تکنیک های کاشت مو | تکنیک میکروپیگمنتاسیون پوست سر | تکنیک تریکوپیگمنتاسیون

تکنیک های کاشت مو | تکنیک میکروپیگمنتاسیون پوست سر | تکنیک تریکوپیگمنتاسیون

تکنیک های کاشت مو | تکنیک میکروپیگمنتاسیون پوست سر | تکنیک تریکوپیگمنتاسیون

تکنیک های کاشت مو | تکنیک میکروپیگمنتاسیون پوست سر | تکنیک تریکوپیگمنتاسیون

آیا جای بخیه های کاشت مو دائمی هستند یا از بین می روند؟  تکنیک های جراحی پیوند مو از مدت ها پیش انجام می شود.  اما هنوز هم راهی برای از بین بردن زخمی که از کاشت مو به جا می ماند پیدا نشده است.

دو نوع تکنیک برای کاشت وجود دارد که امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این دو متد یک نوع زخم را ایجاد می کند.  مهارت و تجربه جراح شما می تواند مقدار زیادی در کاهش اثر زخم های به جا مانده تأثیر داشته باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هر تکنیک کاشت مو که شما انتخاب می کنید ، باید بدانید که جای بخیه ها پس از مدتی محو خواهد شد.

تکنیکی که برای کاشت موهای خود انتخاب می کنید به چندین عامل بستگی دارد.  از جمله :

  • نوع زخم های که می توانید انتظار داشته باشید ،
  • الگوهای ریزش مو ،
  • مقدار و کیفیت موهای منطقه اهدا کننده شما ،
  • اندازه منطقه ای که موهای آن از بین رفته است.

هزینه نیز ممکن است یک عامل تعیین کننده باشد.   دکتر شما بهتر از هر کسی می تواند تعیین کند که کدام روش برای شما مفید خواهد بود.

 

تکنیک های پیوند مو

دو روش جراحی اغلب برای پیوند مو استفاده می شود :

  • استخراج فولیکولار FUE  ،
  • پیوند واحد فولیکولار FUT .

در هر دو متد جراحی طی سه تا شش ماه رشد مو قابل ملاحظه ای مشاهده خواهد شد.

 

تکنیک استخراج فولیکولار  FUE  

تکنیک استخراج فولیکولار FUE

تکنیک استخراج فولیکولارFUE   با استفاده از فولیکول های مو استخراج شده از پشت و دو طرف پوست سر (مناطق اهدا کننده) انجام می شود.  جراح شما هر گرافت فولیکول مو را به صورت جداگانه با ابزار میکرو پانچ برمی دارد.  استخراج هر فولیکول یک زخم کوچک با قطر در حدود 1 میلیمتر دارد.

بر اساس اینکه چه تعداد فولیکول مو استخراج می شود ،  صدها یا حتی هزاران زخم در نتیجه پانج کردن به جا می ماند.  این زخم ها ممکن است پس از بهبودی مانند نقطه های سفیدی به نظر برسند. هر فولیکول حاوی یک تا چهار مو است.

سپس موها روی ناحیه گیرنده پوست سر، جایی که برش های کوچک برای کاشت هر مو آماده شده است پیوند زده می شوند.  با توجه به ماهیت سخت فرآیند کاشت مو با متد استخراج فولیکولار  FUE ، ممکن است ساعت ها یا حتی روزها برای جراحی مورد نیاز باشد.

تکنیک استخراج فولیکولار FUE همچنین می تواند هر دو یا سه ماه یکبار برای چند بار تکرار شود تا بتوان بهترین نتیجه را بدست آورد.

FUE به صورت سرپایی تحت بی حسی موضعی انجام می شود.  هیچ بخیه ای مورد نیاز نیست و زمان بهبودی معمولاً کوتاه مدت است.

 

تکنیک پیوند واحد فولیکولار FUT

تکنیک پیوند واحد فولیکولار FUT

این روش نیاز به برداشتن یک نوار از پوست پشت سر توسط جراحی دارد.  که حاوی مو از ناحیه اهدا کننده است.  این نوار معمولاً از پوست پشت سر برداشته می شود.

پس از اینکه نوار مو برداشته شد دو طرف پوست به هم بخیه زده می شود.  جای بخیه ها به صورت یک خط با طول های مختلف بر اساس اندازه نوار استخراج شده است.  در برخی موارد ، این اسکار ممکن است از پشت یک گوش تا پشت گوش دیگر ادامه داشته باشد.

گرافت های واحد فولیکولی از نوار پوست سر برداشته می شود. و برای پیوند به ناحیه گیرنده پوست سر آماده می شود.  همانجا که برش های کوچک برای قرار دادن هر مو آماده شده است.

برای انجام این تکنیک از بیهوشی موضعی استفاده می شود و این متد به صورت سرپایی انجام می شود.  بخیه ها حدود 10 روز بعد از کاشت موها برداشته می شود.

تکنیک پیوند واحد فولیکولار FUT ممکن است درد و تورم بیشتری نسبت به روش FUE ایجاد کند. نتایج این روش در افراد مختلف متفاوت است.

 

حذف اسکار به جا مانده از پیوند مو

روش های متعددی برای کمتر دیده شدن و یا کاهش اندازه اسکار ایجاد شده از طریق روش FUT وجود دارد اما موفقیت آنها تضمین نشده است. و برخی از زخم ها تقریباً برای همیشه باقی می ماند.

به یاد داشته باشید که با بالا رفتن سن پوست سر به طور طبیعی شل شده و افتادگی پیدا می کند.  در این صورت اسکار پوست سر شما بزرگ تر و یا بیشتر قابل دیدن می شود.

یکی دیگر از گزینه ها برای دیده نشدن جای بخیه ها این است که فولیکول مویی را که با متد FUT برداشته می شود با استفاده از روش FUE انتقال دهید.  اثربخشی این راه حل با ضخامت زخم مشخص خواهد شد.

در روش دیگر با استفاده از دارو می توان بافت زخم را کاهش داد.  اما در بعضی موارد نتیجه برعکس می دهد و ممکن است بیشتر قابل مشاهده باشد.

با این حال پیوند مو همیشه باعث ایجاد زخم بر روی پوست های سالم نمی شود.  دکتر شما  به شما می گوید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر .

 

چگونه اسکار سر خود را پنهان کنیم؟  

یکی دیگر از گزینه های پنهان کردن بخیه های سر پس از کاشت مو استفاده از روش های زیبایی است.  این ممکن است با بلند کردن موها و پوشاندن منطقه اهدا کننده مؤثر باشد.

از بین بردن نوع خاصی از زخم ها ، مانند زخم های کلئوئید ، ممکن است دشوارتر از دیگران باشد.  کلوئیدها Keloids زخم هایی هستند که رشد می کنند و بزرگ تر از اسکار اصلی جراحی می شوند.

زخم های کلوئیدی ممکن است برای ماه ها یا حتی سال ها رشد داشته باشند.  بعضی از افراد مستعد ابتلا به زخم های کلوئیدی هستند.

اگر پیش از این زخم کلوئیدی داشته اید ، قبل از انجام هر نوع روش پیوند مو ، به پزشک خود اطلاع دهید.

همچنین روش هایی وجود دارد که می تواند اسکار شما را مخفی کند.  از جمله :

 

تکنیک میکروپیگمنتاسیون پوست سر (SMP )

تکنیک میکروپیگمنتاسیون پوست سر (SMP )

در تکنیک میکروپیگمنتاسیون پوست سر به نام تاتو کردن با اهداف پزشکی ، رنگدانه مستقیم در خط موهای  پوست سر کاشته می شود. و به نظر می رسد که موهای شما بیشتر از حجم واقعی هستند.   بعضی از افراد به جای روش جراحی پیوند مو ، متد تاتوی پوست سر SMP را انتخاب می کنند.

از این روش همچنین می توان برای پر رنگ کردن اسکاری که از روش های کاشت مو FUE یا FUT بجا مانده ، استفاده شود.

تاتو کردن پوست سر ممکن است با توجه به اندازه ناحیه تزریق در چندین جلسه انجام شود.  رنگ جوهر برای رنگ موی فعلی شما انتخاب می شود.  به یاد داشته باشید که موهای شما ممکن است خاکستری یا روشن شود ، اما رنگ تاتو باعوض شدن رنگ موهای شما عوض نمی شود.

در این روش ممکن است کمی احساس ناراحتی بکنید.

 

تکنیک تریکوپیگمنتاسیون ( TMP )

تکنیک تریکوپیگمنتاسیون TMP نوعی تاتوی SMP موقت است.  این روش تاتوی نیمه دائمی است زیرا جوهر را به لایه ی بالای درم وارد می کند.

مدت زمان ماندگاری تاتو به روش TMP می تواند در کلینیک های مختلف  از  شش ماه تا سه سال متفاوت باشد.  این روش همچنین ممکن است برای بعضی افراد از نظر جسمی ناراحت کننده باشد.

 

تکنیک درمان اسکار با لیزر

تکنیک درمان اسکار با لیزر

تکنیک درمان اسکار با لیزر ممکن است به کاهش زخم ها کمک کند.  و گاهی اوقات همراه با SMP یا TMP استفاده می شود. هدف لیزر حذف پوست آسیب دیده بر روی سطح اسکار است.

لیزر درمانی همچنین باعث تحریک تولید کلاژن در لایه درم پوست می شود و جوان سازی و انعطاف پذیری پوست را افزایش داده و ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

این روش به طور خاص برای حذف اسکار پیوند مو طراحی نشده است و نتایج ممکن است از فرد به فرد متفاوت باشد.

 

خلاصه مقاله

برای بسیاری از افراد ، جراحی پیوند مو می تواند یک روش مطمئن و مؤثر برای بازگرداندن موها بر روی سرشان باشد.  تکنیک های پیوند مو می تواند راه بسیار خوبی برای بازگرداندن اعتماد به نفس افراد چه زن و چه مرد باشد.

با این حال ، زخم یک نتیجه اجتناب ناپذیر از روش های FUE و FUT است.  زخم روش FUE ممکن است کمتر قابل توجه باشد و می تواند برای افراد مناسب باشد.

انتخاب متخصص جراح با تجربه و ماهر قبل از انجام هر نوع روش مهم است.

ممکن است روش هایی برای حذف اسکار وجود داشته باشد که در بالا ذکر شده است.  گزینه هایی نیز برای پوشش دادن اسکار وجود دارد که می تواند خالکوبی دائمی یا موقت باشد.

اگر زخم باعث می شود که شما نتوانید از این تکنیک ها استفاده کنید ، با پزشک خود مشورت کنید تا از گزینه های دیگر استفاده شود.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments