دلایلی برای اینکه از همین امروز شروع به شنا کنید

 دلایلی برای اینکه از همین امروز شروع به شنا کنید

تردمیل و دمبل مفرح هستند و لذت بخش اما تنها بخشی از فواید شنا را با خود دارند. دلایل خیلی زیادی  برای مفید بودن ورزش شنا، وجود دارند. در اینجا ما فقط ۱۰ مورد از این دلایل متعدد رو با شما در میون می گذاریم. با خواندن این ۱۰ مورد، حتی یک لحظه هم در اینکه از همین امروز شنا کردن رو شروع کنید، تردید نخواهید کرد.

1)     شنا، ورزشی برای کل بدن است.  ماهیچه های کمر، بازو، شکم و پاها را همزمان به حرکت وا می دارد بدون اینکه نیاز به وزنه زدن باشد و بدون اینکه نیاز به پیروی از یک برنامه دقیق باشگاهی باشد. در حقیقت، همه اونچه رو که باشگاه ورزشی از طریق دستگاه های مختلف در اختیار شما می گذارد، شنا، بدون دستگاه به شما هدیه می دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

2)     شنا برای مفاصل بدن، ضرر ندارد. بعضی از ورزش ها هستند که ممکن هست در صورت درست انجام ندادن، به مفاصل، زانوها، کمر و ماهیچه های ما آسیب برسانند. مثلاً دویدن در حین اینکه بسیار مفید هست، اگر به درستی انجام نشود، می تواند به مفاصل و زانوهای ما صدمه بزند. اما شنا صدمه ای به بدن وارد نمی کند.

3)      شنا باعث بلند شدن و انعطاف پذیری ماهیچه ها می شود. بعضی از افراد علاقه ای به اینکه ماهیچه های خیلی بزرگ و برآمده داشته باشند، ندارند و ترجیح می دهند که ماهیچه های قوی و منعطف داشته باشند. شنا این امکان رو با ترکیب حرکات استقامتی و کاردیو، به بهترین شکل فراهم می کند.

4)      بعضی از افراد، در اثر ورزش کردن، دچار تنگی نفس می شوند. شنا به دلیل اینکه در محیط مرطوب انجام می شود، علائم تنگی نفس ناشی از ورزش رو کم می کند. همچنین، به دلیل اینکه در شنا، نیاز به هواگیری و دم و بازدم عمیق هست، عملکرد ریه ها و ظرفیت تنفس ما بهبود پیدا می کند.

5)     شنا کردن، نیازی به داشتن وسایل ورزشی فانتزی و گران قیمت که در بعضی دیگر از ورزش ها دیده می شود، ندارد.

 

6)      شنا کردن یک شیوه بسیار مفید برای سوزاندن کالری می باشد و متابولیسم و سوخت و ساز بدن ما رو افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک زیادی می کند (البته به شرطی که بعد از شنا، خودمون رو مشغول خوردن مقدار زیادی ساندویچ همبرگر، پیراشکی، سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه، نکنیم).

 

7)      شنا کردن، تنوع زیادی دارد. ما در استخر می توانیم، انواع و اقسام ورزش ها رو انجام بدهیم. علاوه بر چهار نوع شنای اصلی (قورباغه، کرال سینه، کرال پشت و پروانه)، می توانیم انواع حرکات متنوع دیگر رو هم انجام بدهیم. مثلاً می توانیم از دیواره استخر برای انجام شنای سوئدی استفاده کنیم و یا حتی با کمک یک توپ با دوستان خودمون، واترپلوی تفریحی، بازی کنیم.

 

8)      شنا به بهتر شدن عملکرد ما در باشگاه هم کمک می کند و باعث می شود که در انجام سایر ورزش ها و فعالیت ها هم موفق تر عمل کنیم. مثلاً اگر به دویدن علاقه داریم، شنا کردن به ما کمک می کند تا در دویدن هم توانایی بیشتری کسب کنیم.

 

9)     شنا کردن، بهترین ورزش ایروبیک است و در مقایسه با دویدن، تنفس ما رو بهتر کنترل می کند. تنفس بهتر باعث می شود که نیاز به اکسیژن افزایش پیدا کند و در نتیجه ها ماهیچه ها، بیشتر فعالیت می کنند. به همین دلیل، در مدت زمان کمتر، حرکات بیشتری انجام شده و انرژی بیشتری هم سوزانده می شود.

 

10)   شنا کردن، روحیه انسان رو شاداب تر می کند. لازم نیست که شناگر حرفه ای باشیم تا از فواید شنا، بهرمند شده. کافیست که از حرکاتی که در آب انجام می دهیم و از بودن در آب، لذت ببریم. اگر کوچکترین فایده ای هم نداشته باشد (که مسلماً دارد)، این فایده رو دارد که مقدار اندروفین رو که نوعی هورمون و مسکن طبیعی برای بدن هست و باعث ایجاد احساس آرامش و آسودگی می شود.

منبع:

news.health

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments