آموزش نکات آکوتان و لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در طول مصرف آکوتان!!! (بخش اول)

بهترین لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

آکوتان، یا به عبارت دیگر ایزوترتینوئین، دارویی است که از چندین دهه پیش جهت درمان آکنه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. در این مطلب، نگاهی به چندین مطالعه داریم در خصوص این پرسش که آیا لیزر موهای زائد در زمان مصرف آکوتان بی خطر است یا خیر.

 

شرح مختصری درباره آکوتان

آکوتان، به لحاظ توانایی فوق العاده ای که در درمان آکنه دارد، یک داروی معجزه آسا محسوب می شود. آکوتان اساسا ویتامین A ایست که دوزی بیش از 30 میلی گرم دارد و طی یک دوره چند ماهه قادر به از بین بردن حتی سرسخت ترین آکنه ها می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

با این حال، این دارو سراسر فایده نیست و مضراتی هم دارد. عوارض جانبی متعددی در ارتباط با آکوتان وجود دارد که مهم ترین آن ها خشکی شدید پوست، ترک خوردن لب ها، درد مفاصل و بر اساس برخی مطالعات، افسردگی است.

یکی از عوارضی که مربوط به این مطلب می شود، این است که بیمارانی که ایزوترتینوئین خوراکی مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به زخم هستند و توانایی بهبود زخم پس از اقدامات تهاجمی، در آن ها ضعیف می شود.

با توجه به این که آکوتان موجب کاهش توانایی بهبود زخم می شود، حال پرسش این است: آیا لیزر موهای زائد، گزینه مناسبی برای افرادی است که در حال حاضر آکوتان مصرف می کنند؟

آموزش نکات آکوتان و لیزر موهای زائد
آکوتان و لیزر موهای زائد

نظر قطعی مدلاین پلاس: درمان لیزر موهای زائد را با مصرف آکوتان ترکیب نکنید!

مدلاین پلاس، یک موسسه ملی بهداشت و درمان برای بیماران و خانواده های آن هاست. اطلاعات موجود در وبسایت مدلاین پلاس بسیار با کیفیت، معتبر و مطمئن است. نوشته زیر، نقل قولی از وبسایت مدلاین پلاس در این خصوص است:

”مادامی که داروی ایزوترتینوئین را مصرف می کنید و 6 ماه پس از درمان، باید از رفع موهای زائد با اپیلاسیون، درمان های لیزر پوست و درم ابریشن اجتناب کنید.

ایزوترتینوئین، خطر ایجاد اسکار پس از زخم ناشی از این درمان ها را افزایش می دهد. در خصوص زمان مناسب دریافت این درمان ها، با پزشک خود مشورت کنید.”

منبع: وبسایت مدلاین پلاس

 

بسیاری از موسسات معتبر پزشکی نیز هشدارهای مشابهی ارائه داده اند مبنی بر این که حین مصرف ایزوترتینوئین از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید. اما آیا داده های علمی موثقی مبنی بر صحت این هشدار وجود دارد؟

 

داده های علمی

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

مطالعات علمی بسیاری در خصوص مصرف همزمان آکوتان با درمان لیزر موهای زائد صورت گرفته است که ما در ادامه به سه مورد از آن ها اشاره می کنیم:

 

مطالعه شماره یک: آکوتان و لیزر درمانی برای رفع آکنه و موهای زائد (2014)

محققان در مطالعات اخیر که در اکتبر 2014 صورت گرفت، به بررسی همزمان شدن مصرف آکوتان و درمان لیزر موهای زائد بر روی 110 بیمار پرداختند.

نیمی از این بیماران که به اسکار آکنه یا پرمویی مبتلا بودند و همزمان با مصرف ایزوترتینوئین خوراکی، تحت درمان لیزر نیز قرار گرفتند. نیمی دیگر تنها داروهای موضعی دریافت کردند.

نتایج بسیار شگفت انگیز بود و با باورهای رایج تفاوت بسیاری داشت:

” ایزوترتینوئین هیچ اثر نامطلوبی در بیماران تحت درمان لیزر نداشت. هیچ اسکار معمولی، تاخیر در بهبود زخم، کلوئید یا اسکار هیپرتروفیک در هیچ یک از بیماران رویت نشد.”

 

ادامه مطلب …

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید