در جلسه اول لیزر بیکینی چه اتفاقی می افتد؟ | در فاصله ی بین جلسات لیزر چه باید کرد؟

جلسه اول لیزر بیکینی

جلسه اول لیزر بیکینی

لیزر ناحیه ی بیکینی یکی از پر طرفدارترین لیزر هاست. چراکه از بین بردن موهای زائد این ناحیه علاوه بر تاثیری که در ظاهر و جذابیت شما خواهد داشت تاثیر زیادی هم روی سلامتیتان می گذارد. جلسه اول لیزر بیکینی

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ناحیه ی بیکینی ناحیه ای حساس است که زیاد عرق می کند. از آنجاییکه این ناحیه چندان در معرض هوا و نور قرار نمی گیرد، و عموما مرطوب است، ماندن عرق در آن می تواند عواقب بدی مانند بروز بیماری های عفونی و غیره شود. بنابراین از بین بردن موهای زائد آن بسیار مهم است.

اما به دلیل حساسیت پوست این ناحیه، بعد از تیغ یا زیلت کشیدن به سرعت دچار التهاب و خارش شدید می شود. علاوه بر اینکه استفاده از تیغ یا حتی اپیلاسیون می تواند به افزایش رشد و استحکام مو های بیفزاید.

جلسه اول لیزر بیکینی
جلسه اول لیزر بیکینی

شما به راحتی می توانید با لیزر کردن موهای زائد ناحیه ی بیکینی برای همیشه از شر موهای زائد آن خلاص شوید.جلسه اول لیزر بیکینی

از آنجایی که این ناحیه بسیار حساس است، عموم مراجعان با آن وسواسی برخورد می کنند و در جلسه ی اول لیزر بیکینی نگرانی هایی دارند.

در ادامه ی مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با درمان لیزر کردن موهای زائد آشنا شوید.

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

یکی از مهمترین نگرانی هایی که در مورد لیزر موهای زائد ناحیه ی تناسلی وجود دارد، نگرانی در مورد تاثیر آن بر روی نازایی است.

اما همینجا به طور قطع به شما می گوییم که اصلا چنین حرف و شایعه ای را باور نکنید. 

لیزر موهای زائد یکی از ایمن ترین و کم عوارض ترین درمانهایی است که می توانید آن را تجربه کنید. اشعه ی مورد استفاده در این درمان بسیار کنترل شده با برد محدود است که حداکثر می تواند تا عمق ریشه های مو به پوست نفوذ کند. بنابراین هرگز به بافت های پوستی نمی رسد چه برسد به بافت ها و اندام های داخلی بدن.

پس هیچگونه اثری روی آنها نمی گذارد. نگران نباشید، لیزر کردن موهای زائد ناحیه ی بیکینی هرگز موجب نازایی یا ناباروری نمی شود.

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟
آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

نکته : موهای زائد ناحیه ی بیکینی تنها به بخش تناسلی محدود نمی شود بلکه محدوده ی گسترده تری از بالای ران ها را هم در بر می گیرد.

برای آشنایی بیشتر بهتر است نگاهی هم به مقاله ی آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟ بیاندازید.

لیزر موهای زائد یک درمان دوره ای است. یعنی در چند جلسه ی مجزا و متوالی انجام می شود تا بتواند اثر کند. از آنجایی که فاصله ی بین این جلسات چند هفته طول می کشد مهم است که مراقبت های لازم را در این دوره رعایت کنید.

در فاصله بین جلسات لیزر چه باید کرد؟

هدف نهایی در لیزر موهای زائد، کاهش دائمی موها می باشد، اما برای رسیدن به این هدف چند جلسه لیزر درمانی نیاز می باشد. به هرحال در بین جلسات موهای زیادی ممکن است رویت شوند که می تواند ناراحت کننده باشد.جلسه اول لیزر بیکینی

فاصله ی زمانی بین جلسات لیزر، که بین 6 تا 8 هفته است، فرد ممکن است درصدد از بین بردن موهای رویت شده باشد. اما تنها یک راه برای از بین بردن این موها وجود دارد که دلیل آن نیز احتیاج به توضیح دارد.جلسه اول لیزر بیکینی

لیزر 4

پس از یک جلسه لیزر، معمولا موهای ناحیه ی لیزر شده می ریزند و این قسمت تا دو هفته بدون مو باقی می ماند، تا زمانیکه موهای لیزر نشده شروع به رشد کنند. در این فاصله ی زمانی فرد تمایل به چیدن موها و یا استفاده از وکس برای کندن آنها اشته باشد، اما دلایلی برای انجام ندادن این کار وجود دارد.جلسه اول لیزر بیکینی

زمانی که لیزر موها شروع می شود، فرد متخصص به بیمار خود توصیه خواهد مرد تا در این مدت فقط از تیغ برای تمیز کردن موهای بخش های مورد نظر استفاده کند. با استفاده از تیغ می توان فقط مو را به طور سطحی برداشت، در حالیکه ریشه ی مو دست نخورده باقی می ماند. نور مربوط به دستگاه لیزر توسط رنگ سیاه جذب می شود.

انرژی گرمایی لیزر رنگ سیاه را هدف قرار داده و در نتیجه فولیکول را از بین می برد. بنابراین برای اینکه لیزر موها تاثیر خوبی داشته باشد، ریشه ی مو باید در محل وجود داشته باشد.

از بین بردن کل ریشه ی مو، که از طریق استفاده از وکس و کندن مو اتفاق می افتد، ممکن است باعث افت نتیجه ی لیزر درمانی شود. گرچه فرد می تواند بین جلسات از تیغ استفاده کند، اما مجبور به انجام آن نیست.

برای آشنایی بیشتر در این زمینه این مقاله را هم مطالعه کنید.
در فاصله بین جلسات لیزر چه باید کرد؟
در فاصله بین جلسات لیزر چه باید کرد؟

به هرحال برخی متخصصان از بیمار خود می خواهند که درست قبل از هر جلسه موهای بخش مورد نظر را با استفاده از تیغ بزنند، در حالیکه برخی دیگر برای اینکه محل دقیق رشد موها را مشاهده کنند، ترجیح می دهند که تراشیدن موها در کلینیک انجام شود.جلسه اول لیزر بیکینی

به عبارت دیگر، وقتی که شما فرایند لیزر کردن موها را آغاز می کنید، مسئله ی مهم این است که فقط از ابزاری مانند تیغ یا ژیلت برای تراشیدن موها در فاصله بین جلسات لیزر استفاده کنید، زیرا این امر فقط با هدف تمیز شدن انجام می شود و تاثیری بر روی فولیکول های مو نخواهد داشت و لیزر موها نیز ب خوبی انجام خواهند شد.

استفاده از روشهای دیگر از بین بردن موها در فاصله بین جلسات لیزر، به عنوان مثال استفاده از وکس و موچین، باعث می شوند که مو از ریشه خارج شود و این امر باعث می شود که لیزر موها به نتیجه ی مطلوب نرسد. پس به یاد داشته باشید که در این فاصله های زمانی تنها از ابزار ی مانند تیغ تنها برای تراشیدن موها استفاده کنید.

فرد در فاصله ی بین جلسات باید صبر داشته باشد، به هرحال داشتن پوستی صاف و عاری از مو به راحتی به دست نمی آید. ممکن است استفاده از تیغ برای از بین بردن موهای زائد، برای برخی زیاد خوشایند نباشد، اما خبر خوب اینکه رشد موها پس از جلسه ی اول کم می شود، علاوه بر اینکه میزان موها نیز کم شده و موهای سبز شده نرم و نازک می باشند. پس از گذشت زمان ممکن است به استفاده از تیغ هم نیازی نباشد.

در فاصله بین جلسات لیزر چه باید کرد؟
در فاصله بین جلسات لیزر چه باید کرد؟

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

عموم مراجعان در برخورد اول از درد لیزر می ترسند. درست است که اساس کار لیزر سوزاندن ریشه ی مو با اشعه است، اما راهکار های بسیار خوبی هم وجود دارد که درد لیزر را به حداقل و حتی تا نزدیک صفر برساند.جلسه اول لیزر بیکینی

برای کاهش درد لیزر دو کار انجام می شود. ابتدا اینکه پیش از شروع لیزر تکنسین کرم مخصوص ضد درد را روی پوست ناحیه ی تحت درمان می مالد تا بروز درد جلوگیری کند. اما مهمترین عامل کاهش درد لیزر سیستم خنک کننده ی متصل به قلم دستگاه لیزر است. این سیستم بعد از هر شات لیزر سطح پوست را خنک می کند تا با گرمای ایجاد شده مقابله کرده و درد لیزر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

برای آشنایی بیشتر با درد لیزر این مقاله را هم مطالعه کنید.

گروه پزشکان تهران اسکین

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1

 

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments