آیا لیزر موها در مقابل اختلالات هورمونی عمل می کند؟

لیزر و اختلالات هورمونی

وجود موی زیاد به خاطر اختلالات هورمونی، شرایط ناراحت کننده ای است و افرادی که از این مشکل رنج می برند، لیزر را به عنوان روشی برای از بین بردن این موها انتخاب می کنند. اغلب تولید بیش از حد هورمون آندروژن (هورمون های مردانه) باعث رشد موهای اضافه می شود که در بخش های مختلف بدن ظاهر می شوند.

برخی شرایط دیگر نیز وجود دارند که در پی آنها رشد موها افزایش می یابد، اما این شرایط معمولا با ختلالات هورمونی در ارتباط هستند. بعضی خانم ها دچار PCOS ( سندروم تخمدان پلی کیستیک) هستند که می تواند منجر به افزایش رشد موها شود. برخی دیگر از هیرسوتیسم رنج می برند که این مشکل نیز افزایش موها را در پی دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افزایش رشد موها به خاطر اختلالات هورمونی بیشتر در میان خانم ها رایج می باشد و گرچه آقایان هم ممکن است دچار این مشکل شوند، اما از آنجایی که معمولا انتظار می رود که آقایان موی بیشتری داشته باشند، تشخیص این مشکل در آقایان سخت تر می باشد. هیرسوتیسم برای یک خانم واقعا آزار دهنده است و می تواند باعث مشکلات روحی مانند افسردگی شود.

شرایط دیگری هم وجود دارند که می توانند هورمون های مردانه را در خانم ها افزایش دهند، اما بدون توجه به دلیل آن، اشتراک بین تمام خانم ها با میزان موی زیاد، تمایل شدید آنها بریا از بین بردن این موها می باشد.

در حالیکه لیزر کردن موهای زائد روی یک فرد سالم می تواند نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته باشد، اما روی یک فرد با اختلالات هورمونی زیاد موثر نیست.

قبل از شروع فرایند لیزر کردن روی یک خانم، باید مشخص شود که رشد موهای وی به اختلالات هورمونی ربطی ندارد. اگر علائمی از اختلالات هورمونی وجود دارد، مانند رشد غیرطبیعی موها، پزشک باید قبل شروع لیزر درمانی علائم و دلایل مربوط به آن را مشخص کند.

یک شخص که دچار اختلالات هورمونی است، تا زمانی که این اختلالات به طور کامل برطرف نشوند، از لیزر کردن نیز نتیجه ی خوبی دریافت نمی کند. مشکل اصلی اسن است که موی جدید مجددا شروع به رشد می کند. ممکن است برای ایجاد ثبات در عدم تعادل هورمونی، دارویی لازم باشد.

بسیاری از متخصصان معتقدند که لیزر بر روی فردی که دچار اختلالات هورمونی است، تاثیری ندارد. همچنین تعیین اینکه بدن فردی که دچار چنین اختلالی است، در مقابل لیزر چگونه عکس العمل نشان می دهد، سخت می باشد. نمونه هایی وجود دارند دیده شده اند که استفاده از لیزر برای فرد دچار اختلالات هورمونی حتی باعث افزایش موها شده است که دلیل آن نیز مشخص نیست.

از آنجایی که لیزر بر روی افراد دچار اختلالات هورمونی یا اصلا تاثیر ندارد و یا تاثیر معکوس می گذارد، بهتر است که فرد تا بهبود کامل اختلالات هورمونی منتظر بماند. زمانیکه این اختلالات تحت کنترل قرار گرفتند، غمل لیزر موهای زائد می تواند آغاز شود و بهترین نتیجه نیز حاصل شود.

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
ساناز.ز
ساناز.ز
6 years ago

با سلام
ايا ميتوان بعد از ليزر،قبل از ريزش موها از تيغ يا ژيلت استفاده كرد؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  ساناز.ز

سلام، بله دوست گرامی. حین جلسات لیزر درمانی برای رفع موها می توانید از ژیلت استفاده نمایید.

نسترن
نسترن
5 years ago

سلام وقت بخیر
من مشکل هورمونی دارم و هورمون مردانه ام زیاده.ولی الان 9 ماهه دارو مصرف میکنم (اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند) و همچنان تحت درمانم.
میخواستم بدونم لیزر رو بدن من تاثیر داره؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  نسترن

سلام دوست عزیز
مصرف داروهایی مانند راکوتان لیزر درمانی را به تعویق می اندازند. منعی در این خصوص وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را مطالعه فرمایید.

https://www.tehranskin.com/%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%AF/