بهترین روش حذف موهای روشن

8 نکته که زنان باید درباره لیزر موهای زائد بدانند!

لیزر موهای زائد، یک فرایند پزشکی است که در آن با استفاده از لیزر (پرتو نور جهش دار شدید) موهای زائد از بین می روند. در طول این فرایند، پرتو لیزر از راه پوست به فولیکول مو منتقل می شود. گرمای شدید لیزر، سبب تخریب فولیکول مو شده و این امر رشد موهای زائد در آینده را مهار می کند. لیزر موهای زائد در افرادی که پوست روشن و موهای تیره ای دارند، بسیار موثر تر است.

اگرچه لیزر موهای زائد، رشد مو را به طور موثری کند می کند، اما هیچ تضمینی در رفع دائمی موهای زائد وجود ندارد. بر اساس تعریف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، لیزر موهای زائد، یک روش در کاهش دائمی موهای زائد به شمار می رود، نه رفع دائمی. به طور معمول جهت تکمیل فرایند درمان با لیزر به چندین جلسه لیزر موهای زائد نیاز است. همچنین ممکن است پس از پایان دوره درمان، به چندین جلسه سالانه نیز نیاز باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

نکته اول) جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد بدون درد هستند

پیشرفت های تکنولوژی در زمینه لیزر موجب شده دستگاه هایی پا به عرصه بگذارند که حداقل درد را دارا هستند. یکی از جدید ترین دستگاه های لیزر “سوپرانو آیس پلاتینیوم” می باشد که عملا هیچ دردی ندارد و بسیار سریع است. اغلب مراجعین اذعان دارند که احساس گرمای ملایم و سوزن سوزن شدن خفیفی را در ناحیه درمان تجربه می کنند. اما سایر دستگاه های دیگر به میزان ملموسی درد دارند. بنابراین در صورتی که تحمل درد را ندارید، توصیه می کنیم لیزر سوپرانو را انتخاب نمایید.

کلینیک لیزر موهای زائد در بوشهر
حقایقی در مورد لیزر موهای زائد

نکته دوم) انواع سیستم های مختلف خنک کننده پوست جهت کاهش درد و ارائه درمانی امن و بی خطر وجود دارد

بسیار حائز اهمیت است که سیستم خنک کننده دستگاه را پیش از شروع درمان بررسی کنید؛ زیرا این موضوع تاثیر مستقیمی بر راحتی و امنیت شما در طول فرایند درمان دارد. در دستگاه های مدرن لیزر موهای زائد، یکی از این 3 نوع خنک کننده به کار رفته است:

  • خنک کننده تماسی. از طریق یک پنجره که توسط گردش آب یا سایر خنک کننده های داخلی تامین می گردد، سطح پوست خنک می شود. این نوع خنک کننده تا حد بسیار زیادی کارآمدترین روش محافظت از اپیدرم محسوب می شود؛ زیرا گرمای ثابتی را بر روی سطح پوست ایجاد می کند. پنجره سفالی تعبیه شده در این سیستم خنک کننده، سردی را بیشتر از انواع چینی یا سرامیکی (کوارتز) هدایت می کند. دستگاه لیزر پلاتینیوم مجهز به این سیستم خنک کننده است.
  • اسپری کریوژن. در این روش، فورا قبل و یا بعد از هر پالس لیزر، کریوژن (سرمازا) به طور مستقیم بر روی پوست اسپری می شود.
  • خنک کننده هوا. در این روش، هوای سرد بر روی -34 درجه سانتی گراد تنظیم می شود.
بهترین مزایای لیزر
لیزر موهای زائد

نکته سوم) هر یک از انواع مختلف طول موج های لیزر، برای یک نوع پوست مناسب است

انتخاب لیزر مناسب برای پوست و موی تان از نکات بسیار مهم پیش از لیزر موهای زائد است، زیرا بدین وسیله یک درمان کاملا امن و بی خطر با بیشترین میزان اثربخشی تضمین خواهد شد.

  • آی پی ال (IPL). آی پی ال، لیزر نیست. بر اساس مطالعات انجام شده، آی پی ال نه به اثربخشی لیزر دایود است و نه برای هر نوع پوستی مناسب می باشد. دستگاه آی پی ال معمولا به جلسات درمان بیشتری نیاز دارد. همچنین درمان با آی پی ال در مقایسه با دایود، دردناک تر است.
  • الکس (Alex). دستگاه الکس با برخورداری از طول موج 755 نانومتری گزینه بسیار مناسبی برای انواع پوست های روشن، موهای بلوند، رنگی یا بسیار ریز و نازک محسوب می شود.
  • دایود (Diode). این دستگاه با طول موج 810 نانومتری، برای بسیاری از انواع پوست ها مناسب است.
  • اندیاگ (ND: YAG). دستگاه اندیاگ با طول موج 1064 بهترین گزینه برای انواع پوست های تیره و افرادی که موی بسیار تیره ای دارند محسوب می گردد.
  • پلاتینیوم (Platinum). در دستگاه های مدرن، 2 تا 3 طول موج مختلف تعبیه شده است. دستگاه لیزر پلاتینیوم با ترکیب سه طول موج 755، 808 و 1064 نانومتری با عمق نفوذ بالا و انرژی 20 ژول بر سانتی متر مربع، در هر تک پالس به درون لایه اپیدرم نفوذ می کند و توسط ملانین موجود در فولیکول های مو جذب می شود. تنوع طول موج در این دستگاه موجب شده است که پلاتینیوم گزینه مناسبی برای هر نوع پوست و مو و به ویژه پوست های تیره (پوست و جنوبی ها) و موهای روشن باشد و نتیجه موثر تری را حاصل کند.

کدام دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست جنوبی ها مناسب تر است؟

 

نکته چهارم) روش های درمانی مختلف که در نهایت به یک هدف ختم می شوند

دستگاه های لیزر موهای زائد مختلف از تکنیک های مختلفی نیز جهت از بین بردن مو استفاده می کنند. به طور کلی، دستگاه لیزر با تحت تاثیر قرار دادن فولیکول توسط پالسی از انرژی بالا و سپس حرکت دادن دستگاه و تولید یک پالس دیگر عمل می کند. با وجودی که دستگاه خنک کننده مدام در جریان است تا این فرایند را برای شما قابل تحمل تر سازد، اما لیزر موهای زائد ممکن است دردناک و خطر بروز عوارض جانبی در آن بالا باشد.

خوشبختانه، دستگاه های لیزر سوپرانو آیس و سوپرانو آیس پلاتینیوم به شیوه ای متفاوت عمل می کنند. آن ها با انتشار 10 پالس با قدرت پایین در هر ثانیه عمل می کنند و این در حالی است که اپلیکاتور در ناحیه درمان به جلو و عقب در حرکت است. این امر موجب تولید گرمای تدریجی می شود و دمای اپیدرم به تدریج بالا می رود. از این رو به طور موثر تری فولیکول های مو تخریب می شوند و مانع از رشد مجدد مو می شوند. از همه مهم تر این که از آسیب به بافت اطراف نیز جلوگیری می شود. فن آوری آیس با دارا بودن سیستم خنک کننده تماسی، سطح پوست را خنک نگه می دارد و مانع از وارد آمدن آسیب به پوست می شود. این امر منجر می شود یک درمان بدون درد و موثر تر داشته باشید.

مهمترین جلسات لیزر موهای زائد
جلسات لیزر موهای زائد

نکته پنجم) جلسات لیزر موهای زائد باید با فواصل معین باشد

معمولا جهت حصول نتیجه مطلوب بین 6 تا 8 جلسه لیزر موهای زائد برای نواحی دارای موهای خشن تر توصیه می شود. نواحی دارای موهای نازک تر مانند صورت، به جلسات بیشتری نیاز دارد. لیزر موهای زائد صورت برای 4 جلسه ابتدایی درمان باید هر 4 هفته یکبار و پس از آن هر 4 تا 6 هفته یکبار باشد. لیزر موهای زائد بدن نیز برای 4 جلسه ابتدایی درمان باید هر 6 هفته یکبار و پس از آن هر 6 تا 8 هفته یکبار باشد.

 

نکته ششم) تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

در فرایند لیزر موهای زائد فقط موهایی که در فاز آناژن هستند، درمان می شوند. این یعنی تقریبا 10 الی 15 درصد از موهای یک ناحیه خاص. در هر جلسه با 4 تا 8 هفته فاصله، موهای مختلف در این مرحله از چرخه رشد مو درمان می شوند. بنابراین، در هر جلسه درمان تنها شاهد 10 تا 15 درصد کاهش موی زائد خواهید بود. به طور میانگین، جهت لیزر موهای زائد هر قسمت از بدن به 6 تا 8 جلسه نیاز دارید. برای نواحی مقاوم تر مانند صورت یا ناحیه تناسلی احتمالا به جلسات بیشتری نیاز دارید.

با چرخه رشد مو در انسان آشنا شوید.

 

نکته هفتم) انجام تست پچ، یک ضرورت است.

بسیار حائز اهمیت است که پیش از اقدام برای لیزر موهای زائد خود (حتی در صورت انجام فرایند لیزر موهای زائد در یک کلینیک دیگر) تست پچ بدهید. تست پچ، این امکان را به متخصص می دهد که متوجه شود کدام دستگاه لیزر برای پوست شما مناسب تر است. همچنین این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا سوالات تان را از متخصص بپرسید و چنانچه واکنشی حاصل شد، فورا وارد عمل شوید. تست پچ معمولا بر روی قسمت کوچکی از بدن که قصد درمان آن را دارید، انجام می شود. این ناحیه در معرض نور لیزر قرار می گیرد. انجام این تست، علاوه بر حصول اطمینان از عدم بروز عوارض جانبی، این امکان را برای متخصص نیز فراهم می سازد که بتواند دستگاه را بر اساس نیازهای فردی شما تنظیم کند تا امنیت و آسایش حین درمان تضمین شود.

تست پچ پیش از لیزر

نکته هشتم) لیزر موهای زائد به آمادگی نیاز دارد

به غیر از استفاده از ژیلت باید از سایر روش های رفع موی زائد مانند اپیلاسیون، بند انداختن یا استفاده از موچین در 6 هفته منتهی به درمان لیزر موهای زائد تان خودداری کنید. 2 تا 8 هفته (بسته به نوع و مدل لیزر) از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از سولاریوم و انواع روش های برنزه کردن اجتناب کنید.

لازم است ناحیه درمان را پیش از هر جلسه لیزر موهای زائد با استفاده از ژیلت شیو کنید تا درمان امن تر و موثر تری داشته باشید. مطلوب ترین زمان برای شیو کردن 8 ساعت قبل از جلسه لیزر است. این امر موجب می شود پوست تان حین درمان نرم تر شود، زیرا هر چه سطح درمان صاف تر باشد، قرمزی کم تری پس از درمان ایجاد می شود.

در صورتی که موهای زائد را پیش از لیزر شیو نکنید، دستگاه، موهای روی سطح پوست را مورد هدف قرار می دهد. این امر می تواند خطر بروز عوارض جانبی را افزایش دهد و همچنین درمان لیزر را بی اثر یا کم اثر سازد.

*** مژده به آقایان ***

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد بدن آقایان در اهواز توسط اپراتور آقا

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments