علت افزایش وزن در یائسگی و درمان آن

وزن یائسگی

بسیاری از زنان متوجه میشوند همراه با یائسگی وزن ناخواسته می آید حتی اگر شما همیشه لاغر بوده اید ، و این به خصوص در معده ، باسن و ران ها مشاهده میشود. متاسفانه این مسیر طبیعی برای اطمینان از کاهش سطح استروژن شما و تبدیل تولید به مسیر شکل گرفتن سلول های چربی است .

مهم نیست که چقدر ورزش می کنید ، و یا چطورغذای سالم می خورید، جلوگیری از افزایش وزن بسیار دشوار است . هورمون های تان یکی از عوامل افزاینده وزن هستند ، اما در اینجا چند راهنمایی مفید برای کمک به از دست دادن وزن داریم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. تسلط استروژن را تحت کنترل بگیرید چون استروژن در بدن در سلول های چربی تولید می شود مطمئن شوید که بیش از اندازه تولید نمی شود. ایجاد توازن با پروژسترون طبیعی bioidentical به تحت کنترل نگه داشتن آن کمک خواهد کرد ، و چون پروژسترون نیز ادارآور است می تواند به نفخ بیش از حد معده کمک کند.
  2. از میزان خواب کافی اطمینان حاصل کنید چون درزمان خواب شما کالری می سوزانید ، خواب کمتر به منزله ذخبره کالری بیشتری است.

همچنین، هنگامی که خسته هستیم تمایل به یک ” تمدیدسریع انرزی ” از چیزی آرامش بخش تمایل داریم که معمولا این مواد کربوهیدرات قند وچربی هستند که هیچ کدام به از دست دادن وزن کمک نمی کنند . این غذاها دارای کالری بالا هستند و سطح قند خون را افزایش می دهندو پس از آن شما احساس خستگی ، تحریک پذیری و اضطراب می کنید تا به مرحله بعدی نیاز به تمدید سریع انرژی برسید.

  1. کم و در چند نوبت بخورید چون بدن شما بهتر می تواند با چندین وعده غذایی کوچک در طول روز کنار بیاید ، نه از دو وعده سنگین که حجیم است. این بهترین راه پایدار نگه داشتن سطح قند خون است و مطالعات نشان می دهد که افرادی که 4-5 وعده غذایی یا میان وعده می خورند بهتر قادر به کنترل اشتها و وزن خود هستند . از یک رژیم غذایی به سبک مدیترانه ای پیروی کنید برای کاهش وزن سالم باغداهای تازه شامل ماهی، سبزیجات، میوه، سالاد ، آجیل، و دانه ها این کار را انجام دهید.
  2. مقدار زیادی آب به دفعات بنوشید ، گاهی شما فکر می کنم گرسنه هستید ، ممکن است در واقع فقط تشنه باشید زبرار اکثریت ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم . بدن شما برای انجام بسیاری از اعمال خود به آب نیاز دارد ، ما به طرزعجیبی به اندازه کافی باید بنوشیداگر شما کمی آب بنوشید در واقع در نهایت احتباس مایعات در بدن اتفاق می افتد تا بدن بتواند به طور موثر کار خود ادامه دهد . بدن به مایعاتی که کارش را مشکل تر می کند ، مانند نوشابه غنی از قند گازدار و الکل ، بنابراین آب ساده در هر کجا که می توانید آب ساده بنوشید.
  3. از مصرف الکل خود داری کنید. الکل می تواند به عنوان یک مانع عمده در برابرتلاش برای از دست دادن وزن عمل نماید. مشکل این است که الکل سطح قند خون را تحت تاثیر قرارمی دهد ، باعث آلوده شدن مواد مغذی ، مشکلات کبدی ، التهاب روده شذه ایمنی را کاهش می دهد .
  4. درک این که چرا می خورید بسیار مهم است، یائسگی قطعا می تواند مانند یک غلتک روان کامل در شرایط احساسی باشد اگر آن یک احساس است که به جای گرسنگی فیزیکی ، باعث غذا خوردن می شود پس آن برای از دست دادن وزن برای مقابله با این تمایل به شما کمک خواهد کرد . ساده ترین روش یادداشت کردن رزیم غذایی است آنچه که می خوریدو چرا می خورید را یادداشت کنید، به عنوان مثال شما عصبانی ، غمگین یا ناراحت هستید ؟ برای شما صحبت کردن در مورد آن با کسی نطیر مشاور یا دکتر متخصص در این زمینه ممکن است راحت باشد.

اطلاعات بیشتر درمقابله با عدم تعادل هورمون ، داشتن یک رژیم غذایی سالم و پیدا کردن برخی از ورزش ها که برای شما لذت بخش باشد و به طور منظم بتوانید آنها را انجام بدهید همه به کاهش وزن کمک می کند. این ممکن است سریع نباشد ، اما به آرامی به کاهش وزن سلامت دست یافتن قطعا بهتراست. پس از ” رژیم های غذایی سخت ‘ پرهیز کنید.

نگارنده : فریبا فیاض

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

کلینیک تناسب اندام آلومینا ارائه دهنده کاملترین خدمات درمان چاقی با ترکیب شیوه های علمی و استاندارد است.

درمان جامع چاقی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تناسب اندام و قیمت ها،اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments