با شرکت در جشنواره لیزر از تخفیف های فوق العاده ما بهره مند شوید

می خوام لیزر موهای زائد انجام بدم اما هیچ اطلاعاتی ندارم! کلی سوال دارم!

لیزر موهای زائد صورت
لیزر موهای زائد صورت

امروزه لیزر موهای زائد به یکی از سریع ترین روش های از بین بردن موهای زائد مبدل شده است. نقطه مثبت لیزر موهای زائد، کارایی و اثربخشی آن است. لیزر می تواند در هر نقطه از بدن که دارای موی زائد است، به کار گرفته شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت لیزر موهای زائد این است که سبب کاهش رشد دائمی موهای زائد می شود. با این حال، بسیار حائز اهمیت است که مصرف کنندگان درک مناسبی از کاهش رشد مو داشته باشند. این بدان معنا نیست که باقی عمر خود را 100% بدون موی زائد ادامه خواهید داد؛ بلکه به معنای کاهش 50 تا 95 درصدی است. ممکن است به مرور زمان، موهای زائد جدیدی ظهور کنند، اما اغلب نازک و کم پشت بوده و از بین بردن آنها بسیار آسان تر است. البته بعدا می توانید توسط درمان های هدف، این موهای زائد نازک و کم پشت را نیز از بین ببرید.

 

حقایقی درباره لیزر موهای زائد

  • در تکنولوژی لیزر موهای زائد جهت جلوگیری از رشد موهای بدن از نور متمرکز لیزر استفاده می شود.
  • به گفته انجمن آمریکایی جراحی پلاستیک زیبایی، لیزر موهای زائد، یکی از پنج روش برتر غیر جراحی بوده که در سال 2016 انجام شده است.
  • لیزر موهای زائد را می تواند در هر نقطه از بدن، از جمله صورت به کار برد.

 

درباره ایمنی لیزر موهای زائد

  • لیزر موهای زائد از دهه 1960 میلادی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و از دهه 1990 نیز در دسترس قرار دارد.
  • اولین دستگاه لیزر موهای زائد، در سال 1995 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد تایید قرار گرفت.
  • تجهیزات مورد استفاده در لیزر موهای زائد، همگی از لحاظ ایمنی تحت نظارت و تایید FDA می باشند.

 

درباره سهولت و راحتی لیزر موهای زائد

  • به طور متوسط هر فرد برای رسیدن به نتیجه مطلوب به 3 الی 7 جلسه لیزر نیاز دارد.
  • در بیشتر موارد، مراجعین کمترین میزان ناراحتی را در طول لیزر موهای زائد و بعد از آن تجربه می کنند.
  • معمولا پس از درمان لیزر، هیچ دوره نقاهتی وجود ندارد.
لیزر موهای زائد مردان
لیزر موهای زائد مردان

درباره هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد بسته به ناحیه تحت درمان، میزان گستردگی موی زائد، تعداد جلسات مورد نیاز و سایز بدن متفاوت است. اما در نهایت، با کاهش دائمی موی زائد دیگر نیازی به خرید ژیلت، کرم های موبر، ورق های اپلاسیون و غیره ندارید و دیگر لازم نسیت هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. در پایان، نتایج لیزر به مراتب خیلی بهتر از اپیلاسیون است و هزینه آن نیز در دراز مدت بسیار کمتر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

درباره اثربخشی لیزر موهای زائد

  • بر اساس مطالعاتی که در سال 2003 صورت گرفت، رضایت 71 درصدی بیماران به ثبت رسید.
  • بر اساس مطالعه ای در سال 2012، لیزر موهای زائد یک روش ارجح برای افراد دارای پوست روشن و موی تیره است.

 

درباره مزایای لیزر موهای زائد

انتخاب لیزر موهای زائد از بین سایر روش ها دارای مزایای بسیاری است که عبارتند از:

  • سریع بودن درمان. لیزر موهای زائد بسیار سریع تر از آن چیزیست که تصور می کنید. برای مثال، از بین بردن موهای زائد زیر بغل و ناحیه بیکینی تنها 20 دقیقه طول می کشد.
  • صرفه جویی در هزینه ها در دراز مدت. با کاهش دائمی موی زائد دیگر نیازی به خرید ژیلت، کرم های موبر، ورق های اپلاسیون و غیره ندارید و دیگر لازم نسیت هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. در پایان، نتایج لیزر به مراتب خیلی بهتر از اپیلاسیون است و هزینه آن نیز در دراز مدت بسیار کمتر است.
  • کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی. لیزر موهای زائد بهترین گزینه و تنها راه حل جهت کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی است. همچنین یک گزینه عالی برای آن دسته از افرادی است که پوست حساسی دارند و پس از شیو و اپیلاسیون دچار التهاب پوست می شوند.
  • صرفه جویی در زمان. لیزر موهای زائد، نیاز شما به شیو کردن روزانه را کاهش می دهد. به واسطه لیزر، هفته ها با تیغ و ژیلت سر و کار نخواهید داشت و این به نوبه خود، نوعی صرفه جویی در وقت و زمان است.
  • شیو کردن بین جلسات. بر خلاف اپیلاسیون، می توانید بین جلسات درمان خود از ژیلت استفاده کنید. با لیزر موهای زائد، می توانید به هر اندازه ای که دوست دارید از ژیلت در بین جلسات لیزر استفاده کنید.

 

پاسخ به سوالات متداول شما درباره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد ران پا
لیزر موهای زائد ران پا

به طور کل، لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد، یک روش غیر تهاجمی جهت کاهش یا رفع موهای زائد بدن است. در سال 2016، لیزر موهای زائد با بیش از یک میلیون روش مختلف، یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی در ایالات متحده شد. لیزر موهای زائد، گزینه مناسبی برای افرادی است که از دارا بودن موی زائد بیش از حد بدن رنج می برند و به دنبال راهی موثر جهت کاهش یا رفع آن ها در نواحی کوچک و بزرگ بدن هستند.

 

فرایند لیزر موهای زائد چگونه است؟

متخصص پوست، پیش از انجام لیزر موهای زائد، ناحیه درمان را تمیز می کند. اگر این منطقه بسیار حساس باشد، از ژل بی حس کننده موضعی استفاده می کند. در طول پروسه لیزر لازم است همه افراد حاضر در اتاق جهت پیشگیری از آسیب چشم ناشی از لیزر، از عینک محافظ استفاده نمایند.

زمانی که ژل اثر کرد، متخصص پوست یک پرتو نور با انرژی زیاد را روی ناحیه مورد نظر متمرکز می کند. هر چه ناحیه درمان بزرگ تر باشد، فرایند لیزر طولانی تر می شود. درمان نواحی کوچک تر تنها چند دقیقه طول می کشد. در حالی که نواحی بزرگ تر، از قبیل قفسه سینه حدود یک ساعت یا بیشتر به طول خواهد انجامید.

برخی از مراجعین اذعان می کنند احساسی که حین فرایند لیزر موهای زائد دارند، مشابه کشیده شدن کش پول روی پوست یا سوزش آفتاب سوختگی است. مادامی که مو در اثر انرژی لیزر تبخیر می شود، بوی سولفور از بخار آن برمی خیزد.

لیزر موهای زائد ران پا
لیزر موهای زائد ران پا

برای لیزر موهای زائد چه آمادگی هایی لازم است؟

پزشک تان باید پیش از شروع جلسه لیزر، دستورالعمل های لازم را به طور کامل به شما ارائه دهد. انجام این دستورالعمل ها، اثربخشی لیزر موهای زائد را افزایش می دهد و خطر بروز عوارض جانبی را کاهش می دهد. در اینجا به چند توصیه اشاره کرده ایم:

  • چند روز قبل از لیزر موهای زائد از قرار گیری در مقابل نور خورشید اجتناب کنید. لیزر موهای زائد روی پوست برنزه شده انجام نمی شود.
  • از تحریک پوست خودداری کنید.
  • از انجام اپیلاسیون یا استفاده از موچین بپرهیزید.
  • از مصرف داروهای ضد التهابی که ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند، مانند آسپرین، خودداری نمایید.
  • چنانچه به عفونت خاصی مانند تبخال یا عفونت باکتریایی پوست مبتلا هستید، از انجام لیزر امتناع کنید.
  • علاوه بر این موارد، در صورتی که پوست تیره ای دارید، توصیه می شود پیش از لیزر موهای زائد، از یک ترکیب سفید کننده پوست در ناحیه درمان استفاده نمایید.

 

پیش از شروع درمان لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

پیش از شروع درمان لیزر، ناحیه هدف باید پاکسازی شود. پزشک برای برخی از مراجعین از ژل بی حس کننده موضعی استفاده می کند. بی حس کردن ناحیه تحت درمان مواقعی کمک کننده است که قسمت کوچکی از بدن تحت درمان باشد یا آن ناحیه، پوست حساسی داشته باشد. استفاده از ژل بی حس کننده حدود 30 الی 60 دقیقه به طول خواهد انجامید.

 

در طول لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

درمان لیزر موهای زائد در اتاقی که به طور خاص برای همین منظور تعبیه شده است، صورت می گیرد. همه افرادی که در اتاق حضور دارند، در طول فرایند لیزر باید از عینک محافظ استفاده کنند. سپس هندپیس دستگاه لیزر روی سطح پوست کشیده می شود. بسیاری از مراجعین اعلام می کنند که پالس های لیزر مانند حس فرو رفتن سوزن ته گرد داغ یا کشیده شدن یک کش پول روی سطح پوست است.

دستگاه لیزر، مو را توسط تبخیر کردن از بین می برد. به همین خاطر، دود کمی از آن بر می خیزد که بوی گوگرد مانندی دارد.

مدت زمان درمان شما به اندازه محل درمان بستگی دارد. لیزر موهای زائد پشت لب چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد. اما لیزر نواحی بزرگ تر، مانند کمر یا پا ممکن است بیش از 1 ساعت زمان ببرد.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد پرسش و پاسخ

پس از درمان لیزر موهای زائد چه باید کرد؟

جهت پیشگیری از بروز عوارض احتمالی، همه مراجعین باید از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنند. پس از فرایند لیزر موهای زائد باید:

  • از قرار گیری مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
  • از برنزه کردن زیر آفتاب یا تخت های سولاریوم و سایر تجهیزات برنزه کردن دیگر خودداری کنید.
  • دستور العمل های متخصص پوست خود را در خصوص مراقبل های پس از لیزر به دقت دنبال کنید.

پس از انجام لیزر موهای زائد ممکن است کمی قرمزی و تورم مشاهده کنید. این علائم اغلب به شکل آفتاب سوختگی خفیف به نظر می رسند. برای کاهش ناراحتی خود توصیه می شود از کمپرس سرد استفاده نمایید.

 

آیا لیزر موهای زائد، دوره نقاهت دارد؟

خیر. در لیزر موهای زائد هیچ دوره نقاهتی وجود ندارد. پوست بلافاصله پس از درمان لیزر، قرمز و متورم خواهد شد، اما اکثر افراد پس از درمان، فعالیت های روزمره خود را از سر می گیرند.

 

پس از لیزر موهای زائد، چه وقت نتایج محرز می شوند؟

به احتمال زیاد، بلافاصله پس از درمان شاهد نتایج آن خواهید بود. با این حال، نتایج لیزر موهای زائد در افراد مختلف، متفاوت است. رنگ و ضخامت موی زائد تان، محل تحت درمان، نوع لیزر مورد استفاده و رنگ پوست تان بر نتایج لیزر تاثیر می گذارند. پس از اولین جلسه درمان، موهای زائد تان بین 10 تا 25 درصد کاهش می یابد.

اکثر افراد برای لیزر موهای زائد به 2 تا 6 جلسه درمان نیاز دارند. پس از اتمام دوره درمان، برای ماه ها یا حتی 1 سال هیچ موی زائدی در ناحیه درمان رویت نخواهید کرد. هنگامی هم که مو مجددا رشد پیدا کند، بسیار کم پشت تر و کم تر از قبل خواهد بود.

بهترین مرکز لیزر تهران
لیزر موهای زائد

کدام یک از قسمت های بدن برای لیزر موهای زائد مناسب هستند؟

مناطق هدف برای لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • کمر
  • شانه
  • دست ها
  • قفسه سینه
  • ناحیه بیکینی
  • پاها
  • گردن
  • پشت لب
  • چانه

 

لیزر چگونه عمل می کند؟

در لیزر موهای زائد، با استفاده از نور متمرکز شده، فولیکول های مو (حفره های کوچک روی پوست که مو از آن ها می روید) تحت تاثیر قرار می گیرند. فولیکول مو، لیزری را که به رنگدانه ملانین مو جذب شده است را جذب می کند و فورا مو را تبخیر می کند.

رنگدانه موجود در مو، لیزر را جذب می کند. این بدان معناست که موهای تیره، لیزر را بهتر جذب می کنند. به همین دلیل است که افراد دارای موی تیره و پوست روشن، کاندید مناسب تری برای لیزر موهای زائد محسوب می شوند.

افراد دارای موی روشن برای لیزر موهای زائد کمتر مناسبند و نتایج مطلوبی را تجربه نخواهند کرد. زیرا لیزر نمی تواند در موی بدون رنگدانه به خوبی نفوذ کند. لیزر موهای زائد در افراد مو بلوند، خاکستری یا سفید موثر نمی باشد.

لیزر موهای زائد
سوالات متداول درباره لیزر موهای زائد

آیا در لیزر موهای زائد، خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

بروز عوارض جانبی جدی در لیزر موهای زائد بسیار نادر است. اما شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • تورم
  • قرمزی
  • ناراحتی و تحریک پوست

این عوارض معمولا ظرف چند روز پس از درمان لیزر برطرف خواهند شد. چنانچه علائم ادامه داشته باشد، باید هر چه سریع تر به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض جانبی کمتر شایع عبارتند از:

  • ایجاد اسکار
  • سوزش
  • تاول
  • عفونت
  • تغییر رنگ دائمی پوست

انتخاب یک مرکز معتبر و یک متخصص ماهر و با تجربه در زمینه لیزر موهای زائد می تواند به میزان قابل توجهی از بروز این خطرات بکاهد. آکادمی پوست و موی آمریکا توصیه می کند به منظور کاهش خطر ایجاد عوارض جانبی، جهت لیزر موهای زائد خود تنها به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

 

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

آستانه درد هر فرد متفاوت است، اما به طور کل درد لیزر بیشتر از درد ناشی از اپیلاسیون نمی باشد. زمانی که پالس نور به سمت پوست منتقل می شود، باعث بروز حس سوزش و سوزن سوزن شدن می شود. برخی افراد نیازی به هیچ ماده بی حسی ندارند، اما برخی دیگر لازم است از بی حس کننده های موضعی استفاده کنند. همه این موارد به خود فرد بستگی دارد.

پرسش و پاسخ درباره لیزر موهای زائد

پس از لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

زمان بهبودی در این روش بسیار کوتاه است و بیشتر بیماران می توانند بلافاصله پس از انجام لیزر، فعالیت های روزانه خود را از سر گیرند.  درست همانطور که استفاده از کرم ضد آفتاب پیش از لیزر موهای زائد حائز اهمیت است، ادامه مصرف آن پس از درمان نیز لازم و ضروریست. این امر از تحریک های بعدی پوست پیشگیری می کند.

بلافاصله پس از درمان لیزر می توانید شاهد کاهش تعداد موهای زائد خود در ناحیه تحت درمان باشید. 2 الی 8 هفته پس از لیزر موهای زائد ممکن است متوجه افزایش رشد مو در ناحیه درمان شوید. این بدان خاطر است که همه فولیکول های مو به اندازه یکسان به درمان پاسخ نمی دهند. اکثر افراد پس از اولین جلسه درمان با کاهش 10 الی 25 درصدی موهای زائد خود مواجه می شوند.  معمولا بین 3 تا 8 جلسه طول می کشد تا ریزش موها دائمی شود. عموما پزشکان پیش از شروع درمان می توانند تعداد جلسات مورد نیاز برای شما را تخمین بزنند. در آخر هم لازم است جهت حفظ اثر و ماندگاری لیزر، هر سال در یک جلسه لیزر شرکت نمایید.

 

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد به عوامل متعددی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • تجربه متخصص
  • ناحیه جغرافیایی
  • اندازه محل درمان
  • تعداد جلسات

شایان ذکر است که لیزر موهای زائد تحت پوشش بیمه های درمانی قرار ندارد.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments