بازسازی و جوان سازی پوست در بهترین مرکز لیزر

بازسازی و جوان سازی پوست در بهترین مرکز لیزر

بازسازی و جوان سازی پوست در بهترین مرکز لیزر

بازسازی و جوان سازی پوست در بهترین مرکز لیزر

بازسازی پوست توسط لیزر  یک روش جوان سازی پوست است که با استفاده از لیزر برای بهبود ظاهر پوست و یا درمان مشکلات جزئی صورت با از بین بردن لایه های پوست انجام می شود.

لایه برداری از پوست یک روش زیبایی است که مورد استقبال بسیاری واقع شده و می تواند به جوان سازی پوست و کاهش اثرات نور خورشید ، پیری و برخی از اختلالات پوستی صورت کمک کند. درمان با لیزر مطمئن ، مؤثر و راحت است. همچنین هزینه لیزر زیبایی  پوست در مقایسه با بسیاری از گزینه های دیگر کمتر است.  جوان سازی پوست با لیزر لایه های بیرونی آسیب دیده پوست را از بین می برد و باعث تولید کلاژن و سلول های پوستی جدید در لایه های زیرین می شود. و باعث ایجاد پوستی سالم ، جوان و شاداب تر می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

چه کسانی نامزد مناسبی برای لیزر بازسازی پوست هستند؟  

درمان ليزر پوستي يک روش مؤثر براي افرادی است که مبتلا به خطوط ،  چین و چروک ، پيگمانتاسيون نامناسب و يا اسکارهاي صورت ناشي از آکنه هستند. و به درمان هاي دیگر پاسخ نمي دهد. کاندیدای ایده آل برای بازسازی و جوانسازی پوست باید دارای پوست الاستیک و غیر چرب باشد که بعد از آسیب های جزئی دچار منافذ نشده باشد.  بهتر است لایه برداری پوست با لیزر بر روی افرادی انجام شود که از نظر ملاحظات پزشکی مشکلی نداشته باشد.  زیرا مصرف داروهای تجویزی و یا بیماری ممکن است در طی مراحل لیزر درمانی یا در دوران بهبودی منجر به عوارض جانبی شود.

یک کاندیدای خوب ، فردی است که انتظارات واقع بینانه از نتایج روش لایه برداری پوست با لیزر دارد. فردی که می خواهد لایه برداری پوست با لیزر انجام دهد ، باید از مزایا و عوارض جانبی این نوع درمان آگاهی کافی داشته باشد.  افرادی که دارای پوست روشن هستند  در مقایسه با افرادی با تن های تیره تر پوست ، بهتر به لیزر بازسازی و جوانسازی پوست جواب می دهند.  زیرا خطر عوارض غیر منتظره ای مانند تغییر رنگ دائمی پوست وجود دارد.

 

لیزرهای بازسازی و جوان سازی پوست

لیزر بازسازی و جوان سازی پوست را می توانید با لیزرهای زیر انجام دهید :

لیزر ابلتیو

لیزری است که لایه های نازک پوست را حذف می کند. انواع درمان های ablative شامل لیزر دی اکسید کربن (CO2) و لیزر اربیوم می باشد.

لیزر غیر ابلتیو

لیزری است که رشد کلاژن را تحریک می کند و پوست زیرین را سفت می کند.   لیزر غیر ابلتیو شامل انواع مختلفی از لیزرها و همچنین دستگاه های با پالس شدید (IPL) می باشد.

نوع دیگری از لیزر بازسازی پوست ، فتوترمولیز فراکسل  (Fraxel)، در فرم های ابلتیو و غیر ابلتیو موجود است.

اگر چه ليزر غیر ابلتیو برای بازسازی پوست کمتر تهاجمي است و نياز به زمان بازيابي كمتري دارد ، اما در مقایسه با لییزر ابلتیو تأثیر کمتری بر روی بازسازی پوست دارد.

لیزر جوان سازی می تواند ظاهر خطوط صورت را کاهش دهد.  لیزر بازسازی پوست همچنین می تواند رنگ پوست شما را بهبود ببخشد.  به خصوص اگر اسکار یا آسیب های خورشیدی داشته باشید.   به کارگیری تکنیک های خاص ، خطرات و نتایج ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا لیزر برای شما مناسب است یا خیر.

 

موارد استفاده از لیزر بازسازی و جوان سازی

از لیزر بازسازی و جوان سازی می توانید در موارد زیر استفاده کنید :

  • چین و چروک ها ،
  • لکه های ناشی از یپری ،
  • رنگ و ظاهر پوست ،
  • پوست آسیب دیده از خورشید ،
  • اسکارها.

 

عوارض جانبی لیزر بازسازی و جوانسازی پوست

لیزر ابلتیو برای بازسازی می تواند عوارض جانبی مختلفی ایجاد کند.  از جمله :

  • قرمزی ، تورم و خارش. پس از لیزر ابلتیو برای بازسازی پوست ، پوست درمان شده دچار خارش ، تورم و قرمز خواهد شد.

قرمزی –  میزان قرمزی پوست بستگی دارد به عمق لایه برداری پوست که انجام می شود. قرمزی می تواند شدید باشد و ممکن است چند ماه طول بکشد. وجود بیماری پوستی از قبل مانند روزاسه می تواند قرمزی پوست را تشدید کند.

  • آکنه. پوشاندن صورت با پماد و باند های ضخیم پس از درمان می تواند آکنه را بد تر کند یا به طور موقت باعث ایجاد جوش های سفید (میلیا) بر روی پوست شود.
  • عفونت. به کار گرفتن  لیزر ابلتیو می تواند منجر به عفونت باکتریایی ، ویروسی یا قارچی شود. شایع ترین عفونت ویروس هرپس است که می تواند باعث بروز زخم های سرد یا تبخال بشود.  در بیشتر موارد ، ویروس تبخال در بدن وجود داشته اما فعال نبوده است.
  • تغییر رنگ پوست. لیزر ابلتیو برای بازسازی پوست باعث می شود پوستی که تحت درمان بوده ، تیره تر از حد نرمال (hyperpigmentation) و یا روشن تر از حد نرمال باشد    (hypopigmentation

هایپرپیگمنتیشن در افرادی که پوست تیره تر دارند شایع تر است.  استفاده از اسید رتینوئیک موضعی یا اسید گلیکولیک به صورت موضعی می تواند پس از بهبودی محل درمان ، به درمان هایپرپيگمانتاسيون کمک کند. استفاده از کرم های ضد آفتاب در طول روند بهبود نیز مهم است.  فتوترمولیز فراکسل می تواند به بهبود هایپوپیگمنتیشن کمک کند.

  • اسکار. لیزر ابلتیو برای بازسازی پوست با احتمال خطر کمی  برای ایجاد اسکار همراه است.

 

مزایای لیزر جوانسازی پوست

مزایای لیزر جوانسازی پوست

لیزر بازسازی پوست ، جوانی و زیبایی را به میزان قابل توجهی به پوست شما باز می گرداند. لایه برداری پوست با لیزر را می توان در موارد زیر انجام داد:

  • برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک های صورت ،
  • اسکار آکنه
  • لکه های تیره ناشی از بالا رفتن سن ،
  • ماه گرفتگی ،
  • لکه های پوستی.

این روش همچنین می تواند بافت کلی پوست را بهبود بخشد.  جوان سازی عمیق پوست با لیزر می تواند تولید کلاژن جدید را در لایه زیرین پوست تحریک کند. این روش بازسازی پوست با لیزر همچنین می تواند برای از بین بردن مول و زگیل و حتی به عنوان درمان برای سرطان پوست در مراحل اولیه آن استفاده شود. علاوه بر این ، لایه برداری پوست با لیزر در حال حاضر یکی از مؤثرترین روش ها  برای از بین بردن جای بخیه و زخم های خفیف تا متوسط به جا مانده از جراحی ها یا آسیب ها است.

 

عوارض جانبی لیزر غیر ابلتیو

عوارض جانبی لیزر غیر ابلتیو عباتند از :

  • عفونت. لیزر غیر ابلتیو برای بازسازی پوست می تواند باعث بروز ویروس تبخال شود.
  • تغییر رنگ پوست. اگر پوست تیره ای داشته باشید ، لایه برداری با لیزر غیر ابلتیو باعث می شود که پوست شما به طور موقت تیره تر شود (hyperpigmentation).
  • تورم ملایم و قرمزی. معمولاً تورم و قرمزی تنها برای چند ساعت و یا یک روز طول می کشد.
  • تاول و زخم به ندرت. لایه برداری پوست با لیزر غیر ابلتیو می تواند باعث ایجاد زخم و تاول می شود.

 

در چه موارد  لیزر بازسازی انجام نمی شود؟

در صورتی که با مشکلات پوستی زیر مواجه باشید ، پزشکان از انجام بازسازی پوست با لیزر برای شما خودداری خواهند کرد :

  • اگر آکنه فعال داشته باشید ،
  • اگر در سال گذشته داروهای ضد آکنه مانند ایزوترتینوئین  mnesteem ،  Claravis ، مصرف کرده باشید.
  • اگر به یکی از بیماری های خود ایمنی مبتلا باشید و یا سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید ،
  • اگر تمایل به ایجاد زخم داشته باشید ،
  • اگر پوست بسیار تیره داشته باشید ،
  • اگر انتظارات غیر واقعی از لیزر بازسازی پوست داشته باشید.

 

آمادگی برای لیزر بازسازی و جوانسازی پوست

قبل از انجام لیزر درمانی برای جوانسازی پوست صورت خود باید پزشک معالج شما به موارد زیر رسیدگی کند :

  • بررسی سابقه پزشکی . پرسش در مورد بیماری های  فعلی و قبلی و هر دارویی که شما مصرف می کنید یا اخیراً مصرف کرده اید.  همچنین آگاهی داشتن از درمان های زیبایی که در گذشته انجام داده اید.
  • معاینه فیزیکی .  ناحیه ای که تحت درمان قرار خواهد گرفت باید معاینه شود. این معاینه به پزشک در تعیین تغییراتی که می توان انجام داد کمک خواهد کرد.  همچنین به منظور تعیین ویژگی های جسمی – مثلاً رنگ و ضخامت پوست که ممکن است نتایج درمان را تحت تأثیر قرار دهد ، انجام می شود.
  • در باره نتیجه درمان با پزشک خود گفتگو کنید.  با پزشک خود درباره انگیزه ها و انتظارات خود  و نیز مزایا وخطرات احتمالی لیزر درمانی صحبت کنید.

 

مراقبت های قبل از درمان  

قبل از شروع جلسات درمان ممکن است لازم باشد موارد زیر را انجام دهید :

  • مصرف داروهایی برای جلوگیری از عوارض درمان.  اگر برای درمان شما از لیزر ابلتیو و یا لیزر غیر ابتلیو استفاده می شود ،  و شما سابقه عفونت تبخال در اطراف دهان خود دارید ، پزشک قبل و بعد از درمان برای پیشگیری از عفونت ویروسی داروهای ضد ویروسی برای تان تجویز می کند.  همچنین ممکن است پزشک شما برای کمک به پیشگیری از عفونت باکتریایی ،  مصرف داروهای خوراکی آنتی بیوتیک را توصیه کند. علاوه بر این ، ممکن است پزشک  چهار هفته قبل از  لیزر جوانسازی استفاده از یک رتینوئید موضعی روی پوست را برای شما تجویز کند.
  • جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب . قرار گرفتن  بیش از حد در معرض نور خورشید تا دو ماه قبل از این روش می تواند رنگدانه دائمی نامنظم (کک و مک) در مناطق تحت درمان  ایجاد کند. در مورد محفاظت از پوست خود در برابر نور خورشید با پزشک خود مشورت کنید. استفادهاز کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • داشتن همراه . اگر در طول ليزر درمانی مسکن دریافت کنید ،  پس از انجام پروسه درمان باید با یک همراه به خانه بروید. در این مرحله  به كمك  نياز خواهيد داشت.

 

لیزر بازسازی و جوانسازی پوست چگونه انجام می شود؟

لیزر بازسازی و جوانسازی پوست چگونه انجام می شود؟

لیزر ابلتیو برای بازسازی پوست  یک روش سرپایی است. پزشک  پوست شما را به صورت موضعی بی حس می کند.  در مواردی که تمام صورت درمان می شود ، به بیمار مسکن نیز داده خواهد شد.

در طول پروسه درمان با لیزر ابلتیو ، یک پرتو شدید انرژی نور (لیزر) به پوست شما هدایت می شود. پرتو لیزر لایه بیرونی پوست (اپیدرم) را از بین می برد. در همین زمان ، لیزر لایه زیرین پوست  (Dermis)  را گرم می کند. که باعث می شود  فیبرهای کلاژن کوچک شوند. همان طور که زخم ها ترمیم می شوند ،  پوست جدیدی شکل می گیرد که نرم تر و صاف تر از پوست قبلی شما است.  با توجه به تکنیک استفاده شده و اندازه منطقه تحت درمان ، مدت زمان این پروسه با لیزر Ablative معمولاً بین 30 دقیقه تا دو ساعت طول می کشد.

 

بازسازی پوست با لیزر غیر ابلتیو  

بازسازی پوست با لیزر غیر ابلتیو می تواند در مطب دکتر شما انجام شود. در این روش پزشک  از چشمان شما با یک عینک یا پوشش تیره محافظت می کند. و پوست شما را یک ساعت قبل از درمان با یک بیهوشی موضعی بی حس می کند. اگر فتوترمولیز فراکشنال انجام می دهید ، ممکن است نیاز به تسکین درد بیشتری داشته باشید. برای محافظت از لایه بیرونی پوست شما ،  دکتر از یک ژل  بر پایه  آب استفاده می کند.  لیزر کلاژن های زیر پوست را از بین برده و رشد کلاژن جدید را در سطح پوست تحریک می کند.  پوست را سفت کرده و رنگ و ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

لیزر Nonablative به طور معمول بین 15 دقیقه الی 1 و 5/1  ساعت طول می کشد.  طول درمان بستگی به  روش استفاده شده و اندازه منطقه تحت درمان دارد. . یک سری از درمان ها معمولاً برای  هفته ها یا ماه ها برنامه ریزی می شوند.

 

مراقبت های پس از لیزر بازسازی پوست

پس از درمان با لیزر ابلتیو  پوست درمان شده دچار تورم و خارش خواهد شد. پزشک شما یک لایه ضخیم از پماد  را روی پوست شما قرار می دهد.  و ممکن است پوست را با یک پوشش ضد آب پانسمان کند.  شما می توانید برای از بین بردن درد ،  مسکن بخورید و از بسته یخ  استفاده کنید. پزشک شما چگونگی مراقبت از پوست تان را به شما توضیح می دهد.  ممکن است ترجیح دهید تا پایان دوره بهبودی در خانه بمانید. هنگامی که پوست جدید به طور کامل منطقه تحت درمان را پوشش می دهد ، معمولاً بعد از یک یا دو هفته با توجه  به عمق درمان و نوع لیزر ، می توانید از لوازم آرایشی برای پنهان کردن قرمزی پوست تان استفاده کنید.

پس از لیزر غیر ابلتیو نیز پوست شما ممکن است به طور موقت قرمز یا تورم باشد.  در صورت نیاز از بسته یخ استفاده کنید. شما می توانید آرایش کنید و بلافاصله فعالیت های طبیعی خود را ادامه دهید.

 

نتایج  لایه برداری با لیزر ابلتیو  

پس از لایه برداری با لیزر ابلتیو ، پوست شما ممکن است تا چند ماه قرمز یا صورتی باقی بماند. با این حال ، هنگامی که منطقه درمان شروع به بهبود می کند ، تفاوت های فوری در کیفیت و ظاهر پوست خود را متوجه خواهید شد. اثرات این لایه برداری می تواند برای سال ها تداوم داشته باشد.

نتایج پس از لیزر غیر ابلتیو به تدریجی مشاهده می شوند.  پس از لیزر بازسازی و جوان سازی پوست ، برای جلوگیری از بروز کک و مک تا یک سال از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. به یاد داشته باشید که نتایج به دست آمده ممکن است دائمی نباشد.

 

ملاحظات پزشکی

به علت ماهیت تهاجمی این روش ، به ویژه هنگامی که با استفاده از  لیزر CO2 انجام می شود ، بسیاری از پزشکان  لیزر جوانسازی پوست را  یک روش جراحی در نظر می گیرند. هر چند که این روش بدون ایجاد برش صورت می گیرد.  روند بهبودی بعد از هر عمل جراحی می تواند برای بیمار سخت  باشد. بنابراین ، لیزر درمانی برای بازسازی پوست  برای افرادی که  از اختلال سیستم ایمنی رنج می برند ، خیلی سخت خواهد بود.  بیمارانی که به آسانی اسکار می شوند نباید این روش  زیبایی را تجربه کنند.  اختلالات بافتی مرتبط با آن ، مانند لوپوس اريتماتوز یا سندرم شوگرن ، خطر بالقوه عوارض را افزایش می دهد و یک دلیل معتبر برای انجام ندادن این نوع درمان است.

اگر چه روش لیزر جوانسازی پوست  می تواند مورد استفاده برای درمان زخم آکنه انجام می شود ، حضور فعال آکنه می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. کسانی که بیماری های معمولی را تجربه می کنند باید قبل از انجام این روش با یک متخصص پوست تماس بگیرند. وجود سایر عفونت های پوستی همچون زخم های تبخال و هرپس سیمپلکس نیز خطر عوارض را در طول روند بهبودی افزایش می دهد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با مدرن ترین دستگاه لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                  برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments