ایا مرطوب کننده ها میتوانند از بروز چروک های پوستی جلوگیری کنند ؟

مرطوب کننده

با افزایش سن چروکهایی بروی پوست شما ایجاد میشوند و این موضوع هم کاملا طبیعی است و با افزایش سن پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهد و خشک تر و نازک تر میشود و در نتیجه چروکهایی بوجود می ایند .

البته محققان عقیده دارند که این چروکها میتوانند به دلیل شرایط محیطی و سبک زندگی  ,قراررگیری در معرض اشعه فرابنفش ,سیگار کشیدن ,کم ابی بدن و غیره سریع تر ایجاد شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مرطوب کننده های بسیادر در بازار وجود دارند که ادعا میکنند میتوانند چروکهای پوستی را از بین ببرند ولی صحت ادعای انان هنوز مشخص نشده است .

[divider]

مواد ارایشی 

کرمها و مرطوب کننده های موجود که برای رفع چروکهای پوستی ارائه میشوند در دسته ی درمانهای پزشکی قرار نمیگیرند و ارزش پزشکی ندارند بلکه در دسته ی مواد ارایشی جای میگیرند  .انها پیش از ارائه به بازار به درستی مورد ازمایش قرار نمیگیرند و میزان تاثیر انها چندان مورد تایید نمیباشد بنابراین باید تاثیر انها ثابت گردد .

[divider]

اثرات 

بنا بر  تحقیقات مرکز تحقیقات پزشکی  دانشگاه مریلند ,مرطوب کننده های زیبایی میتوانند پوست را ابرسانی نمایند و از ورم پوست جلوگیری نمایند ولی تاثیر چندانی بر پیشگیری از بروز این خطوط ندارند .

با مطالعه ای بر یک کرم مرطوب کننده که حاوی استروژن بود ,مشخص شد که محتوای این کرم چروک ها را با افزایش تولید کلاژن  تلطیف میکند  ولی این فقط برای افرادی صدق میکند که در معرض تابش مستقیم نور افتاب نیستند .

[divider]

رتینوئید موضعی 

کرم ها و لوسیون های موضعی که از ویتامین آ گرفته شده اند و با تجویز پزشک مصرف میگردند ,میتوانند میزان چروک و خطوط عمیق پوستی را کاهش دهند .نام تجاری این لوسیون ,رتین آ  یا رتینووا و یا رتریو میباشد و این کرم به صورت روزانه بروی پوست مالیده میشود .عوارض جانبی ان شامل قرمزی ,خارش و حساسیت به نور خورشید میشوند .

[divider]

کرمهای انتی اکسیدان 

بنا بر تحقیقات انجام شده قرار گیری در معرض خورشید برای طولانی مدت میتواند باعث نابودی انتی اکسیدان شود و در این صورت انتی اکسیدان ها میتوانند به سلولهای پوستی اسیب برسانند و امکان ایجاد چروکهای پوستی را بیشتر نمایند .استعمال انتی اکسیدانهایی حاوی انزیم کیو 10 و یا الفالیپوبیک میتوانند امنیت پوست در برابر رادیکالها را افزایش دهد .

[divider]

نکات ضروری 

پوست های خشک بیشتر در معرض چروکهای پوستی میباشند و مرطوب کننده ها میتوانند پوست را تلطیف سازند و چروکها را به خوبی پوشش دهند .

شما میتوانید با عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی از بروز این خطوط جلوگیری نمایید .همچنین نوشیدن اب به مقدار زیاد و عدم قرار گیری در معرض نور مستقیم افتاب میتواند در پیشگیری از این چروک ها موثر باشد .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد 

   مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments