پرسش و پاسخ با طعم چای تازه دم

پرسش و پاسخ با طعم چای تازه دم

1)   آیا نوشیدن چند فنجان چای در روز برای سلامتی مفید است؟

بله مفیده. برگ های چای مقدار زیادی ترکیبات مفید به نام پُلی فنول ها و فلاونوئیدها دارند که رادیکال های آزاد رو که برای بدن بسیار مضر هستند، از بین می برند. به علاوه، چای حاوی آنتی اکسیدان های قوی با عنوان  catechin دارد که طبق مطالعات به تقویت جریان خون کمک می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

2)     کدامیک از انواع چای، بیشترین مقدار آنتی اکسیدان رو دارد؟ چای سیاه (معمولی)، چای سبز یا چای اولانگ؟

چای سبز. مقدار آنتی اکسیدان catechin موجود در چای سبز آنقدر زیاد هست که حتی قوی تر از ویتامین C و ویتامین E بوده و آسیب های سلولی رو کمتر می کند. البته هنوز هم باید تحقیقات بیشتری در این مورد انجام شود.

3)     تفاوت چای ها بر اساس چیست؟ برگ هایشان؟ به خاطر کاری که روی آنها انجام شده؟ و یا به خاطر موادی که به انها اضافه شده؟

تفاوت چای های سیاه، سبز و اولانگ به خاطر فرایندی است که بر روی اونها انجام شده. چای سیاه در معرض هوا قرار می گیرد و تخمیر می شود و به همین دلیل هم تیره است و طعم خاصی دارد. چای سبز در اثر حرارت یا بخار سریع برگ ها به وجود می آید. چای اولانگ هم به کمک تخمیر جزئی برگ چای درست می شود.

4)     آیا اگر هر روز یک فنجان چای بنوشیم، از سرطان جلوگیری می شود؟

خیر. این موضوع قطعی نیست. عواملی که می توانند منجر به بروز سرطان شوند آنقدر زیاد هستند که نوشیدن چای نمی تواند همه این عوامل رو از بین ببرد. البته بعضی از تحقیقات نشان می دهند که نوشیدن چای، خطر بروز سرطان رو در بعضی از انسان ها کمتر می کند اما هنوز مدارک کافی برای این موضوع وجود ندارد.

5)     آیا نوشیدن چای سبز، خطر بیماری های قلبی رو کاهش می دهد؟

بعضی از مطالعات نشان می دهند که چای سبز باعث کاهش وزن، کاهش فشار خون و کاهش کلسترول خون می شود. این عوامل کمک می کنند که خطر بروز بیماری قلبی کمتر شود. البته برای اثبات این موضوع باز هم باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

6)     آیا چای سبز برای کسانی که دیابت دارند، مفید است؟

هنوز مدارک کافی برای ثابت کردن این موضوع در دست نیست اما تعدادی از تحقیقات نشان می دهند که چای سبز، قند خون رو کنترل می کند. باید منتظر بمانیم تا تحقیقات بیشتری انجام شود و از این بابت مطمئن شویم.

7)     آیا انواع چای های گیاهی دیگر هم مانند چای سیاه، سبز و اولانگ هستند؟

چای های گیاهی دیگر از گیاهان دیگری به دست می آیند و چای واقعی نیستند. در حقیقت از برگ، ریشه، پوست، دانه یا گل انواع دیگری از گیاهان به دست می آیند. معروف ترین این چای ها، چای بابونه و چای نعناع است و خواص آنها شبیه فوایدی که چای های سیاه، سبز و اولانگ بر روی سلامتی دارند، نیست.

8)     آیا برگ های چای تازه دم، آنتی اکسیدان بیشتری دارد؟

بله. بیشترین آنتی اکسیدان وقتی در چای وجود دارد که تازه دم باشد اما وقتی که چای به شکل پودر در آمده باشد یا کافئین اون رو طی عملیات خاص، از بین برده باشند، آنتی اکسیدان اون هم کمتر می شود.

9)     زمان مناسب برای دم کردن چای برای اینکه آنتی اکسیدان های اون حفظ شود، چند دقیقه است؟

بستگی به نوع چای دارد. معمولاً مقدار زمان مناسب بین ۳ تا ۷ دقیقه است.

10)    آیا مقدار آنتی اکسیدان یک فنجان آیس تی (ice tea) با یک فنجان چای دم کرده معمولی هم اندازه است؟

خیر. آیس تی نسبت به چای دم کرده معمولی، مقدار آنتی اکسیدان catechin خیلی کمتری دارد. زیرا هر قدر که آبی که برای تهیه چای اضافه می کنیم نسبت به مقدار برگ های چایی که در آب می ریزیم بیشتر باشد، غلظت چای هم کمتر می شود.

11)  آیا تحقیقات ثابت کرده اند که چای سبز برای بچه ها خوب است؟

تحقیقاتی که بر روی اثرات مفید چای سبز انجام شده اند، اکثراً بر روی افراد بزرگسال بوده است. به همین دلیل، اطلاعات زیادی درباره خوب بودن چای سبز برای بچه ها در دست نیست.

12)  چه کسانی باید چای سبز را با احتیاط مصرف کنند؟

از آنجا که چای سبز، کافئین دارد و زنان باردار یا شیرده نباید روزانه بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم کافئین مصرف کنند، پس به زنان باردار و شیرده توصیه می شود که مراقب مقدار چای سبزی که می خورند، باشند. کسانی هم که ضربان قلب شان نامنظم است یا مشکلاتی مثل نگرانی و اضطراب دارند هم باید مراقب مقدار کافئینی که با خوردن چای سبز یا بقیه منابع کافئین وارد بدن خود می کنند، باشند.

13)   آیا چای سیاه مانع از جذب آهن می شود؟

بله. نوشیدن چای سیاه همراه با غذا یا به فاصله خیلی کم از غذا، باعث می شود که جذب آهن از ۷۹% تا ۹۴% (یعنی درصد خیلی زیادی) کم شود. پس کسانی که کمبود آهن دارند باید توجه داشته باشند که در فاصله بین وعده های غذایی  چای بخورند..

منبع:

webmd 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments