جراحی لیفت بازو برای کسانی که دچار افتادگی بازوها شده اند| براکیوپلاستی

جراحی لیفت بازو برای کسانی که دچار افتادگی بازوها شده اند| براکیوپلاستی | متخصص پیکرتراشی

جراحی لیفت بازو برای کسانی که دچار افتادگی بازوها شده اند| براکیوپلاستی | متخصص پیکرتراشی

جراحی لیفت بازو برای کسانی که دچار افتادگی بازوها شده اند| براکیوپلاستی

جراحی لیفت بازو یک روش جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر قسمت های آویزان زیر بازو از آن استفاده می شود.  در این روش علاوه بر برداشتن قسمت های اضافی بازو ، بافت باقی مانده صاف و سفت می شود و چربی های اضافه هم برداشته می شوند.

در طول جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی پوست های اضافی و چربی بیش از حد بین زیر بغل و آرنج برداشته می شود. پوست باقی مانده بر روی محل برش تازه قرار داده می شود و بازو یک ظاهر زیبا پیدا می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بالا رفتن سن و ژنتیک هر دو نقش مهمی در افتادگی پوست  دارند. پس از کاهش وزن نیز ممکن است پوست اضافی آویزان بماند و پوست شما چروک شود.

همچنان که سن شما بالاتر می رود ، پوست روی بازوهای تان تغییر می کند ، آویزان و شل می شود.  کاهش وزن قابل توجه نیز می تواند باعث افتادگی پوست زیر بازو بشود.

در حالی که ورزش می تواند عضلات  بازو را تقویت کند و بهبود بخشد ، اما هیچ تأثیری در از بین رفتن پوست اضافی که خاصیت الاستیک خود را از دست داده است ، ندارد.

اگر قسمت زیر بازوهای تان آویزان شده  ، شاید مایل باشید برای رفع این مشکل عمل جراحی لیفت بازو انجام دهید.  لیفت بازو اندام شما را زیباتر نشان می دهد.

 

آماده شدن برای جراحی لیفت بازو

آماده شدن برای جراحی لیفت بازو

شما می توانید از هفته ها و ماه ها قبل از عمل جراحی افداماتی انجام دهید تا عمل خود را تا حد ممکن بی خطر و مؤثر کنید. اگر سیگار می کشید ، ترک سیگار یک یا دو ماه قبل از عمل جراحی می تواند  خطر ابتلا به عوارض عمل را تا میزان زیادی کاهش دهد.

به عنوان مثال یک عارضه عادی مرتبط با سیگار کشیدن در طولانی شدن  بهبود زخم است. که خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. با پزشک خود مشورت کنید تا قبل از عمل جراحی ، برنامه ای برای ترک سیگار پیاده کنید.

چند هفته قبل از لیفت بازو ، دکتر شما یک ارزیابی قبل از عمل  به شما می دهد. پزشکان با بررسی سابقه سلامت و تاریخچه پزشکی شما باید مطمئن شوند که آماده عمل جراحی هستید. این فرصت خوبی برای پرسیدن هر گونه سؤال یا نگرانی های شما از دکتر در مورد این جراحی است.

نتایج حاصل از معاینات قبل از عمل به پزشک کمک خواهد کرد که  بهترین روش جراحی را پیدا کند. شما همچنین باید از دو هفته قبل از عمل از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن  Advil ، Motrin استفاده کنید.

 

روش جراحی لیفت بازو 

برش از عقب

برش از داخل

با برش کوچک زیر بغل

در روز عمل جراحی ، در ابتدا دکتر جراح محل برش را علامت گذاری می کند.  چندین روش برای انجام این نوع جراحی وجود دارد. اما رایج ترین آنها شامل برش های داخل یا پشت بازوها است. گزینه های دیگر عبارتند از : برش زیر بغل و یا برش از بالای آرنج تا زیر بغل.

سپس با توجه به روش جراحی که دکتر انتخاب می کند ، بیهوشی موضعی یا عمومی به شما داده می شود. دکتر با دنبال کردن علامت هایی که روی بازوی شما  گذاشته ، بافت اضافی را برمی دارد.   سپس پوست را روی بافت کشیده و زخم جراحی را با بخیه می بندد.

اگر چربی اضافی وجود داشته باشد ممکن است پزشک به طور همزمان از روش  لیپوساکشن برای حذف چربی ها استفاده کند. کل پروسه عمل معمولاً در عرض سه ساعت انجام می شود.

 

مراحل روش لیفت بازو  چیست؟

روش عمل جراحی لیفت بازو شامل مراحل زیر است :

مرحله 1 – بیهوشی

داروهای بیهوشی به منظور راحتی شما در طول عمل جراحی ارتوپدی استفاده می شوند.  انتخاب داروها شامل آرام بخشی وریدی و بیهوشی عمومی است. دکتر بیهوشی بهترین گزینه را برای شما  توصیه می کند.

مرحله 2 – برش محل عمل

طول برش و الگوی عمل جراحی بازو  بستگی به مقدار و محل برداشتن پوست اضافی با نظر جراح پلاستیک شما است.  بر اساس اولویت جراح ، برش ها معمولاً بر روی داخل بازو یا پشت بازوی قرار می گیرند و ممکن است از زیر بغل به سمت بالای آرنج گسترش یابد. چربی های اضافی ممکن است به طور مستقیم از بین برود یا با لیپوساکشن درمان شود.

با توجه به شرایط خاص شما ، برش ها ممکن است کوچک تر و یا بزرگ تر باشند. پس از آن ، بافت حمایتی داخلی کم شده و تغییر شکل داده و از داخل بخیه زده می شود.  در نهایت ، پوست بر روی بازوی جدید و خوش فرم شما صاف می شود.

مرحله 3 – بستن برش

برش های ایجاد شده یا با بخیه های قابل جذب بسته می شود و یا با بخیه هایی که در عرض یک تا دو هفته پس از باز شدن دست شما برداشته می شود.

مرحله 4 – نتایج را ببینید

فرم ظریف و دقیق بازوها تقریباً بلافاصله پس از عمل براکیوپلاستی شما ظاهر می شود. هرچند ممکن است تورم و خونریزی اندکی نیز ایجاد شود.

 

خطرات عمل لیفت بازو

عمل لیفت بازو

مانند سایر جراحی ها ، براکیوپلاستی نیز با برخی از خطرات همراه است. علاوه بر درد و عفونت ، شما همچنین ممکن است مشکلات زیر را تجربه کنید :

  • خون ریزی بیش از حد ،
  • زخم دائمی ،
  • تجمع مایع ،
  • آسیب به عصب ، عضله یا عروق خونی ،
  • مرگ بافت چربی.

بیهوشی عمومی نیز دارای خطرات خاص خود است. از جمله :

  • گیجی ،
  • ذات الریه ،
  • حمله قلبی ،
  • سکته مغزی ،
  • مرگ در موارد نادر.

درصد بسیار کمی از افراد پس از تزریق داروی بیهوشی بیدار می مانند.  با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی عمل صحبت کنید تا بتوانید آنها را تشخیص دهید و درمان کنید.

 

مراقبت های پس از جراحی لیفت بازو 

 

در زمان بهبودی پس از عمل جراحی ممکن است پزشک شما یک لوله درین را به طور موقت در بازوی شما قرار دهد تا خون و مایعات بیش از حدی که پس از جراحی ایجاد می شود ، از طریق آن تخلیه شود. در عرض یک یا دو روز پس از جراحی باند های دست ها و در صورت لزوم لوله های درین را برمی دارند.  بعضی از جراحان پلاستیک ممکن است توصیه کنند که تا چندین هفته یک آستین فشرده را بپوشید تا تورم را کم کنید.

پزشک به شما دستورالعمل های مراقبت پس از عمل را می دهد که شامل نحوه مراقبت از زخم  ، داروهایی را که باید مصرف کنید و علائم هشدار دهنده که باید به آنها توجه کنید و همچنین زمان مراجعه بعدی به مطب می باشد.

مهم است که در دوران بهبودی از سیگار کشیدن خودداری کنید. سیگار کشیدن روند بهبودی را کند می کند و خطر ابتلا به آلرژی دائمی یا عفونت را افزایش می دهد.

شما باید بتوانید در عرض دو هفته پس از عمل به محل کار خود بروید و در عرض شش هفته شما باید بتوانید به سطح فعالیت عادی خود بازگردید. در صورت هر گونه درد و یا مشکلات پس از دوره بهبودی اولیه ، به پزشک خود اطلاع دهید.

در چند روز اول پس از لیفت بازو این موارد را رعایت کنید :

  • اجتناب از بالا بردن بیش از حد بازو ها تا حدود شانه ها به مدت سه تا چهار هفته.
  • اجتناب از فعالیت های جسمی و ورزشی برای چهار تا هشت هفته پس از جراحی بازوها. زیرا که ممکن است برش ها کشیده شده و باز شوند.
  • داروهای ضد درد را در صورت نیاز مصرف کنید و از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی به منظور جلوگیری از عفونت های زخم استفاده کنید.

در مورد زمان کشیدن بخیه و یا از بین رفتن آن اگر جذبی است با پزشک خود صحبت کنید. بعضی از بخیه ها خودشان جدا می شوند. برخی دیگر باید در هفته های پس از عمل در مطب دکتر کشیده شوند.

پس از عمل لیفت بازو در صورت بروز موارد زیر بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید :

  • تنگی نفس ،
  • درد قفسه سینه ،
  • ضربان نامنظم قلب ،
  • قرمزی پوست ،
  • تب .

 

عوارض جانبی جراحی لیفت بازو

جراحی لیفت بازولیفت بازو ممکن است عوارض جانبی مختلفی داشته باشد که شامل موارد زیر می شود :

  • جای بخیه. جای بخیه در محل برش بازو در عمل لیفت بازو دائمی است. اما بخیه ها معمولاً در مناطقی قرار می گیرند که به راحتی قابل مشاهده نیستند. به ندرت اتفاق می افتد که محل  برش ها باعث بروز زخم های قرمز شوند. تزریق داروهای کورتیکواستروئید یا سایر روش های درمان ممکن است برای بهبود زخم استفاده شود.
  • عدم تقارن در شکل بازو. نامتقارن بودن شکل بازوها ممکن است به علت تغییرات در طول روند بهبود رخ دهد. همچنین ، در حالی که جراح سعی خواهد کرد که بازوهای شما را به صورت متقارن عمل کند ، اما تقارن کامل امکان پذیر نیست.
  • تغییر در حس پوست. در طول عمل لیفت بازو ممکن است بافت بازوها اعصاب حسی را تحت تأثیر قرار دهد. در این صورت احساس بی حسی در محل عمل خواهید داشت.
  • مشکلات با بخیه. بخیه ها برای محافظت از شکل جدید بازو زده می شوند و گاهی در سطح پوست هم بخیه وجود دارد و باید برداشته شود. این می تواند باعث التهاب پوست آسیب دیده شود. در نتیجه ، ممکن است نیاز به جراحی بیشتری داشته باشید.

مانند هر گونه جراحی بزرگ دیگر، عمل بالا کشیدن بازو نیز با خطر خونریزی ، عفونت و واکنش به  بیهوشی همراه می باشد.

لیفت بازو برای همه افراد انجام نمی شود.  پزشک شما در صورت مشاهده موارد زیر ممکن است این جراحی را برای شما انجام ندهد :

  • افرادی که اضافه وزن قابل توجهی دارند ،
  • افرادی که وزن آنها دچار تغییرات مکرر می شود ،
  • ابتلا به یک بیماری که مانع بهبودی زخم می شود ،
  • سیگاری بودن فرد.

 

هزینه جراحی لیفت بازو

هزینه عمل براکیوپلاستی ممکن است بر اساس سلامتی شما و جراحی انجام شده تغییر کند. هزینه های جراحی برایکوپلاستی به طور گسترده ای متفاوت است. این هزینه ها شامل بیهوشی ، امکانات اتاق عمل یا با سایر هزینه ها مرتبط است. تعیین هزینه جراح بر اساس تجربه او ، نوع روش استفاده شده و بیمارستانی است که عمل در آن انجام می شود.

اکثر درمان های زیبایی زیر پوشش بیمه نیست. اما بسیاری از جراحان پلاستیک برنامه هایی برای استفاده از بیمه های تکمیلی به بیمار ارائه می دهند.

 

نتایج جراحی لیفت بازو

نتایج جراحی لیفت بازو

در حالی که عوارض این عمل مشابه با سایر جراحی ها است ، شما می توانید نتایج عمل را با دنبال کردن دستورالعمل های پزشک خود قبل و بعد از عمل بهبود ببخشید. در نهایت با گذشت زمان و با توجه به سن بیمار فرم بازوها ممکن است کمی تغییر کند اما به طور کلی نتایج باید طولانی مدت باشد.

عمل جراحی با برداشتن پوست شل شده  می تواند بازوهای تان را به صورت ظریف تر نشان دهد. به یاد داشته باشید که نتایج به دست آمده از لیفت بازو معمولاً طولانی است.  با این حال ، پوست شما به طور طبیعی اندکی سفتی خود را از دست می دهد و ممکن است دچار افتادگی شود. حفظ  وزن ثابت و سالم می تواند به شما در حفظ نتایج عمل کمک کند.

اگر چه نتایج خوبی از روند جراحی شما انتظار می رود ، اما در بعضی موارد ممکن است نتایج بهینه با یک روش جراحی تنها ممکن نباشد و جراحی دیگری ممکن است ضروری باشد.

نتایج عمل جراحی لیفت بازو در صورتی طولانی مدت خواهد بود که شما وزن پایدار و آمادگی جسمانی خود را حفظ کنید. همانطور که در سنین مختلف طبیعی است که بدن مقداری از سفتی خود را از دست بدهد ، پس از عمل نیز این احتمال وجود خواهد داشت. اما احتمال دائمی بودن نتیجه عمل باید نسبتاً دائمی باشد.

دنبال کردن دستورالعمل پزشک قبل و بعد از عمل در موفق بودن جراحی شما ضروری است. مهم است که در طول زمان بهبودی به برش های جراحی بیش از حد فشار نیاورید.  تا از  تورم آنها جلوگیری کنید.  دکتر شما دستورالعمل های خاصی درباره چگونگی مراقبت از خود به شما می دهد.

 

سؤالات متداول در مورد جراحی لیفت بازو

چه بیماری هایی باعث می شود که عمل براکیوپلاستی خطرناک باشد؟ بیماری های بسیاری وجود دارد که در صورت انجام جراحی انتخابی ، به طور کلی ، و به ویژه جراحی زیبایی بیمار با خطراتی روبرو می شود.

  • عمل براکیوپلاستی هرگز نباید بر روی کسی که سیگار می کشد انجام شود. و همانطور که در مورد تمام عمل های جراحی انتخابی پلاستیکی می گوییم ، استفاده از همه محصولات دخانی مانند سیگار ، قلیان ، آدامس های نیکوتین دار و … باید چهار تا شش هفته قبل از جراحی متوقف شود.
  • بیماران با سابقه اختلالات بافت همبند (مانند اهلرز- دانلوس) ممکن است نامزد خوبی برای این عمل نباشند. زیرا این روش شامل برش های گسترده است و این بیماران دارای سابقه کیفیت ضعیف بافتی و همچنین مشکلات بهبودی هستند.
  • به طور مشابه ، بیمارانی که برای مدت های طولانی استروئید های خوراکی برای درمان بیماری ها مصرف می کنند ، نامزد خوبی برای براکیوپلاستی نیستند.

 

کاندیدای خوب برای جراحی لیفت بازو چه کسی است؟

  • افرادی که سالم هستند ، افرادی که سیگار نمی کشند ، و پوست بازوهای شان شل و آویزان شده ، نامزد خوبی برای این روش خواهند بود.
  • بیمارانی که وزن خود را به میزان قابل توجهی از دست داده اند ، باید برای حفظ وزن پایدار با رژیم غذایی و ورزش و یا سایر روش های کنترل فرم بدن حداقل برای شش ماه قبل از عمل لیفت بازو تلاش کنند.

 

آیا جای بخیه پس از عمل از بین می رود؟ 

آیا جای بخیه پس از عمل از بین می رود؟

بزرگترین مشکل قابل توجه در این روش ، جای بخیه های طولانی ای است که پنهان کردن آنها تا حدودی دشوار است.

یک روش این عمل جراحی برای افرادی انجام می شود که پوست بازوی شان در نزدیکی زیر بغل شل و آویزان شده است.  و جای بخیه نیز در این منطقه وجود دارد.   این اسکار را می شود با پوشیدن پیراهن های   آستین کوتاه پنهان کرد.

در روش های قدیمی تر ، برش براکیوپلاستی از زیر بغل به آرنج یا در پشت بازو یا در داخل ، به سمت دیواره قفسه سینه گسترش می یابد. بنابراین ، اسکار طولانی تر است و تا حدودی دشوار است که در پیراهن های آستین کوتاه پنهان شود.

با این حال ، برای افراد سالم که سیگار نمی کشند ، زخم ها باید به خوبی درمان شوند و در طول زمان از بین می روند. بهترین روش مراقبت از زخم ها که به بهبود زود تر آنها کمک می کند این است که زخم ها در معرض آفتاب قرار نگیرند. و یا اگر در مقابل نور خورشید قرار می گیرید از کرم های ضد آفتاب و لباس های آستین بلند استفاده کنید. هر چه نور کمتری به زخم ها بتابد ، به همان اندازه  ممکن است زخم ها سریع تر بهبود پیدا کنند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

 پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments