ليزر كردن موهاي زائد در دوران شيردهي

لیزر موهای زائد برای زنان باردار و مادران شیرده| بهترین مرکز لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد برای زنان باردار و مادران شیرده| بهترین مرکز لیزر موهای زائد

ليزر كردن موهاي زائد در دوران شيردهي

بارداری دوران زیبایی است. زمانی که بدن یک زن تغییرات زیادی می کند. برخی از این تغییرات خوب است از جمله ناخن ها قوی تر و پوست درخشان تر می شود. بعضی از این تغییرات نیز خوشایند نیست.  از جمله رشد بیش از حد موها در بعضی از مناطق بدن که زنان باردار می خواهند آنها را از بین ببرند.

زیرا در این دوران زنان حامله درد های دیگری در ارتباط با دوران بارداری خود را نیز تجربه می کنند.  توصیه ما این است که  تا زمان اتمام دوران بارداری و تغذیه نوزاد با شیر مادر صبر کنید و پس از آن لیزردرمانی برای از بین بردن موهای زائد را انجام دهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زیرا تغییرات هورمونی بر روی رشد موها در این دوران اثر خواهد گذاشت. و به همین دلیل ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید.

 

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

لیزر  موهای زائد فولیکول های مو را در مناطق مورد نظر هدف قرار می دهد.  در طول درمان ، یک پالس شدید نور بر روی فولیکول متمرکز می شود و به آن آسیب می رساند تا از رشد مو در آینده جلوگیری کند.

در موارد نادری که بیمار در هنگام لیزر درمانی دردی احساس می کند ،  تکنسین های لیزر می توانند از کرم های بی حسی موضعی استفاده کنند.  این داروها از طریق پوست به جریان خون منتقل می شود و می تواند به طور بالقوه از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود.

اگر چه لیزر موهای زائد یک روش خطرناک نیست و پالس های لیزر فقط بر روی لایه های سطحی پوست تأثیر می گذارد ، تکنسین های ما نمی خواهند با سلامتی مشتریان بازی کنند.  اگر باردار هستید و یا به نوزاد خود شیر می دهید ، توصیه می کنیم درمان های لیزر موهای زائد خود را تا پایان یافتن دوران بارداری و شیر دهی متوقف کنید.

 

آیا لیزر موهای زائد بر روی جنین اثر می گذارد؟ 

آیا لیزر موهای زائد بر روی جنین اثر می گذارد؟

در حالی که هیچ شاهدی برای بروز اثرات منفی لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد ، در عین حال هیچ شواهدی برای تضمین این موضوع وجود ندارد که لیزر موهای زائد یک روش درمانی ایمن در این دوران باشد.

در طول دوران حاملگی بیشتر زنان متوجه رشد موهای زائد بر روی سینه ، اطراف نوک پستان ها و شکم و دست های خود می شوند. این موها ضخیم تر و تیره رنگ تر از موهای طبیعی و همیشگی هستند. اما تمیز کردن و از بین بردن آنها با توجه به بزرگی شکم کار آسانی نیست.  همچنین بزرگ شدن شکم باعث میشود که زنان باردار نتوانند خم شوند و پاهای خود را شیو کنند.  به همین دلیل است که در این دوران معمولاً به فکر لیزر درمانی می افتند.

به علت نبودن اطلاعات و تحقیقات کافی در مورد اثرات حذف موهای زائد توسط لیزر ، برای انجام این روش برای زنان باردار و مادران شیرده باید احتیاط شود. از آنجا که ما نمی توانیم امنیت کامل شما و فرزند تان را تضمین کنیم ، بهتر است در هنگام بارداری یا تغذیه با شیر مادر لیزر موهای زائد را انجام ندهید.

اگر از رشد بیش از حد موهای زائد خود در دوران بارداری ناراحت هستید ، پیشنهاد می کنیم از روش های موقتی از بین بردن موها مانند وکس و شیو کردن استفاده کنید.  پس از تولد نوزاد و پایان دوران  شیردهی ما خوشحال خواهیم شد که لیزر موهای زائد شما را انجام دهیم.

 

عوارض لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی

  • لیزر موهای زائد در برخی از زنان باردار، می‌تواند باعث دردی جزئی شود. بنابراین پزشکان و افراد حرفه‌ ای در این زمینه از پماد های بی‌ حسی استفاده می‌ کنند. مصرف این پمادها در دوران بارداری توصیه نمی ‌شود زیرا پوست بدن می‌تواند هر چیزی را که روی پوست تان استفاده می‌کنید به خود جذب کند.
  • در هنگام بارداری پوست بسیار حساس‌  می ‌شود. لیزر موهای زائد ممکن است درد ، قرمزی یا خارش ایجاد کند.  که این موارد منجر به بروز مشکلات پوستی بیشتری خواهد شد.
  • مدت‌ زمان و تعداد جلسات لیزر موهای زائد به چرخه‌ رشد موهای شما بستگی دارد. اما تغییرات سطح هورمون ها در حین بارداری گاهی چرخه رشد مو ها را کوتاه ‌تر می کند و یا فولیکول ‌های نهفته‌ مو را تحریک می کند. بنابراین برخی از زنان ممکن است رشد سریع موهای خود را در حین بارداری تجربه کنند.

 

آیا مادران در دوران شیردهی می‌تواند لیزر موهای زائد انجام دهد؟

آیا مادران در دوران شیردهی می‌تواند لیزر موهای زائد انجام دهد؟

اگر در دوران شیردهی هستید ، توصیه می شود از انجام لیزر موهای زائد تا پس از پایان دوران شیردهی خودداری کنید.   اگر چه هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان ‌دهنده رابطه بین لیزر موهای زائد با نوزاد باشد اما بهتر است در این دوران از هر نوع روش لیزری و اشعه اجتناب کنید.

بسیاری از پزشکان به شما اجازه نمی‌دهند که در دوران شیردهی از روش لیزر موهای زائد استفاده کنید زیرا هورمون های بدن مادران شیرده بیشتر از مواقع عادی می‌باشد و انجام این روش عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین انجام روش لیزر موهای زائد در زمان شیردهی می‌تواند سبب تغییراتی در تولید ملانین در بدن و نیز منجر به تجمع بیش ‌از حد یا کمتر رنگدانه‌ ها بشود.

کرم‌ های بی‌ حسی  موضعی که برای کاهش درد ناشی از لیزر درمانی استفاده می‌شود ، جذب پوست می شود و می‌تواند از طریق جریان خون وارد شیر شود. بنابراین بهتر است که لیزر موهای زائد را تا بعد از پایان دوران  شیردهی به تأخیر بیندازید.  خانم ها می توانند ا ز اپیلاسیون در این دوران استفاده کنند.  اگر چه درد اپیلاسیون ممکن است در دوران بارداری غیر قابل تحمل باشد.

 

مزایا و خطرات سایر روش های از بین بردن موهای زائد

الکترولیز

الکترولیز روش بسیار دردناکی است و بی‌خطر بودن آن در حین بارداری اثبات نشده است.  در روش الکترولیز از یک جریان الکتریکی برای تخریب فولیکول‌های مو استفاده می‌ شود.  مایع آمنیوتیک که از جنین در رحم مادر محافظت می‌کند ، یک رسانای خوب الکتریکی است و ممکن است تحت تأثیر این جریان قرار بگیرد.  بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند که تا به دنیا آمدن جنین  از انجام الکترولیز خودداری شود.

 

 کرم ‌ها ی موبر

این محصولات حاوی موادی مانند کلسیم تیوگلیکولیک و باریم سولفات هستند که مو را از بین می بردند اما هیچ شواهدی برای اثبات بی‌خطر بودن آنها موجود نیست. این محصولات بوی تند و زننده‌ ای دارند و همچنین می‌توانند موجب ایجاد حساسیت در پوست بشوند.

 

شیو کردن  

شیو کردن راحت ‌ترین و به صرفه ترین روش جهت از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری است. اما ممکن است برای شیو کردن نواحی غیرقابل ‌دسترس ناحیه‌ پایین بدن تان به کمک نیاز داشته باشید.

 

آیا IPL  در دوران بارداری بی‌خطر است؟

IPL  یکی از روش‌های از بین بردن  موهای زائد می‌باشد. تأثیر آن کمتر از لیزر است زیرا انرژی آن از طریق یک لامپ نوری کوچک تولید می‌شود که امواج نوری ضعیف ‌تر و پراکنده ‌ای نسبت به لیزر ایجاد می‌کند.  شواهدی در مورد ایمن بودن این روش در زنان باردار موجود نمی ‌باشد. بنابراین بهتر است برای انجام روش IPL تا بعد از زایمان صبر کنید. تغییرات هورمونی در حین بارداری می‌توانند سبب تغییراتی در رنگدانه ‌های پوست شود که غیرقابل‌پیش‌بینی هستند.

 محقق و مترجم : مینو شفیعی

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments