راه حل از بین بردن سیاهی دور چشم

چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم | تنها راه حل از بین بردن سیاهی دور چشم

علت حلقه سیاه دور چشم

چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم

تشکیل حلقه های تیره زیر پلک های فوقانی در آقایان و خانم ها عارضه ای بسیار شایع است. این حلقه های سیاه که غالبا همراه با پف و برآمدگی هستند ، می توانند چهره شما را پیرتر از آنچه هست جلوه دهند. بدتر از همه این که خلاص شدن از شر آنها کار بسیار دشواری است.

اگر چه سیاهی زیر چشم می توانند بر هر کسی تأثیر بگذارد ، اما این عارضه بیشتر در افراد با شرایط زیر مشاهده می شود:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • سالخورده باشند
  • استعداد ژنتیکی به این بیماری داشته باشند (هیپرپیگمانتاسیون پری اربیتال)
  • از گروه های قومی غیر سفید باشند (رنگ های تیره پوست بیشتر مستعد ایجاد تیرگی در اطراف ناحیه چشم هستند)

در حالی که خستگی ممکن است منطقی ترین توضیح برای این وضعیت به نظر برسد ، اما عوامل متعددی وجود دارند که می توانند در ایجاد سیاهی زیر چشم نقش داشته باشند. در بیشتر موارد ، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد آنها وجود ندارد و نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. برای اطلاعات بیشتر درباره علت گودی و سیاهی زیر چشم و درمان آن ، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

علت به وجود امدن سیاهی زیر چشم چیست؟

رفع تیرگی و گودی زیر چشم به کمک کرم ها
علت گودی و سیاهی زیر چشم

در خصوص سیاهی زیر چشم چندین عامل کمک کننده وجود دارد. برخی از دلایل عمده این عارضه عبارتند از:

خستگی

خستگی بیش از حد ، بی خوابی شدید و یا تنها چند ساعت بیدار ماندن ، به طور طبیعی می تواند باعث تیرگی و کبودی ناگهانی زیر چشم ها شود. کمبود خواب می تواند باعث پیر و فرسوده شدن پوست تان شود و در نهایت منجر شود بافت های تیره و رگ های خونی در زیر پوست تان نمایان شوند.

کمبود خواب همچنین می تواند منجر به تجمع مایعات در زیر چشمان تان شود و باعث پف دار شدن آنها شود. بنابراین یک علت ورم و کبودی ناگهانی زیر چشم ممکن است سایه ای باشد که توسط پف زیر چشم تان ایجاد شده است.

افزایش سن

فرایند طبیعی پیری یکی دیگر از دلایل عمده سیاهی در زیر چشمان شماست. هرچه پیرتر می شوید ، پوست تان نازک و نازک تر می شود. همچنین چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست تان نیز از دست می رود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، رگ های خونی تیره زیر پوست تان نمایان تر می شوند و باعث تیره و کبود شدن ناحیه زیر چشم تان می شود.

فشار چشم

خیره شدن به صفحه تلویزیون یا رایانه می تواند باعث ایجاد فشار قابل توجهی در چشم های تان شود. این فشار می تواند باعث بزرگ شدن رگ های خونی اطراف چشم تان شود. در نتیجه ، پوست اطراف چشم های تان ممکن است تیره شود.

آلرژی

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم نیز می تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم یا گودی کاسه چشم شود. هنگامی که نسبت به محرکی واکنش آلرژیک نشان می دهید ، بدن تان به عنوان پاسخ به باکتری های مضر ، هیستامین آزاد می کند. به غیر از ایجاد علائم ناراحت کننده – از جمله خارش ، قرمزی و پف زیر چشم ، – هیستامین باعث می شود رگ های خونی تان گشاد شده و در زیر پوست تان نمایان تر شوند.

آلرژی ها همچنین می توانند میل شما به مالش و خارش پوست اطراف چشم تان را افزایش دهند. این اقدامات می تواند علائم شما را بدتر کند و باعث بروز التهاب ، تورم و پاره شدن رگ های خونی شود. این مشکل همچنین می تواند منجر به کبودی زیر یک چشم یا سیاهی هر دو چشم شود.

کم آبی بدن (دهیدراسیون)

کم آبی بدن یک دلیل شایع در تشکیل سیاهی زیر چشم به شمار می رود. هنگامی که بدن شما آب را به مقدار مناسب دریافت نمی کند ، پوست زیر چشم تان شروع به تیره شدن می کند و چشمان تان گود می شوند. این به دلیل نزدیکی چشم ها به استخوان زیرین است.

قرار گیری بیش از حد در معرض نور خورشید

قرار گرفتن مکرر در معرض خورشید می تواند باعث شود بدن شما مقدار زیادی ملانین (رنگدانه ای که رنگ پوست شما را فراهم می کند) تولید کند. نور بیش از حد خورشید – به ویژه برای چشمان تان – می تواند باعث تیره شدن رنگدانه در پوست اطراف شود.

ژنتیک

سابقه خانوادگی نیز در ایجاد تیرگی زیر چشمان شما نقش دارد. این امر می تواند یک صفت ارثی باشد که در اوایل کودکی دیده می شود که ممکن است با افزایش سن بدتر شود یا به آرامی از بین برود. ابتلا به سایر شرایط پزشکی – مانند بیماری تیروئید – نیز می تواند باعث ایجاد سیاهی در زیر چشم ها شود.

 

درمان سیاهی دور چشم

درمان های خانگی

درمان تیرگی دور چشم با چای کیسه ای و خیار
درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم

درمان سیاهی دور چشم به علت اصلی آن بستگی دارد. با این حال ، برخی از درمان های خانگی وجود دارد که می تواند به مدیریت این بیماری کمک کند. برخی از روش های متداول عبارتند از:

  • استفاده از کمپرس سرد. کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و کوچک شدن رگ های خونی گشاد شده در زیر چشم کمک کند. این می تواند ظاهر پف را کاهش داده و به از بین بردن تیرگی و کبودی کمک کند. چند قالب یخ را در یک حوله تمیز بپیچید و روی چشم خود بمالید. همچنین می توانید یک عدد حوله را با آب سرد مرطوب کرده و به مدت 20 دقیقه آن را روی پوست تان ماساژ دهید. اگر پارچه گرم شد یا این که یخ ذوب شد این کار را تکرار کنید.
  • خواب کافی داشته باشید. به اندازه خوابیدن نیز می تواند به کاهش سیاهی زیر چشم کمک کند. کمبود خواب باعث می شود پوست شما رنگ پریده به نظر برسد ، و این امر باعث می شود که نقاط تیرگی آشکار تر شوند. به خودتان هفت تا هشت ساعت استراحت دهید تا جلوی ظهور تیرگی و سیاهی زیر چشمان گرفته شود.
  • سر خود را بالا نگه دارید. در حالی که کمبود خواب می تواند در تولید آن برآمدگی های تیره زیر چشم ها نقش داشته باشد ، گاهی اوقات نحوه خوابیدن تان نیز در این امر دخیل است. سر خود را با چند بالشت بلند نگه دارید تا از تجمع مایعات زیر چشم خود جلوگیری کنید ؛ چرا که همین امر می تواند منجر به پف و تورم چشم شود.
  • شستشوی چشم با چای کیسه ای. استفاده از چای کیسه ای سرد شده بر روی چشم ها می تواند ظاهر آنها را بهبود بخشد. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است که می تواند به تحریک گردش خون کمک کند ، رگ های خونی شما را کوچک کند و احتباس مایعات را در زیر پوست تان کاهش دهد. دو چای کیسه ای سیاه یا سبز را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید. اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال سرد شوند. پس از خنک شدن ، چای کیسه ای را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی چشمان بسته خود ماساژ دهید. بعد از برداشتن ، چشمان خود را با آب خنک بشویید.
  • پنهان کردن سیاهی با آرایش. با وجودی که آرایش و لوازم آرایشی سیاهی چشم را درمان نمی کنند ، اما می توانند به پنهان سازی آنها کمک کنند. کانسیلر می تواند نواحی تیره را بپوشاند و با رنگ طبیعی پوست شما ترکیب شود. با این حال ، مانند هر نوع درمان موضعی یا محصول آرایشی دیگر ، با احتیاط از این لوازم استفاده کنید. برخی از محصولات می توانند باعث وخیم تر شدن علائم تان شوند و ممکن است باعث ایجاد یک واکنش آلرژیک شوند. اگر شروع به تجربه هرگونه علائم نامنظم در اثر استفاده از درمان های موضعی کردید ، بلافاصله مصرف آنرا متوقف کرده و با پزشک خود ملاقات کنید.

 

درمان های پزشکی

تزریق فیلر زیر چشم

برای یک راه حل موثرتر و پایدار ، برخی از درمان های پزشکی برای کاهش سیاهی زیر چشم در دسترس هستند. برخی از این روش های متداول عبارتند از:

  • لایه برداری شیمیایی برای کاهش رنگدانه
  • رفع سیاهی زیر چشم با لیزر برای تقویت سطح پوست و سفت شدن پوست
  • خال کوبی های پزشکی برای تزریق رنگدانه در نواحی نازک شده پوست
  • استفاده از فیلر برای پنهان کردن رگ های خونی و ملانین که باعث تغییر رنگ پوست در زیر چشمان شما می شوند
  • برداشتن چربی به منظور از بین بردن چربی و پوست اضافی که سطح پوست را صاف و نرم تر را نشان می دهد
  • ایمپلنت های جراحی (تزریق چربی یا محصولات مصنوعی)

قبل از تصمیم گیری در مورد هر روش زیبایی ، انتخاب  های خود را با پزشک در میان بگذارید. درمان های پزشکی تهاجمی می توانند گران قیمت تمام شوند ، اغلب دردناک بوده و نیاز به زمان ریکاوری طولانی دارند.

 

تنها درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم

دستگاه فیس آپ
دستگاه فیس آپ

اگر راهکارهای طبیعی و راه حل های درمانی مختلف قادر نبوده اند کاری در زمینه سیاهی ، کبودی و تیرگی زیر چشم برای تان انجام دهند ، نگران نباشید. این بار فن آوری به شما کمک می کند تا با استفاده از دستگاه فیس آپ ، جدید ترین نسل میکرودرم ابریشن، به ویژه برای روشن شدن ، رفع تیرگی ها ، جوانسازی ، سفت شدن پوست ، به حداقل رساندن چین و چروک و لایه برداری این نیاز شما محقق گردد. دستگاه فیس آپ صورت تنها راه حل از بین بردن سیاهی دور چشم است که بدون دردسر و در مدت زمانی کمی قادر است شما را به نتیجه مطلوب تان برساند.

دستگاه لایه بردار و جوان کننده فیس آپ دارای یک هندپیس مکانیکی میکرو پالس مداری است.

در این روش، میکرودرم ابریشن با مجموعه ای از هندپیس های قابل تعویض از جنس کاربید سیلیکون انجام می شود. حرکت مداری هندپیس اجازه می دهد یک یا چند لایه اپیدرم از بین برود و پوست صورت را روشن و نرم سازد.

میکرو پالس، پوست را ماساژ می دهد و همزمان موجب تحریک عضلات در زیر پوست می شود و همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. عمل هم افزایی این دو تکنیک که تنها در یک هندپیس گنجانده شده است ، پوست را نسبت به تولید کلاژن جدید ترغیب و تحریک می کند.

فیس آپ صورت با هدف از بین بردن یا تصحیح مشکلات خاص پوستی ناشی از اپیدرم و لایه های سطحی تر درم صورت می پذیرد.

دستگاه فیس آپ می تواند شرایطی مانند تیرگی های زیر چشم ، لک های ناشی از سن ، خطوط ریز و اسکار ها را از بین ببرد و در عین حال منجر به تشکیل کلاژن جدید شود. بدین ترتیب ، پوست از همان اولین کاربرد ، درخشان تر ، صاف و جمع و جور تر به نظر می رسد.

 

چشم انداز کلی

کاربرد فیس آپ اطراف چشم
کاربرد فیس آپ اطراف چشم

در بسیاری از افراد ، سیاهی زیر چشم موقتی است (برای مثال به علت کبودی زیر چشم بر اثر ضربه) یا اغلب نشانه پیر شدن یا کمبود خواب می باشد. اگر چه روش های درمانی متعدد خانگی و پزشکی برای بهبود ظاهر چشم تان وجود دارد ، اما تیرگی دور چشم معمولاً نیازی به رسیدگی جدی ندارد. با این حال ، اگر تیرگی ، کبودی و یا تورم زیر چشم تان به مرور زمان بدتر شد ، برای اطمینان از تشخیص صحیح این مسئله و دریافت بهترین درمان ، به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

همچنین اگر از درمان های خانگی خسته شده اید و در صدد درمان سیاهی دور چشم با لیزر یا رفع سیاهی زیر چشم فوری هستید ، به شما فیس آپ صورت را معرفی می کنیم. خوشبختانه مفتخریم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، ظفر ، دروس ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) مجهز به این دستگاه جدید و مدرن می باشد و شما می توانید با خیالی آسوده پوست صورت تان را در اختیار متخصصین با تجربه ما قرار دهید.

این مرکز زیبایی با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی ، خدمات میکرودرم ، پوست و مو، و لیزر را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

FACE-UP

dark-circle-under-eyes

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments