رژیم لاغری و 12 تا از مزایای مصرف دمنوش های لاغری

رژیم لاغری و 12 تا از مزایای مصرف دمنوش های لاغری

مزایای مصرف دمنوش های لاغری

آیا دوست دارید با رژیم لاغری خیلی سریع ، بدون انجام تمرینات ورزشی شدید و بدون یک رژِیم سخت وزن کم کنید؟ در این صورت استفاده از دمنوش های لاغری چیزی است که شما به آن نیاز دارید. چای لاغری متد جدید در رژیم های لاغری است.

این دمنوش ها شامل برخی از گیاهان مفیدی است که برای از دست دادن چربی بیش از حد بدن بسیار مؤثر است. مصرف چای لاغری برای رژیم لاغری تعادل ارگان ها را تنظیم می کند ، یبوست را درمن می کند ، و چربی های خنثی بدن را تجزیه می کند.  و شما را لاغر و خوش اندام می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

برخی از مزایای دمنوش های لاغری عبارتند از:

1-از دست دادن وزن  

بر خلاف روش های دیگر رژیم های لاغری کاهش وزن ، شما می توانید با هر شیوه زندگی که دارید ، دمنوش ها را مصرف کنید. و هیچ نیازی به ایجاد تغییر در شیوه زندگی خود ندارید.

 

2-بهبود متابولیسم و ​​کاهش چربی شکم  

نوشیدن چای لاغری به طور منظم ، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. در نتیجه میزان سوختن چربی ها در بدن افزایش می یابد. میزان کالری دریافتی بدن را کاهش می دهد. و از تبدیل کربوهیدرات ها و قند ها به چربی جلوگیری می کند. تا میزان ذخیره چربی در بدن کاهش یابد.  کاتچین موجود در دمنوش های لاغری که در رژیم لاغری استفاده می شوند ، همچنین به کاهش چربی شکم کمک می کند.  بدون آنکه تأثیری بر جذب ویتامین های محلول در چربی داشته باشد.

 

3-به تأخیر انداختن نشانه های پیری

چای لاغری حاوی آنتی اکسیدان ها و اسید های آمینه است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. و از سلول ها و مولکول های ما در مقابل خطر آسیب دیدگی محافظت می کند. این باعث بهبودی و به تأخیر انداختن نشانه های پیری می شود.

 

4-کاهش خطر ابتلا به سرطان

افرادی که در رژیم لاغری خود به صورت منظم دمنوش لاغری مصرف می کنند ، کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.  کاتچین موجود در چای لاغری مانع جهش سلولی ، غیر فعال کردن سرطان زایی و کاهش تشکیل و رشد تومورها می شود. علاوه بر مهار رشد سلول های سرطانی ، همچنین سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به بافت های سالم از بین می برد.

 

5-عملکرد مغز را تحریک می کند

کافئین ، عنصر با اهمیت در رژیم لاغری ، باعث تقویت عملکرد مغز ، بهبود هوشیاری ، زمان واکنش و حافظه می شود.

 

6-مبارزه با بیماری های مختلف و مریضی

چای لاغری دارای خواص طبیعی است که به مبارزه با انواع بیماری ها و امراض کمک می کند. استفاده از دمنوش ها در رژِیم لاغری بدن را از ابتلا به بیماری های دژنراتیو محافظت می کند. همچنین با تخریب مواد چربی به هضم غذا کمک می کند.

چگونه چای زنجبیل آماده کنید

چگونه چای زنجبیل آماده کنید

7-از بین بردن باکتری های ناشی از مشکلات دهان و دندان

کاتچین ها و پلی فنل های موجود در دمنوش های لاغری کمک می کنند تا باکتری هایی را که باعث پوسیدگی دندان ها ، بوی بد دهان و خونریزی لثه می شوند ، از بین ببرند.  شیرین کننده هایی مانند شکر، عسل و سایر شیرینی های مصنوعی را به دمنوش خود اضافه نکنید.  زیرا باعث بروز مشکلات دهان و دندان می شوند.

 

8-استخوان ها را تقویت می کند

خواص ضد التهابی دمنوش های لاغری باعث تقویت استخوان ها و کاهش خطر شکستگی های استخوانی می شود. خصوصیات ارتقاء دهنده سلامتی این دمنوش ها باعث کاهش استخوان و افزایش مقدار و فعالیت سلول های استخوانی می شود.

 

9-حفظ سلامت قلب

چای لاغری کمک می کند تا فشار خون بالا و پایین را تنظیم کند. و کلسترول را در بدن کاهش می دهد تا سلامت قلب شما حفظ شود. پلی فنول های موجود در چای لاغری باعث جذب چربی و کلسترول بیش از 50 درصد در رژیم غذایی می شوند. و به این ترتیب از حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.

 

10-از بین بردن چربی های بیش از حد   

دو عنصر اصلی مؤثر در دمنوش های که در رژیم لاغری استفاده شده و باعث لاغر شدن می شود ، پلی فنول و کافئین است. پلی فنول با فعال کردن یک آنزیم مشخص در بدن ما به گلیسیرید اضافی حمله می کند. و کمک می کند تا چربی بیش از حد بدن را از بین ببریم.

 

11-بهبود تحمل گلوکز

در بسیاری از موارد چای لاغری با افزایش تحمل گلوکز ، میزان انسولین بدن را کاهش می دهد.

 

12-تحریک متابولیسم بدن برای از دست دادن وزن

چای لاغری دارای اپی ‌گالوکتشین گالات یا EGCG است که با تحریک متابولیسم بدن سرعت کاهش وزن را در رژیم لاغری افزایش می دهد.  اپی ‌گالوکتشین گالات به همراه کافئین ، سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند. و چربی را در جریان خون آزاد می کند.  بنابراین بدن می تواند از چربی به عنوان سوخت استفاده کند. این فرایند به عنوان گرمازایی شناخته می شود. فرآیند گرمازایی استفاده از کربوهیدرات ها را با سرعت بیشتری هدایت می کند. در این صورت شما می توانید برای یک دوره طولانی مدت فعالیت کنید.

 

انواع مختلف دمنوش ها برای رژیم لاغری

انواع مختلف دمنوش ها برای رژیم لاغری

 

حالا اجازه دهید  شما را با مزایای انواعی از چای لاغری آشنا کنیم

درخت چای الدر

گل های سفید درخت الدر  یک روش ارتدوکس برای از بین بردن سرماخوردگی است. این چای لاغری همچنین یک ضد عفونی کننده است که کانال های بینی را تمیز می کند. همچنین باعث می شود  که بدن بیشتر عرق کند. مصرف دمنوش این گیاه باعث افزایش دمای بدن می شود که ویروس های تنفسی را از بین می برد.

 

لیموی وربنا

چای لاغری گیاهی لیموی وربنا به هضم کمک می کند. این گیاه از خانواده مرکبات است که  باعث می شود چربی ها در دستگاه گوارش شکسته شوند.

 

چای زنجبیل

چای زنجبیل بهترین درمان برای عفونت و تب است.  زیرا یک ادویه گرم است. استفاده از این چای در رژیم لاغری همچنین درد روماتیسمی را از بین می برد. زیرا عروق خونی را گشاد می کند و گردش خون را تحریک می کند.

 

چای ترش نیتل

این چای لاغری گیاهی بریتانیایی باعث می شود شما احساس خوبی داشته باشید. زیرا حاوی تمام مواد معدنی ضروری از قبیل آهن ، کلسیم و سیلیس است. آهن به تولید گلبول های قرمز و انرژی ضروری کمک می کند. کلسیم و سیلیس برای ساخت استخوان لازم است.

 

چای سبز

چای سبز گیاهی ژاپنی است که به کاهش وزن نیز کمک می کند.  همچنین با تقویت سلول های بافت  بدن ،  از بدن در مقابل  پیری محافظت می کند. این چای افسانه ای دارای آنتی اکسیدان هایی است  که سلول ها را از آسیب و آلودگی ها محافظت می کند.

 

دمنوش آویشن

این چای لاغری از منطقه مدیترانه است که کمک می کند تا از سرماخوردگی ها خلاص شوید. این شامل روغن های فرار است که از ویروس و عفونت محافظت می کند و بخور آن برای ریه ها مفید است.

 

دمنوش رازیانه  

رازیانه گیاهی از منطقه مدیترانه ای است که خواص ضد اسپاسم دارد. این گیاه کمک می کند تا عضلات روده را آرام کنید و یبوست ، کولیک و نفخ را درمان کنید. همچنین دمنوش رازیانه ادرار کردن را زیاد می کند. در نتیجه به کلیه ها در پاک سازی و دفع ناخالصی ها کمک می کند.

 

نعنا فلفلی

چای نعناع یک روش سنتی برای درمان حالت تهوع و استفراغ است. این دمنوش باعث تولید صفرا در مثانه و مانع تجمع چربی در سیستم گوارش می شود. که به نوبه خود باعث حالت تهوع می شود.

 

مخمر سنت جان  

چای مخمر سنت جان از گل های  کوچک و زرد در بریتانیا و اروپا به دست می آید. این چای ضد افسردگی درمان اختلالات مضر فصلی و افسردگی است.

 

لیمون گراس  

این چای حاوی آنتی اکسیدان باعث کاهش فشار خون ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، آرام کردن سیستم عصبی ، سم زدایی اندام ها ، کاهش سلولیت و بهبود گردش خون می شود.

 

روباس یا ریواس  

این چای گیاهی حاوی آنتی اکسیدان ، ضد اسپاسم و آرام بخش است. نوشیدن این چای باعث کاهش تحریک پذیری ، تهوع ، افسردگی ، فشار خون بالا ، سردرد ، سوزش سر دل و گرفتگی معده می شود. و به حفظ سلامت پوست و سیستم عصبی کمک می کند.

 

اسطوخدوس  

این چای لاغری گیاهی آرام بخش و ضد اسپاسم است. دم کرده اسطوخدوس بهترین درمان برای آسم ، بی خوابی ، سردرد ، برونشیت ، اسپاسم ، گرفتگی عضلانی ، اضطراب ، ناراحتی معده و نفخ است. شما همچنین می توانید این چای را به صورت موضعی ماساژ دهید تا عفونت را درمان کرده و زخم ها را بهبود ببخشد.

 

دمنوش گل داودی  

این چای لاغری چینی فشار خون را کاهش می دهد. سردرد ، سرماخوردگی و آنفلوآنزا را از بین می برد.

 

نکات مهمی که باید در مورد چای لاغری بدانید

نکات مهمی که باید در مورد چای لاغری بدانید

 

  • قبل از خرید چای لاغری ، مطمئن شوید که چای فقط از مواد طبیعی ساخته شده است.
  • چای لاغری متشکل از مواد گیاهی است. که اعتقاد بر این است که به افزایش متابولیسم و ​​سرعت هضم کمک می کند. بنابراین ، چای لاغری برای افرادی که با اختلالات متابولیک مانند کم کاری تیروئید و یا عوارض مزمن گوارشی مبارزه می کنند ، مؤثر نیست.
  • قبل از شروع استفاده از چای لاغری مطمئن شوید که با پزشک معالج خود درباره تأثیر آن در سلامت کلی صحبت کنید.
  • همیشه چای لاغری را از یک جای معتبر خریداری کنید.

امیدوارم شما این مقاله را در مورد مزایای چای لاغری دوست داشته باشید. و شروع به استفاده از چای لاغری کنید و از مزایای متعدد آن بهره مند شوید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments