مراقبت از پوست برای رفع چین و چروک به صورت طبیعی

مراقبت از پوست برای رفع چین و چروک به صورت طبیعی

چگونه با مراقبت از پوست چروک های صورت خود را به طور طبیعی از بین ببریم؟

از بین بردن چروک های صورت با استفاده از درمان های طبیعی

امروزه از بین بردن چروک های صورت با استفاده از درمان های طبیعی بسیار مؤثر است. چروک های لباس شما با اتو صاف می شود اما در مورد چروک هایی که روی صورت شما ظاهر می شود چه باید کرد؟

چروک صورت در نتیجه آسیب دائمی به پوست است.  همچنین ممکن است چروک هایی بر روی پوست اطراف گردن ، گلو ، و گونه های شما بوجود بیاید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چرا پوست صورت شما چروک می شود؟

برای مراقبت از پوست ابتدا باید بدانید که چرا پوست صورت شما چروک می شود؟ به نظر می رسد به غیر از پیری و بالا رفتن سن ، دلایل دیگری در ایجاد چروک بر روی پوست وجود دارد. حتی ابتلا به  برخی از بیماری های پزشکی باعث چین و چروک بر روی لایه پوست می شود.

قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد و آلاینده ها همچنین می تواند یکی دیگر از دلایل چین و چروک پوست باشد.

روش های نادرست زندگی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی نیز از علل بروز چین و چروک پوست می باشد. اما ما می توانیم صرف نظر از علل ارثی بروز چین و چروک ، عوامل دیگر را به راحتی از بین ببریم.

اکنون در اینجا روش هایی برای مراقبت از پوست داریم. بله ! درمان های خانگی واقعاً در این زمینه مؤثر هستند. در این مقاله شما را با این روش ها آشنا می کنیم.  

مراقبت از پوست برای درمان چین و چروک صورت

مراقبت از پوست برای درمان چین و چروک صورت

از آنجا که تزریق بوتاکس ، لایه بردارهای شیمیایی و بسیاری از درمان های دیگر موجود بسیار گران هستند ، در اینجا برخی از نکات و اسرار درمان های طبیعی برای جلوگیری از چروک خوردن پوست شما وجود دارد.

با رعایت رژیم غذایی خوب ومراقبت از پوست ، خطوط ریز و چین و چروک روی صورت خود را از بین ببرید.

هر روز صورت خود را بشویید ، از مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب استفاده کنید و شب ها پیش از خواب حتماً آرایش خود را پاک کنید. سپس صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

خوابیدن بر روی پشت  

خوابیدن به پهلوها و یا بر روی شکم ممکن است باعث بروز چین و چروک روی صورت شما شود. شب ها به پشت بخوابید به طوری که گردن ، بدن و ستون فقرات شما در یک جهت و هماهنگ باشند.

ماساژ پوست با روغن

برای کاهش چین و چروک ، صورت خود را با روغن کنجد ، زیتون ، کاستور ، روغن نارگیل ، روغن ویتامین E و روغن های دیگر ماساژ دهید.  من توصیه می کنم که شب ها از این روغن ها استفاده کنید چون در طول شب پوست شما به طور کامل مرطوب می شود.

ماسک ماست

صورت خود را پاک کنید. 1 قاشق چایخوری ماست ساده + 1 قاشق غذاخوری عسل + ½ قاشق چایخوری آب پرتقال + ½ موز را با هم مخلوط کنید.  مخلوط را روی صورت خود قرار دهید. این ماسک ماست کارهای شگفت انگیزی بر روی صورت شما انجام می دهد و پوست شما را جوان و درخشان می کند.

ماسک ماست کارهای شگفت انگیزی بر روی صورت شما انجام می دهد

ماست و عسل منافذ بزرگ صورت را تنگ می کند.  آب پرتقال چین و چروک را کاهش می دهد و پوست موز کار آبرسانی به پوست را انجام می دهد که چین و چروک را از بین می برد. پس از مدت 20 دقیقه صورت خود را با یک دستمال مرطوب و گرم تمیز کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید .

ماسک آب لیمو و عسل

آب لیمو تنگ کننده طبیعی منافذ پوست است. تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که مقداری آب لیمو به همراه عسل را بر روی صورت خود قرار داده  و پس از چند دقیقه صورت خود را با آب تمیز کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید. با گذشت زمان ، تفاوت را احساس خواهید کرد.

اجتناب از استرس

استرس باعث چروک شدن پوست ، حلقه های تیره زیر چشم ها و سایر مشکلات پوستی می شود. نگرانی های خود را فراموش کنید و در لحظه زندگی کنید.  از هر لحظه از زندگی خود لذت ببرید و شاد باشید.  سعی کنید به طور مرتب نفس عمیق بکشید.  به تماشای سبزه ها ، گیاهان ، آسمان آبی ، آب بروید و ورزش کنید.

رژیم غذایی برای مبارزه با چین و چروک

شما باید با دیدن چین و چروک بیش از حد  پوست صورت خود در مورد عادت غذایی خود احتیاط کنید.   غذاهای خاصی وجود دارد که ثابت شده است که چین و چروک پوست را از بین می برد. یکی از علل ایجاد چروک های پوست تجمع مقدار زیاد اکسیدان ها در زیر آن است. مصرف غذاای حاوی آنتی اکسیدان می تواند این ذرات غذایی را از بین ببرد.

شما باید به طور مرتب غذاهای دریایی مصرف کنید زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند که در مراقبت و حفظ پوست شما از چین و چروک بسیار موثر هستند.

مصرف مقدار مناسب آهن ، ویتامین ها و سایر مواد مغذی برای ایجاد درخشندگی پوست و از بین بردن  چین و چروک ها مهم است.

رژیم غذایی برای مبارزه با چین و چروک

مواد غذایی مورد نیاز در رژیم غذایی شما عبارتند از :

  • گردو ،
  • تخم مرغ ،
  • ساردین ،
  • ماهی تن ،
  • مغز ها ،
  • آجیل و غیره.

میوه هایی که برای کمک به رفع چروک پوست ضروری هستند عبارتند از :

  • هندوانه ،
  • آناناس ،
  • خیار ،
  • آووکادو ،
  • پاپایا.

سیگار نکشید

همه مردم از این واقعیت با خبر هستند که سیگار کشیدن زیان آور است.  با این وجود بارها و بارها سیگار می کشند. سیگار کشیدن نه تنها خود فرد را تحت تأثیر قرار می دهد ، بلکه همچنین افرادی که در اطراف آن فرد زندگی می کنند را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

سیگار کشیدن رادیکال های آزاد را درون بدن گسترش می دهد که به نوبه خود قدرت مصونیت را برای مبارزه با بیماری ها از بین می برد.

کلاژن در بدن شما یک عامل مهم است که باعث افزایش کشش پوست می شود. اما ، اگر شما به طور منظم سیگار بکشید ، کلاژن پوست کاهش می یابد و خاصیت انعطاف پذیری پوست شما از بین خواهد رفت. در این صورت همه شرایط برای چروک شدن پوست شما آماده است.  بنابراین بهتر است که سیگار نکشید یا مصرف سیگار خود را کاهش دهید.

مرطوب کننده ضد چروک طبیعی

مرطوب کننده ضد چروک طبیعی

به جای خریدن مرطوب کننده های بسیار گران قیمت پوست که در بازار موجود است ، بهتر است از دستور العمل های طبیعی خانگی استفاده کنید.

برای تهیه این مرطوب کننده طبیعی ، شما نیاز به 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ، چند قطره گلاب و روغن اسطوخودوس ، کره کاکائو و انواع مختلف اسانس برای رنگ پوست های مختلف دارید.  اگر  پوست شما خشک است ، باید از روغن کنجد استفاده کنید. افرادی که دارای پوست نرمال هستند باید از روغن بادام استفاده کنند. اما خانم های زیادی هستند که در معرض آکنه قرار دارند. برای این افراد روغن جوجوبا باید استفاده شود. افراد با پوست سالم باید از روغن سبوس برنج استفاده کنند چون به رطوبت بیشتری نیاز دارند.

تمام مواد تشکیل دهنده ذکر شده در بالا باید جداگانه گرم شوند. حالا با توجه به نوع پوست خود آن ها را یکی یکی با هم مخلوط کنید و خوب بهم بزنید.

مهم است که روغن مناسب پوست تان را به این مخلوط اضافه کرده باشید.  حالا شما باید این ماده کرم مانند را در یخچال بگذارید و روزانه از آن مصرف کنید.   بعد از یک ماه می توانید کاهش چین و چروک ها را بر روی لایه پوست خود را مشاهده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یک ماده طبیعی شگفت انگیز است که به کاهش چین و چروک  پوست شما کمک می کند. هنگامی که سن شما بالا می رود ،  پوست اطراف صورت و سایر قسمت های بدن آویزان و شل می شود. این شلی پوست را می توان با ماسک سفید تخم مرغی از بین برد و پوست را سفت کرد.

برای این منظور شما نیاز به سفیده تخم مرغ دارید.  سفیده تخم مرغ را با کمک سرانگشتان خود بر روی پوست خود پخش کنید. این ماسک را برای مدت 10 دقیقه نگه دارید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

روش دیگر برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ این است که یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. همچنین یک قاشق چایخوری شیر به  آن اضافه کنید. مخلوط تهیه شده از این  ترکیبات را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست و صورت خود اعمال کنید.   پس از آن صورت و سایر مناطق پوست خود را با آب گرم  بشوید.

ماسک ویتامین  E

ماسک ویتامین E

حتماً شما هم در مورد استفاده از ویتامین های موجود در سالن های مختلف زیبایی چیزهایی شنیده اید.   شما می توانید این کار را در خانه خود  نیز انجام دهید. همه چیزی که باید انجام بدهید این است که 2 عدد کپسول ویتامین E از داروخانه تهیه کنید.  سایر مواد لازم عبارتند از نصف قاشق عسل ، نصف قاشق چایخوری آب لیمو و 2 قاشق چایخوری ماست.

کپسول های ویتامین E را سوراخ کنید و فشار دهید.  روغن آن را در یک کاسه متوسط بریزید.  حالا ماست و آب لیمو را به آن اضافه کنید. این مواد را مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید.  و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند.  سپس صورت خود را  با آب گرم بشویید.  برای از بین بردن چین  و چروک ها و مراقبت از پوست خود لازم است که از این ماسک به طور مرتب استفاده کنید.

نوشیدن آب به مقدار کافی

در اکثر موارد نوشیدن آب به مقدار کافی می تواند راه حل بسیاری از مشکلات سلامتی و زیبایی باشد. مشکلات متعددی به علت کم آبی اتفاق می افتد زیرا مردم به ندرت به اندازه کافی آب می نوشند.  اگر چروک هایی روی پوست شما ایجاد شده است بهتر است در طول روز چند لیوان آب  بنوشید. نوشیدن آب باعث می شود که کشش و انعطاف پذیری پوست شما بهبود یابد و چروک ها از بین بروند.

استفاده از لوسیون ضد آفتاب

افرادی که به طور معمول در طول روز از خانه  بیرون می روند ،  احتمالاً چروک های زیادی روی پوست خود دارند. اما شما می توانید با استفاده از یک لوسیون ضد آفتاب با SPF بالا ازپوست خود در مقابل اشعه خورشید محافظت کنید. این تلاش فوق العاده برای جلوگیری از چین و چروک است.

شما با استفاده از لوسیون ضد آفتاب می توانید از پوست خود مراقبت کنید.  همچنین مهم است که از وسایلی مانند چتر، کلاه و غیره برای محافظت از پوست خود در مقابل نور خورشید استفاده کنید.

ماسک آووکادو

ماسک آووکادو

آووکادو یک ماده طبیعی شگفت انگیز است که به طور ایده آل در از بین بردن چین و چروک پوست به شما کمک می کند. برای تهیه ماسک آووکادو ، 2 قاشق غذاخوری خامه تازه ، مقدار مشابهی از دانه های کتان ، نصف آووکادو و یک قاشق عسل لازم دارید.  دانه های کتان را آسیاب کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.  سپس این مخلوط  را روی صورت خود و تمام قسمت هایی که چروک دارید قرار دهید.  20 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب گرم  بشویید و تفاوت را ببینید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments