همه چیز درمورد تایپ پوستی نوع سه فیتزپاتریک(پوست سبزه روشن متمایل به سفید)

فیتزپاتریک4

افرادی دارای پوست نوع سوم، پوست حساسی دارند و گرچه پوست آنها سفید است، اما کمی تیره تر از نوع یک و دو می باشد. پوست آنها گاهی می سوزد و ممکن است به درجه ی برنزگی برسد، اما میزان مبتلا شدن این افراد به سرطان پوست از متوسط بالاتر است. افراد دارای پوست نوع سوم به سلول های کارسینوم بازال و کارسینوم نیز حساس هستند.  بنابراین توصیه می شود افراد دارای چنین پوست هایی مراقب باشند و از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند و از پوست خود در مقابل اشعه ی UV محافظت کنند، چرا که قرار گرفتن در معرض نور خورشید در این افراد باعث پیری زودرس و آسیب های جدی می شود و همانطور که ذکر شد مستعد سرطان پوست، از جمله ملانوم، نیز هستند.

افراد دارای پوست نوع سوم به درمان های زیبایی معمول نیاز دارند و بیشتر درمان ها می توانند بدون خطر عوارض جانبی انجام شوند. درمان های تهاجمی مانند لیزر Erbium Yag و لیزر CO2 لایه برداری فنل ممکن است باعث تغییر دائمی در رنگ پوست شود (پوست رنگ خود را از دست می دهد.) و باید از اینگونه درمان ها اجتناب شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بهترین روش های مراقبت از پوست نوع سوم

  • کم کردن آسیب ناشی از خورشید – افراد دارای این نوع پوست باید در ساعات اوج تابش خورشید، 10 صبح تا 4 بعد از ظدهر، در مقابل نور خورشید قرار نگیرند و ضد آفتاب دارای SPF 30 استفاده کنند و ضدآفتاب خود را در وسط روز تجدید کنند. محصولات دارای تیتانیوم دی اکسید یا اکسید زینک در مقابل اشعه های UVB و UVA از پوست محافظت می کنند. برای پوست های حساس اکسید زینک پیشنهاد می شود ولی از مصرف آووبنزون باید اجتناب شود. افراد دارای پهر زمان که در فضای باز هستند باید به دنبال سایه باشند، از ضد آفتاب دارای SPF 50 استفاده کنند، از پوست خود به وسیله ی سایبان و عینک آفتابی محافظت کنند و اگر مجبور هستند در محیط باز باشند، هر 90 دقیقه ضد آفتاب خود را تجدید کنند. از عینکی استفاده کنند که دارای ویژگی محافظتی در مقابل اشعه ی UVA باشد چرا که اشعه ی UVA منجر به ایجاد آب مروارید می شود. از تخت های آفتاب گیری برای مدت طولانی اجتناب کنند زیرا این تخت ها دارای میزان UV بالایی هستند، خیلی وقت ها قویتر از نیمروز تابستان.
  • محافظت داخلی پوست – مکمل های خوراکی که دارای خاصیت محافظتی در برابر خورشید هستند و مقاومت را در برابر تاثیرات خورشید بالا می برند، هم باید در نظر گرفته شوند. برخی گیاهان از سلول های داخلی پوست در مقابل سرطان محافظت می کنند.
  • رنگدانه ها – پپتیت های جدید رنگدانه ها، مانند الیگوپپتید 34، الیگوپپتید 51، الیگوپپتید 53، پنتاپپتید 15، با آربوتین و اسید کوجیک مانع تولید سلول های سرطانی ملانین می شوند. اگر رنگدانه با شکست مواجه شود، سپس احتمالا درمان با تکنولوژی لیزر نیاز باشد.
  • معکوس کردن برخی تغییرات موجود که مربوط به سن هستند، مانند چین و چروک ها – وقتی که علائم کهولت سن روی پوست صورت نمایان می شود، زمان آن است که قویترین درمان های ترمیمی مانند فاکتورهای رشد، پپتیدها، PHA برای بهبود محتوای کلاژن و چروک ها را آغاز کرد.
  • بررسی پوست تمام بدن به صورت ماهانه و توجه به هرگونه مورد مشکوک – مراجعه سالانه به متخصص پوست برای از بین بردن هرگونه آسیب پوستی مانند ملانوما و سرطان های پوست توصیه می شود، به ویژه اگر در خانواده فردی سابقه ی سرطان داشته است یا اینکه خود شخص سابقا دچار آفتاب سوختگی شدید شده است. رنگ پوست تحت تاثیر ژنتیک و قرار گرفتن در برابر اشعه ی ماورا بنفش است. میزان ملانین در پوست می تواند بر روی برنامه ی متخصص زیبایی تاثیر بگذارد. پوست نوع سوم بسیار تحت تاثیر درمان های زیبایی قرار می گیرد و بیشتر درمان ها به خوبی و بدون عوارض جانبی انجام می شوند.

درمان زیبایی برای پوست نوع سوم فیتزپاتریک

فیتزپاتریک5

به طور کل، پوست نوع سوم برای مشکلات  در معرض خطر پایینی در مقابل درمان های زیبایی زیر، قرار دارد (خطراتی مانند تغییر رنگ پوست، جوش، تیره یا روشن شدن پوست، سوختگی و زخم) و بنابراین بهترین نوع پوست برای هرکدام از درمان های زیر می باشد:

  • بوتاکس و پرکننده ها روی این نوع پوست خیلی خوب کار می کند.
  • پلینگ مکانیکی صورت و همه ی انواع لایه برداری های شیمیایی مانند TCA
  • لیزر و نور مانند لیزر CO2RE، لیزر سفت کننده ی صورت، لیزر Genesis، لیزر Alex Trivantage و پرتو درمانی پوست، با حداقل درد و عوارض جانبی برای پوست قابل استفاده هستند.
  • فرکانس رادیویی مانند فرایند VelaShape II، می تواند خیلی خوب و با حداقل درد و بدون عوارض جانبی روی پوست نوع یک قابل استفاده هستند.
  • مزوتراپی و کاربوکسی تراپی و مزاتراپی ترانس درمال نیز از جمله این درمان ها هستند.

بهترین روش های مراقبت پوستی از پوست نوع سوم

  1. پاکسازی و لایه برداری
  • پوست را دو بار در روز تمیز کنید. اگر دارای پوست خشک و حساس هستید، از یک پاک کننده ی ملایم و بدون سولفات استفاده کنید. پوست های چرب و مستعد جوش باید با یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک پاکسازی شوند.
  • اگر دارای پوست معمولی یا چرب هستید، دو بار در هفته لایه برداری کنید. اگر دارای پوست حساس و مستعد جوش هستید، یک بار در هفته لایه برداری را انجام دهید.
  1. روش های ترمیمی برای مشکلات پوستی
  • چروک ها: زمانی که علائم افزایش سن مانند چین و چروک روی صورت ظاهر شد، زمان آن است که قویترین روش های درمانی ترمیمی از قبیل عوامل رشد و پپتیدها را برای بهبود محتوای کلاژن و چروک ها، استفاده کنید.

محصولات موضعی برای بهبود چروک ها و کلاژن ها:

فیتزپاتریک0

عوامل رشد و پپتیدهای موجود در بهبود پوست به نوعی در محصولات ضد پیری پوست و بازسازی بدون لیزر پوست پیشنهاد می شوند. اسید رتینوئیک به گیرنده های سلول های پوستی متصل می شود. درمان مکرر در طی چند ماه منجر به تغییر جزئی چهره ی پیری در بیرون می شود. اسید رتینوئیک مانند رتین نباید در دوران بارداری مصرف شود، زیرا به طور بالقوه تراتوژن است و فقط با نسخه ی پزشک در دسترس فرد قرار می گیرد.

اسید آلفا هیدروکسی و اسیدهای پلی هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک و گلوکونولاکتون، در درجه ی اول به عنوان لایه بردارهای شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده ی طولانی مدت از این محصولات باعث افزایش کلاژن و الاستین و همچنین افزایش غلظت گلیکوزآمینوگلیکان می شود. از لحاظ پزشکی غلظت های کمتر از 10 درصد بافت و رنگدانه های پوست را بهبود می بخشد، در حالیکه غلظت های بالاتر باعث عمیق تر شدن چروک ها می شوند. AHA ها و PHA ها در دوران بارداری بی خطر محسوب می شوند و نسبت به اسید رتینوئیک باعث سوزش و حساسیت کمتری در پوست می شوند.

ترکیبات دیگر مراقبت از پوست برای بهبود چروک ها در پوست نوع سوم عبارتند از: پپتید مس، عامل رشد انسولین، عامل رشد فیبروپلاست، ویتامین C، الیگپپتیدس 34، 53، 51 و 15 و پنتاپپتیس 15.

  • جوش

محصولات موضعی با ترکیبات فعال برای جلوگیری از جوش زدن ها، اگر دارای پوست نوع سوم هستید، عبارتند از: روغن اینامن (innamon)، کره کاکائو، ایزوپروپیل، میریستات ایزوپروپیل، استارات بوتیل، میریستات میریستیل، پالمیتات اکتیل، پروپیلن گلیکول، گلیکول پروپیونات، لانولین، روغن نعناع و اکتیل سترت.

  • قرمزی و روزاسه

اگر دارای پوست نوع سوم هستید، محصولات موضعی با ترکیبات فعال برای جلوگیری از قرمزی و روزاسه ی پوست، عبارتند از: اسید آلفا لیپوئیک، AHAها، PHAها، رتینول، پالمیتات، ویتامین A، ویتامین C، بنزوئیل پراکسید، گلوکونولاکتون، اسید فیتیک، اسید استیک، آلانتوین، بنزوئیک اسید، کافور، سینامیک اسید، روغن دارچین، کره ی کاکائو، روغن نارگیل، ایزوپروپیل ایزوسترات، ایزوپروپیل میریستات، اسید لاکتیک، منتول و اسانس نعناع.

  1. تغذیه

فیتزپاتریک 3

ترکیبات و مواد مغذی زیر موادی هستند که پوست را تغذیه می کنند و ممکن است آنها را از رژیم غذایی خود دریافت نکنید. این ترکیبات به طور موضعی برای مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد و تسکین و التیام پوست به کار می روند:

ویتامین C برای بافت های رنگ و ظاهر سالم تر پوست به کار می رود. ویتامین E در مقابل صدمات خورشید از پوست محافظت می کند. اسید آلفا لیپوئیک با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و انرژی را در سلول های زنده افزایش می دهد و کمک می کند پوست دارای درخشش سالم باشد. عصاره ی چای سبز پوست آسیب دیده را التیام می بخشد و می تواند مشکل روزاسی، تورم و آکنه را کاهش دهد.

آلوئه ورا دارای خاصیت آرام بخشی و مرطوب کنندگی قوی است و برای پوست های چرب، اگزما و روزاسی بسیار مناسب است. عصاره های بوتانیکال، گل کاملیا، عصاره ی رزماری و غیره جایگزینی برای مواد شیمیایی محصولات تولیدی هستند.

  1. آبرسانی

پوست را به خوبی آبرسانی کرده و مرطوب نگاه دارید، چرا که سلول های آبرسانی شده سالم تر هستند و دارای ظاهر و عملکرد بهتری می باشند. سلول های بدون آب پوست مستعد حساسیت و عفونت هستند.

  • Humectanat ها آب را جذب پوست می کنند و خطوط و چروک های پوست را پر می کنند و به پوست لطافت و درخشش جوانی می دهد. این جذب کننده های آب حاوی اسید هیالورونیک، گلیسیرین، گلیسیرید، پروپیلین گلیکول، اوره سوربیتول و بلغور جو دو سره ی کلوئیدی.
  • برخی ترکیبات انسدادی، آب را به پوست می چسبانند و با تشکیل یک مانع روی پوست از کم شدن آب جلوگیری می کنند. این ترکیبات انسدادی عبارتند از موم، لسیتین، دایمتیکون، سرامید، الکل ستیل و روغن هسته ی انگور.
  • نرم کننده ها چربی هایی هستند که سطح پوست را چرب کرده و آب را به سطح پوست می چسبانند و مانع از تبخیر آب می شوند، مانند کره، آووکادو، میوه های گرم، انبه، نارگیل، روغن زیتون، روغن رز و روغن گل پامچال.

ترکیبات دیگر برای مرطوب کردن و آبرسانی به پوست نوع سوم عبارتند از: آلوئه ورا، روغن هسته ی زردآلو، روغن دانه ی گل گاوزبان، روغن کانولا، کلسترول، دکسپانتنول، روغن جوجوبا، روغن فندق و روغن گل آفتابگردان.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست، مو، لیزر و تناسب اندام آلومینا

4 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments