تعداد جلسات لیزر موهای زائد

به چند جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارم؟

امروزه لیزر موهای زائد به یکی از سریع ترین روش های از بین بردن موهای زائد مبدل شده است. نقطه مثبت لیزر موهای زائد، کارایی و اثربخشی آن است. لیزر می تواند در هر نقطه از بدن که دارای موی زائد است، به کار گرفته شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت لیزر موهای زائد این است که سبب کاهش رشد دائمی موهای زائد می شود. با این حال، بسیار حائز اهمیت است که مصرف کنندگان درک مناسبی از کاهش رشد مو داشته باشند. این بدان معنا نیست که باقی عمر خود را 100% بدون موی زائد ادامه خواهید داد؛ بلکه به معنای کاهش 50 تا 95 درصدی است. ممکن است به مرور زمان، موهای زائد جدیدی ظهور کنند، اما اغلب نازک و کم پشت بوده و از بین بردن آنها بسیار آسان تر است. البته بعدا می توانید توسط درمان های هدف، این موهای زائد نازک و کم پشت را نیز از بین ببرید.

لیزر موهای زائد با کاهش چشمگیری که در موهای بدن ایجاد می کند، در دهه گذشته توانسته است به طور موثری مورد استقبال مردم قرار گیرد. لیزر موهای زائد، گزینه مناسبی برای نواحی بزرگ تر بدن محسوب می شود؛ زیرا قادر است در مدت کوتاهی فرایند درمان را تکمیل کند. این در حالی است که به طور موثری برای نواحی کوچک تر مانند ناحیه بیکینی مناسب است و میزان ناراحتی ایجاد شده به واسطه آن در مقایسه با روشی مانند اپیلاسیون بسیار ناچیز است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما پرسش اینجاست که به منظور دستیابی به نتایج مطلوب دقیقا به چند جلسه لیزر نیاز است؟ از آنجایی که این نقطه مبهم در ذهن همه شما ممکن است وجود داشته باشد، ما به جمع آوری مطالبی اقدام کردیم که به سوالات شما پاسخی منطقی می دهد.

 

چند جلسه لیزر موهای زائد لازم است؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

بیشتر متخصصان بر این عقیده استوارند که برای رسیدن به نتایج مطلوب به طور میانگین، حداقل 6 جلسه لیزر نیاز است. این در حالی است که امکان دارد نتایج پس از یک جلسه هم محرز شود. اما در هر صورت، شما به 6 الی 7 جلسه نیاز دارید تا بتوانید به نتیجه نیمه دائمی کاهش موهای زائد دست یابید.

همچنین بسیار حائز اهمیت است که برنامه های درمانی را در فواصل زمانی منظم و به طور متوسط بین 4 تا 6 هفته تنظیم کنید تا موهایی که در مرحله استراحت هستند نیز فعال شوند و مورد هدف لیزر قرار گیرند. چنانچه فاصله زمانی برای مراجعه بعدی شما بسیار طولانی باشد نیز ممکن است چرخه رشد مو بهم بریزد و هیچوقت شاهد نتایج چشمگیر نباشید.

پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد ممکن است شاهد تفاوت 5 تا 20 درصدی در رشد موهای زائد تان باشد. این نتایج تا جلسه ششم به مرز 80 درصد خواهد رسید. بنابراین پیروی از برنامه درمان لیزر بسیار حائز اهمیت است.

نتایج به طور گسترده ای به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، نوع مو و رنگ مو بستگی دارد. و این همان چیزی است که پزشک را قادر می سازد بر این اساس شما را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

چرا برخی نواحی بدن به جلسات بیشتری نیاز دارند؟

بهترین مزایای لیزر
لیزر موهای زائد پا

مو دارای چرخه رشد است و درمان لیزر موهای زائد تنها هنگامی موثر واقع می گردد که مو در مرحله رشد به سر برد. این دوره، تنها چند هفته طول می کشد و پس از آن، مو وارد مرحله استراحت می شود که تا 24 هفته (بسته به ناحیه مورد نظر) به طول می انجامد.

به منظور از بین بردن هر چه بیشتر موهای زائد در مرحله رشد شان لازم است درمان لیزر موهای زائد را در این دوره تکرار کنید. به همین دلیل است که پس از اتمام یک دوره کامل درمان به جلسات سالانه نیاز است.

دلیل دیگر در خصوص لزوم جلسات متعدد لیزر موهای زائد، عامل هورمونی است. نواحی از قبیل پشت لب و چانه به نسبت دست و پا بیشتر تابع عوامل هورمونی هستند. این بدان معناست که این نواحی در مقایسه با دست و پا به جلسات بیشتری نیاز دارند. زیرا ممکن است به دلیل نوسانات هورمونی، مو در این نواحی کمتر یا بیشتر باشد.

اغلب پس از تغییرات هورمونی مهم بدن، نظیر بارداری یا یائسگی، فولیکول های مو به طور ناگهانی در دراز مدت فعال شده و موجب طغیان رشد موی زائد می شوند. این بدان معنا نیست که تغییرات هورمونی بر نتایج لیزر موهای زائد تاثیر گذاشته و آن را به حالت قبل باز می گرداند، بلکه بدین معناست که موهایی که هیچ گاه تحت درمان لیزر قرار نگرفته اند، ناگهان شروع به رشد می کنند.

در نهایت پزشک تان بسته به میزان موهایی که تحت تاثیر لیزر قرار گرفته اند، تعداد جلسات درمان کامل لیزر موهای زائد و همچنین جلسات سالانه را برای شما تعیین خواهد کرد.

 

چرا پس از یک دوره درمان کامل لیزر موهای زائد به جلسه سالانه هم نیاز است؟

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

دلایل متعددی در این خصوص وجود دارد. یکی از آن ها اینست که ممکن است مو در جلسات درمان، تحت تاثیر لیزر قرار نگرفته باشد و در حال حاضر در مرحله رشد باشد. جلسه سالانه که هر یک یا دو سال یکبار نیاز است، به حفظ بی مویی بدن کمک می کند.

یکی دیگر از دلایل عمده این امر، همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، عوامل هورمونی است که موجب می شود فولیکول های مو در حالت استراحت فعال باشند و رشد کنند. چنانچه رشد مو زیاد باشد، شرکت در چندین جلسه سالانه، راهگشا خواهد بود.

در عین حال که طی جلسه درمانی، به طور همزمان موهای زیادی تحت تاثیر لیزر موهای زائد قرار می گیرند، اما لیزر نمی تواند همه موها را در دوره رشد خود طی یک جلسه مورد هدف قرار دهد. این بدان معنا نیست که موهایی که به درستی تحت درمان قرار گرفته اند، مجددا رشد می کنند. بلکه موهایی که در مرحله استراحت به سر می بردند، اکنون شروع به رشد کرده اند. در واقع، این ها موهایی هستند که قبلا هرگز تحت درمان قرار نگرفته اند.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، افراد با یکدیگر متفاوتند و متخصص پیش از آغاز فرایند لیزر موهای زائد، این موضوع را برای شما شرح خواهد داد. اما شما می توانید فرض را بر این بگیرید که دست کم به 6 تا 8 جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارید تا نتایج مطلوب را مشاهده کنید. همچنین احتمال دارد که پس از درمان اولیه لازم باشد برای جلسات سالانه در یک یا 2 سال بعد نیز برنامه ریزی و بودجه بندی کنید.

 

نتیجه گیری

لیزر موهای زائد و برخورداری از پوستی صاف و روشن

صافی، لطافت و بی مویی بلند مدت پوست، چیزی است که امروزه به واسطه لیزر موهای زائد به طور کامل قابل دستیابی است. معمولا در طول یک سال، شما به 6 الی 8 جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارید تا کاهش چشمگیر موهای بدن خود را تجربه کنید. ممکن است اثربخشی لیزر موهای زائد در افراد مختلف، متفاوت (در برخی بیشتر و در برخی کمتر) باشد، اما درصد بالای نرخ موفقیت ثابت کرده است که لیزر موهای زائد در کاهش دائمی موهای بدن بسیار موثر است.

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

 

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments