لیزر مو

آیا لیزر الکساندرایت بهترین گزینه برای درمان مشکلات پوستی است ؟

[su_animate]

لیزر الکساندرایت
لیزر الکساندرایت

[/su_animate]

در لیزر الکساندرایت از کریستالهای الکساندرایت به عنوان منبع و یا وسیله استفاده می‌شود .طول موج این لیزر در محدوده مادون قرمز و یا 755 نانومتر میباشد و به همین دلیل یا نام لیزر مجهز به پرتوهای قرمز هم شناخته می‌شود .
لیزر با ارسال مجموعه‌ای از پرتوهای پر انرژی عمل میکند که با تمرکز بروی یک ناحیه خاص از بدن حرارتی را تولید کرده و در نهایت سلولهای آسیب دیده پوستی را نابود میکنند .پروسیجر های زیبایی و بهبود ظاهر پوست از طریق لیزر های متفاوتی انجام میگیرند .تفاوت آن‌ها در منبع تولیدی پرتوهای لیزر است .هر کدام از انواع موجود در بازار با توجه به طول موج خود و قدرت نفوذشان در پوست برای موارد متمایزی به کار برده می‌شوند .
لیزر الکساندرایت نیز در بین سایر انواع کاربردی محبوبیت و شهرت زیادی داشته و دارای نوع کیو سوییچ نیز میباشد که در آن پرتوهای پر شدت و قوی در پالس های خیلی کوتاه تولید می‌شوند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

[toggle title=”نحوه عمل‌کرد لیزر الکساندرایت چگونه است ؟” state=”close” ]طول موج پرتوهای پر انرژی گسیل شده از لیزر به انرژی حرارتی تبدیل شده و به ناحیه مورد نظر آسیب می رسانند .اگرچه این لیزر با فرایند فتوترمولیز عمل میکند :به کارگیری پرتوها برای تولید گرما و آسیب رسانی به یک ناحیه .البته این آسیب رسانی در لیزر یاد شده خیلی دقیق و مشخص صورت میگیرد و هیچ گونه مشکلی برای بافتهای اطراف ب[/toggle]

[su_box title=”مصارف لیزر الکساندرایت کدامند ؟” style=”soft” box_color=”#f814e0″ title_color=”#110e0e”]اثر بخشی لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر و یا مادون قرمز در درمان انواعی از مشکلات پوستی توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است .انواعی از این لیزر عبارتند از اپوجی ،اکولاد و TA2اریزر .تعدادی از ماشین‌ها هم با هدف درمان مشکلات خاص پوستی طراحی شده‌اند . لیزر الکساندرایت میتواند مشکلات پوستی ذیل را درمان نماید :

1.اختلالات  عروقی :

-عروق عنکبوتی و نخی در ناحیه صورت و پاها و اختلالات مادرزادی در ناحیه عروق مانند بد شکلی عروقی مویرگی

-پالس های نور نیز میتوانند رنگدانه های قرمز رنگرا هدف قرار دهند -هموگلوبین

2.اسیب های پوستی رنگی :

-لکه های حاصل از پیری ،کک و مک ،لکه های مادرزادی مسطح و ملانوسیت پوستی اکتسابی .

-پالس های نور ملانین را به صورت عمقی و یا سطحی مورد هدف قرار میدهند .

3.رفع موهای زائد :

-پرتوهای نور فولیکولهای مو را هدف قرار میدهند و باعث می‌شوند تا موها از ریشه نابود شده و امکان رشد مجدد موها نیز به حداقل می‌رسد .

-رفع موهای زائد انواع نواحی بدن مانند صورت ،گردن ،دست و پاها ،پشت و قفسه سینه ،زیر بغل و خط بیکینی هم با این لیزر امکان‌پذیر است .

-لیزر یاد شده گزینه خوبی برای رفع موهای روشن نیست ولی گزینه ایده‌آلی برای کسانی است که موهای تیره و پوست روشن دارند .

-به کار گیری لیزر الکساندرایت برای پوست های تیره و یا برنزه شده باید با دقت و احتیاط زیادی صورت گیرد زیرا ممکن است لیزر به کلی ملانین پوست را هم از بین برده و لکه های سفید رنگی را بروی پوست بوجود آورد .

3.رفع تاتو

-رفع تاتو با نوع کیو سوییچ این لیزر امکان‌پذیر بوده و امروزه به عنوان روش استاندارد شناخته می‌شود .میتوان رنگدانه های آبی و مشکی و سبز ناشی از تاتو را با این لیزر پاک نمود .

-روند لیزر درمانی شامل نابودی گزینشی مولکولهای جوهر تاتو و جذب آن‌ها توسط میکروفاژها و نابودی انهاست

-مدت زمان پالس این لیزر بین 5 تا 100 نانو ثانیه بوده و و این طول کوتاه باعث می‌شود تا انرژی فقط به ذرات تاتو محدود شود و در نتیجه روند مورد نظر بهتر انجام گیرد

-مقدار انرژی گسیل شده در هر پالس باید به اندازه‌ای باشد که بتواند ذرات تاتو را نابود نماید .در غیر این صورت لیزر درمانی اثر بخشی مورد نیاز را نخواهد داشت .

-در صورتی که قبلاً برای رفع تاتو از سایر روش‌های درمانی استفاده کرده‌اید و اثر بخشی کافی نداشته است و همچنین آثار زخم و جراحتی نیز بروی ناحیه مورد نظر بوجود نیامده‌ باشد ،میتوانید بهترین نتایج ممکن را از لیزر الکساندرایت کسب نمایید .

4.رفع چین و چروک

میتوان از لیزر یاد شده برای جوانسازی پوست و رفع چروک های پوستی نیز استفاده نمود . [/su_box]

 

[su_animate]

لیزر الکساندرایت
لیزر الکساندرایت

[/su_animate]

تعداد جلسات درمانی برای هر کدام از روش‌های یاد شده

1.اسیب های عروقی
معمولاً درمان اسیبهای عروقی به چندین جلسه درمانی نیاز دارد .مدت زمان درمان با توجه به اندازه و فرم و ناحیه درمانی و همچنین نوع پوست متفاوت خواهد بود .میتوان رگهای خونی کوچک را در طی یک تا سه جلسه از بین برد و معمولاً پس از درمان به کلی نحو می‌شوند .رفع رگهای عنکبوتی و بزرگ‌تر به جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهد داشت .
2.رفع موهای زائد
لیزر موهای زائد در طی سه تا شش جلسه صورت گرفته و تعداد این جلسات با توجه به ناحیه درمانی و رنگ پوست و مو و ضخامت مو و همچنین بیماری‌های فردی مانند تخمدان
پلی کیستیک و جنسیت فرد وابسته است .فاصله بین این جلسات هم در اغلب موارد بین سه تا هشت هفته میباشد .ناحیه درمانی بین 6 تا 8 هفته کاملاً تمیز خواهد ماند و پس از آن جلسه درمانی بعدی صورت میگیرد .

لیزر الکساندرایت
لیزر الکساندرایت

3.رفع تاتو
رنگ تاتوها و عمق نفوذ مولکولهای جوهر در پوست میتواند بر مدت زمان و خروجی ناشی از رفع تاتو با لیزر اثر داشته باشد .ممکن است به 5 تا 20 جلسه درمانی با فاصله 7 هفته‌ای نیاز باشد تا درمان مفید واقع شود .

[divider]

گرداورنده :فرحناز ال احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[su_button url=”http://www.dermnetnz.org/topics/alexandrite-laser-treatment/” target=”blank” style=”3d” background=”#ff26fd” color=”#040404″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک مطلب [/su_button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments