آنچه همه باید در مورد حملات قلبی بدانند

حمله  ی قلبی

فوریه ماه قلب امریکایی است و هدف محافظت از سلامت قلب می باشد. وبلاگ LIVESTRONG.COM مجموعه مقالاتی را به اشتراک گذاشت که استراترژی آنها حمایت از سلامت قلب بود.

بیماری عروق کرونر یکی از علل اصلی مرگ و ناتوانی در ایالات متحده است. یکی از علائم مربوط به این بیماری احساس درد در وسط قفسه ی سینه در هنگام پیاده روی، بلند کردن یک چیز سنگین و یا بالا رفتن از پله می باشد. اگر این درد نشانه ای از یک حمله ی قلبی قریب الوقوع باشد، با استراحت بهبود خواهد یافت. اما اگر نشانه ی یک حمله ی خطرناک باشد، حتی با استراحت هم بهبودی حاصل نمی شود. علل اینگونه حملات قلبی نیز عبارتند از اضافه وزن، کم تحرکی و یا نشستن های طولانی مدت، سیگار کشیدن در سن میانسالی و قرار گرفتن زیدا در معرض سرمای شدید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به هرحال تمام اینها همیشه درست نمی باشند و مواردی در رابطه با حملات قلبی وجود دارد که هرکسی باید با آنها آشنا باشد:

  1. درد لزوما شبیه به درد نیست و به علاوه این درد حتما در قسمت قفسه ی سینه نیست. درد مربوط به حمله ی قلبی بیشتر شبیه به فشار و یا احساس سفت شدگی می باشد. این فشار و یا احساس سفت شدگی در ناحیه ی شانه ی چپ، بازوی چپ، گردن، فک و پشت احساس می شود.
  2. لزوما مشخصه ی حمله ی قلبی درد و فشار در ناحیه ی قفسه ی سینه نمی باشد. گرچه یکی از متداول ترین علائم حمله ی قلبی احساس درد در قفسه ی سینه و نواحی نام برده شده می باشد، اما برخی افراد ممکن است دچار تهوع، استفراغ، ضعف، سرگیجه، سکسکه، تعرق و یا مشکل ناگهانی در تنفس شوند. به طور کل یک احساس ناخوشایند ناگهانی به وجود می آید که از 15 دقیقه تا چندین ساعت این احساس باقی می ماند. افراد مبتلا به دیابت و یا افراد مسن تر علائم خفیف تری را نشان می دهند.
  3. بیماری های قلبی در هر فردی ممکن است بروز کند. لازم نیست حتما فرد اضافه وزن داشته یا کم تحرک باشد و یا سیگار بکشد تا دچار حمله قلبی شود.

حمله ی  قلبی

ثبت ملی انجمن قلب امریکا، حدود 100884 نفر را که دچار بیماری های قلبی و عروقی شناخته شده نیستند، مورد بررسی قرار داد که اولین حمله ی قلبی خود را نشان می دادند:

  • حدود سه چهارم از این افراد هیچ پیشینه ای از دیابت نداشتند.
  • کمی بیشتر از یک سوم آنها فشار خون بالا نداشتند.
  • بیشتر از نیمی از آنها کلسترول بالا نداشتند و سیگار نمی کشیدند.
  • بیشتر از نیمی از این افراد یا هیچ کدام از فاکتورهای خطر را نداشتند و یا فقط یکی از آنها را داشتند.
  • ممکن است که بخشی از این افراد یکی از فاکتورهای خطر، مانند دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول بالا را داشته باشد اما از آن آگاه نباشند.

عوامل خطرناک غیرقابل تغییر، مانند بالا رفتن سن و یا مرد بودن به این چارچوب اضافه شدند.

  • کمتر از یک پنجم گروه مردان کمتر از 45 سال و یا خانم های بالای 55 سال بودند.
  • حدود یک سوم این گروه را خانم ها تشکیل می دادند.
  • حدود 8 درصد گروه هیچکدام و یا تنها یکی از فاکتورهای خطر را دارا بودند.

بنابراین گرچه دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، مشکلات کبد و استفاده از تنباکو احتمال حمله ی قلبی را در فرد افزایش می دهد، اما هرکسی لازم است از علائم حمله ی قلبی آگاه باشد.

  1. بیماری قلبی فقط مردان را تهدید نمی کند. حمله ی قلبی یکی از مهم ترین علل مرگ و میر در بین خانم های همه ی ملل و نژادها می باشد. در حقیقت مرگ به دلیل حمله ی قلبی 10 برابر بیشتر از مرگ به دلیل سرطان سینه است.

مانند آقایان، خانم ها نیز ممکن است علائم مبهمی از خود نشان دهند، از جمله تهوع، استفراغ، ضعف، سرگیجه، تعریق و یا مشکل ناگهانی در تنفس پیدا کنند. به هرحال اغلب اوقات خانم ها دچار درد و فشار در قفسه ی سینه می شوند و بر خلاف آقایان، علائم به دلیل عدم آگاهی، نادیده گرفته می شوند.

آموزش و همچنین تغییر تصویر کلیشه ای از یک مرد که قفسه ی سینه ی خود را محکم فشار می دهد، بسیار مهم می باشند اما به هرحال فقط بخشی از راه حل می باشند. خانم ها سعی در حمایت از سلامت خانواده دارند، اما باید از سلامت خود نیز دفاع کنند. بیماری قلبی هرساله خانم ها را بیشتر از آقایان تهدید می کند و معمولا خانم ها تا یکسال پس از حمله ی قلبی فوت خواهند کرد. به هرحال در مقایسه با آقایان، خانم ها دارای تفاوت های ساختاری در عروق قلب خود و همچنین دنباله ای از اتفاقات در بدن خود می باشند که منجر به حملات قلبی در آنها می شود.

گرچه پیش بینی یک حمله ی قلبی در طول زمان بهبود یافته است، اما میزان این بهبود در خانم ها کمتر از آقایان می باشد. علیرغم این تفاوت ها، خانم ها در آزمایش های بالینی که استراتژی های بهینه برای درمان حملات قلبی را ارزیابی می کند، کمتر مورد بررسی قرار گرفته اند. یک فراخوانی برای افزایش تعداد خانم ها در مطالعات تحقیقاتی برای ارزیابی بیماری های قلبی و ارائه ی بهترین استراتژی درمانی برای خانم ها و اجرای آن در بین آنها، وجود دارد.

  1. در ورزش کردن نیز باید هنر داشت. افراد بالای 40 سال باید در ورزش احتیاط کنند. حتی افراد سالم هم نباید به طور ناگهانی ورزش خود را زیاد کنند، چرا که این امر احتمال حمله ی قلبی را افزایش می دهد. هر ورزشی باید به آهستگی شروع شده و به طور تدریجی افزایش یابد. علاوه بر این، این افراد قبل از شروع هر ورزشی بهتر است با پزشک خود مشورت کنند.

آیا شما هم کسی را می شناسید که از حمله ی قلبی رنج ببرد؟ آیا به موقع تشخیص دادید که چه اتفاقی پیش رو است؟ آیا موارد ذکر شده در بالا باعث شگفتی شما شد؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments