار بگیرد، بلکه فقط اشعه بیش تری را مسدود می کند.
بنابراین تمام کرم های ضد آفتاب باید حداقل هر 2 ساعت یکبار یا بلافاصله پس از شنا کردن یا عرق کردن دوباره استفاده شوند. کرم های ضد آفتاب باید در مکان های سرد و خشک نگه داری شوند.
با نگهداری مناسب می توانید از یک کرم ضد آفتاب برای مدت 5 تا 10 سال استفاده کنید.

کدام نوع کرم های ضد آفتاب مناسب اند؟

صدها، برند تجاری از کرم های ضد آفتاب در بازار موجودند، اما همه ی آن ها برابر نیستند. برخی درصد محافظت کنندگی بهتری نسبت به دیگری دارند.
دکتر peter capizzi یک جراح زیبایی در ایالت کارولینای شمالی می گوید، هنگامی که کرم های ضد آفتاب قدیمی از پوست در برابر اشعه ی خورشید محافظت می کند. سعی کنید از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که هم چنین در برابر HEV انرژی مرئی قابل مشاهده (High energy Visible) از پوست محافظت کند که این انرژی باعث ایجاد، پیری پوست، پیری زودرس، سرطان پوست و هیپرپیگمانتاسیون می شود. هم چنین کرم های ضد آفتاب دارای رتبه ی بالاتری از spf را انتخاب کنید.
دکتر Dheeraj Taranath مدیر پزشکی منطقه ی Medexprens در پنسیلوانیا بیان می کند که سعی کنید از یک کرم ضد آفتاب با spf 30  حتی در روزهای بارانی هم استفاده کنید.
کرم ضد آفتاب که ضد آب باشد می تواند در هنگام عرق کردن یا شنا کردن بسیار مفید باشد.

چه مقدار کرم ضد آفتاب لازم است؟

طبق آکادمی پوست، آمریکا اکثر افراد فقط از 25 تا 50 درصد از میزان توصیه شده از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنند.
بسیاری از مردم از ضد آفتاب زمانی استفاده می کنند که در معرض نور خورشید قرار گرفته اند، این درست نیست و استفاده از ضد آفتاب باید زمانی صورت گیرد که با پوست پیوند برقرار کند.
به طور میانگین 20 دقیقه قبل از این که به فضای خارج از منزل یا محل کار بروید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هم چنین استفاده از کرم های ضد آفتاب به لب ها را فراموش نکنید، مومیایی و چرب کردن لب ها توسط کرم های ضد آفتاب، بهترین راه محافظت از ناحیه ی لب ها است.
شما باید حدود 2 میلی گرم از کرم های ضد آفتاب را در هر سانتی متر از پوست استفاده کنید. اگر از اسپری استفاده می کنید، انقدر استفاده کنید که درخشندگی و تابش روی پوست ظاهر شود.

انواع دیگر از روش های محافظت از پوست کدامند؟

به غیر از کرم های ضد آفتاب، راه های زیادی برای محافظت از پوست بدن در برابر اشعه ی خورشید وجود دارد. لباس های شنا که به طور خاص برای جلوگیری از نفوذ اشعه ی uv طراحی شده است می تواند مفید باشد. استفاده از سایه بان، لباس آستین بلند، شلوار بلند می تواند راه های خوبی برای جلوگیری از آسیب خورشید به پوست باشد. رنگ های مسدود کننده uv در پنجره های ماشین و خانه هم چنین می تواند اشعه ماورا بنفش را در طول روز مسدود کند.
طبق گزارشات مایوکلینیک، آسیب اشعه ی فرابنفش می تواند به چشم هم برسد بنابراین مهم است که از چشم ها در برابر اشعه ی uv محافظت کنیم. استفاده از عینک آفتابی یا عینک هایی که 100 درصد از طیف اشعه ی فرابنفش را فیلتر می کنند بسیار مهم است.

دکتر Janelle Ronthier یکی از مدیران ارشد و تولید کنندگان لنزهای اپتیکی در ایالت متحده گفت: خورشید می تواند باعث آسیب جدی به چشم شما شود و اثرات آن می تواند در 15 دقیقه شروع شود. صدمات uv به چشم به صورت تجمعی و غالبا غیر قابل برگشت اند.
در واقع میزان اشعه ی فرابنفش که به چشم ها می رسد و مواجهه مکرر آن با پوست و چشم ها احتمال ابتلا به سرطان پوست، نابینایی و آب مروارید را افزایش می دهد.
مجموعه پوست، زیبایی و لیزر تهران اسکین با شما عزیزان همراه است. شما نیز با ما همراه باشید و سوالات خود را از ما بپرسید، متخصصان تهران اسکین پاسخ گوی کامل تمام سوالات شما عزیزان خواهند بود.

لینک منبع: https://www.livescience.com/59219-sunscreen-facts.html

محقق و مترجم: میلاد اسد بیگی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید