بررسی کلی روش های جوانسازی پوست

 

جوانسازی پوست

تکنولوژی  های مدرن مراقبت های پوستی باعث شده اند تا دیگر چروک ها و خطوط ایجاد شیده به دلیل افزایش سن و یا شرایط محیطی و سبک زندگی دائمی نباشند و نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد .

امروزه روش های بسیاری برای کاهش این خطوط و یا اکنه و قرمزی پوست و یا حتی بهبود ظاهر پوست وجود دارد .ما در این پست به تعدادی از این روش ها میپردازیم .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درمان اکنه با پرتو های ابی رنگ

این پرتو ها باکتری های ایجاد کننده ی اکنه را هدف قرار میدهند و میتوان اکنه هایی با وضعیت متوسط را با این روش درمان نمود و البته درمان در طی چندین هفته صورت میگیرد .این روش به ندرت عوارض جانبی دارد و اسیبی به پوست نمیزند .

ماسکهای شیمیایی

در این روش از ماسکهای شیمیایی برای درمان و جوانسازی پوست استفاده میشود .در این روش لایه ی خارجی پوست برداشته میشود بنابراین اثار ناشی از افتاب سوختگی و یا اکنه و رنگدانه های نامتناسب و چروک ها از بین میرود .این ماسکها بنا بر ویژگی های شمیایی و قدرت مواد حاوی خود متفاوت هستند .

ای پی ال 

در این روش میتوان اثار ناشی از افتاب سوختگی ,موارد ارثی و پیری و حتی چروک ها و اکنه و لکه های تیره رنگ را از بین برد و یا بهبود بخشید .

بلافاصله پس از انجام درمان ,فرد میتواند به برنامه روزانه خود بپردازد و عوارض چندانی هم ندارد .

ای پی ال

لایه برداری با لیزر 

در این روش خارجی ترین سطح پوست با لیزر برداشته میشد بنابراین اثار نامطلوب پوستی هم از بین میروند .در این روش تولید کلاژن تحریک میشود و سلولهای جدید بوجود می ایند .همچنین از این روش برای رفع چروک ها ی صورت و گردن استفاده میشود .معمولا یک متخصص تشخیص میدهد که شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر .

شاداب سازی پوست با لیزر 

در این روش از اشعه مادون قرمز برای فشرده سازی پوست بدون جراحی استفاده میشود و اشعه به زیر پوست نفوذ میکند و باعث تولید کلاژن میشود و پوست را شاداب تر نشان میدهد .تعداد زیادی از بیماران این روش را به لیفت صورت ترجیح میدهند زیرا نیازی به بیهوشی و جراحی و تحمل دوران نقاحت ندارد .

میکرودرم 

این روش میتواند لکه های حاصل از پیری و اکنه های روشن را از بین ببرند .معمولا به این روش ,تفریح زمان صرف ناهار میگویند زیرا به اندازه ی یک صرف ناهار وقت میگیرد . ابتدا متخصص کریستال ها را بروی پوست اسپری میکند و این کریستالها لایه رویی را ورقه ورقه کرده  در نهایت کریستال ها و سلول های مرده پوست میریزند .

ارایش دائمی 

این روش برای افرادی مناسب است که به مواد ارایش حساسیت دارند و یا نمیتوانند دائما ارایش خود را ترمیم کنند و یا حتی به دلیل انجام تمارین ورزشی ارایش انها باید دائمی باشد .به این روش تاتو و یا ایجاد رنگدانه های کوچگ نیز میگویند .بنا براین  در وقت و هزینه فرد صرفه جویی میشود .

درمان فتودینامیک 

این روش به خوبی میتواند لکه های حاصل از اکنه را از بین ببرد زیرا طول موج خاصی مسئول نابودی باکتری های ایجاد کننده ی اکنه میباشند .

جوانسازی پوست با پلاسما 

در این روش از لیزر و یا امواج رادیویی و یا فناوری های مبتنی بر اشعه استفاده نمیشود بلکه پلاسما به کار برده میشود .پلاسما یک ماده نیتروژنی است که بروی پوست مالیده میشود و باعث ایجاد گرما در زیر پوست شده و در نهایت تولید مجدد بافت ها را موجب میشود .هر یک از جلسات درمانی حدود 10 تا 15 دقیقه زمان میبرد . نتایج با کاهش چروک و بهبود رنگ پوست و بافت ان نشان داده میشوند .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد 

  گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments