چگونگی درمان روزاسه

اگر پوست شما قرمز و دارای لکه است، تعیین علت اصلی این امر کمی سخت است و بستگی به چگونگی بروز این قرمزی دارد، آیا به طور ناگهانی ظاهر شد یا به مرور زمان و طی هفته ها و ماه ها ظاهر شد؟ یا فکر می کنید همیشه صورت شا قرمز است؟ برخی به طور طبیعی بیشتر از دیگران دچار قرمزی روی صورت خود می شوند. برخی دیگر به خاطر گرما یا قرار گرفتن در مقابل نور خورشید دچار این مشکل می شوند. برخی نیز براثر واکنش های حساسیتی به قرمزی صورت دچار می شوند. به هرحال یکی از رایج ترین علل قرمزی پوست صورت روزاسه می باشد.

گرچه ترکیبات سخت در محصولات پوستی و شرایط آب و هوا باعث قرمزی پوست می شوند، اما یکی از رایج ترین علل قرمزی پوست صورت روزاسه می باشد. روزاسه معمولا روی پیشانی، چانه، بینی و قسمت بالای کمر و قفسه سینه رخ می دهد. تورم و گشاد شدن رگ های خونی باعث قرمزی پوست کی شود. زنان 30 درصد بیشتر از مردان به روزاسه مبتلا می شوند و در بین زنان 40 تا 50 سال بسیار رایج است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در ادامه به نکاتی برای درمان روزاسه اشاره می کنیم:

لیزر درمانی

یکی از بهترین راه های درمان روزاسه استفاده از لیزر می باشد. لیزرهای خاصی وجود دارند که قرمزی پوست را هدف قرار می دهند. این نوع لیزر که لیزر پالسی رنگ نامیده می شود، روزاسه و آکنه را مورد هدف قرار می دهد. این لیزر برای زخم های قرمز مناسب است.

لیزر و درمان از طریق پالس شدید نوری کمک می کند تا عروق خونی و قرمزی پس زمینه قابل مشاهده زیاد به چشم نیایند. ممکن است جلسات متعددی برای درمان لازم باشد، اما تکرار جلسات نیز لازم خواهد بود زیرا بیماری به شکل زمینه ای در بدن هنوز وجود دارد.

کنترل استرس

استرس یکی از مهم ترین عوامل بروز روزاسه می باشد. تحقیقی بر روی بیمارانی انجام شد که به خاطر استرس به روزاسه مبتلا شده بودند، تمام این افراد با تمرین تکنیک هایی برای کاهش و کنترل استرس، به طور چشم گیری موفق به کاهش میزان روزاسه خود شدند.

محدود کردن زمان قرار گرفتن در مقابل خورشید

در بسیاری افراد نور خورشید شرایط روزاسه را بدتر می کند. توصیه می شود زمان خروج از خانه از کرم های ضد آفتاب و کلاه های لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید. زمانی که شدت نور خورشید در بیشترین حالت خود است، بین ساعت 10 صبح و 4 بعد از ظهر، سعی کنید از خانه خارج نشوید. با این کار احتمال بروز روزاسه کاهش یافته و از پوست خود نیز محافظت کرده اید.

استفاده از کرم ها و ماسک های تسکین دهنده

برخی ماسک ها و کرم ها دارای خاصیت تسکین دهندگی هستند و روزاسه را التیام می بخشند. بهتر است در مورد انتخاب ماسک و کرم مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

پوشاندن روزاسه با آرایش

خانم ها ممکن است تمایل داشته باشند روزاسه را با استفاده از آرایش بپوشانند. این کار در حقیقت درمان محسوب نمی شود، بلکه به طور موقت شکل ظاهری پوست را تغییر می دهد.

از محصولات آرایشی استفاده کنید که فاقد چربی هستند و ترکیبات کمتری دارند تا پوست شما کمتر تحریک شود. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است ابتدا محصول مورد نظر را روی بازوی خود امتحان کرده تا اطمینان حاصل کنید حساسیتی به آن ندارید.

چگونه پوست تحریک شده را درمان کنیم؟

اگر فکر می کنید علت قرمزی پوستتان یک واکنش حساسیتی است یا محصولات آرایشی پوستتان را تحریک کرده اند، از پاک کننده های غیرصابونی استفاده کنید.

منبع:

http://health.howstuffworks.com/skin-care/moisturizing/basics/how-to-treat-red-skin-on-your-face1.htm

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments