بهترین عملکرد لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد یک روش دائمی است یا موقتی؟ (بخش اول)

مهمترین نکات لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش ها رفع موی زائد، لیزر موهای زائد است. به گفته انجمن جراحی پوست آمریکا، لیزر موهای زائد با افزایش حدود 30 درصدی از سال 2013، روز به روز در حال گسترش است.

در لیزر موهای زائد از تابش خفیفی استفاده می شود که از حرارت بالای دستگاه لیزر نشات می گیرد. هدف از این امر این است که تا جایی به فولیکول های مو آسیب وارد شود که منجر به کاهش رشد مو گردد. لیزر موهای زائد نسبت به روش های خانگی مانند شیو کردن، اثرات طولانی تری دارد. در این روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است چندین جلسه درمانی داشته باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر موهای زائد را می توان در هر نقطه از بدن، به غیر از اطراف چشم انجام داد. این امر سبب می شود لیزر حکم یک وسیله همه جانبه را داشته باشد. در این روش همچنین، هیچ دوره ریکاوری ای وجود ندارد و پس از این فرایند می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

لیزر موهای زائد در افرادی که پوست روشن و موهای تیره ای دارند، نتیجه بسیار خوبی حاصل می کند.

 

آیا لیزر موهای زائد واقعا دائمی است؟

بهترین لیزر موهای زائد صورت
لیزر موهای زائد صورت

 

به طور خلاصه، در لیزر موهای زائد، به منظور جلوگیری از رشد مجدد موهای زائد، فولیکول مو حرارت داده می شود. این امر سبب شده فولیکول های مو برای مدت زمانی طولانی به حالت خواب عمیق بروند که این مدت زمان بسیار طولانی تر از اصلاح و اپیلاسیون است. هنگامی که مو مجددا رشد می کند، بسیار نازک تر، کم رنگ تر و کم پشت تر از قبل خواهد بود.

اگر چه این روش اغلب به عنوان یک روش دائمی در رفع موهای زائد تلقی می شود، اما واقعیت این است که درمان لیزر تنها تعداد موهای زائد را در یک ناحیه کاهش می دهد و این به معنای از بین رفتن کامل موهای زائد نمی باشد.

بنا به گفته پزشکان مایو کلینیک، لیزر موهای زائد، بهترین روش برای افرادی است که دارای پوست های روشن و موهای تیره هستند. همچنین بنا به پیشنهاد انجمن پوست آمریکا (AAD)، لیزر موهای زائد باید توسط یک متخصص پوست انجام شود.

 

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

 

در لیزر موهای زائد از پرتوهای لیزر با دمای بسیار بالا، به عنوان شکل خفیفی از تابش استفاده می شود. در طول این فرایند، پرتوهای لیزر حرارت تولید می کنند و سبب تخریب فولیکول های مو می شوند.

فولیکول های موی شما درست زیر پوست تان قرار دارند. آن ها مسئول تولید رشته های جدید مو هستند. اگر فولیکل ها نابود شوند، تولید مو به طور موقت غیر فعال خواهد شد.

این روش، بر خلاف روش هایی از قبیل اصلاح و اپیلاسیون عمل می کند که مو را در سطح پوست از بین می برند. در این روش ها، فولیکول های تولید کننده مو مورد هدف قرار نمی گیرند.

انجمن پوست آمریکا (AAD) نواحی زیر را برای انجام لیزر موهای زائد مناسب اعلام می کند:

  • قفسه سینه
  • کمر
  • شانه
  • گردن
  • ناحیه بیکینی
  • صورت (به غیر از اطراف چشم)

لیزر موهای زائد روی پوست های روشن با موهای تیره تر، بهترین نتیجه را حاصل می کند. این بدان خاطر است که ملانین (رنگ دانه) مو مورد هدف لیزر قرار می گیرد. حتی در صورتی که یک سری از موهای زائد از بین نروند، روشن شدن موها باعث می شود موهای روی پوست از لحاظ ظاهری کم تر شوند.

برخی از موهای زائد نیز ممکن است در عرض چند روز پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد، بریزند.

به طور کلی، لیزر موهای زائد یک فرایند نسبتا سریع است. نواحی کوچک تر از قبیل پشت لب تنها چند دقیقه طول می کشد تا درمان شوند. نواحی بزرگ تر مانند کمر و قفسه سینه نیز ممکن است 1 ساعت یا بیشتر زمان ببرد.

اگر متخصص پوست تان ابتدا از ژل بی حس کننده موضعی جهت تسکین درد استفاده کند، ممکن است به فرایند درمان تان 1 ساعت دیگر اضافه شود.

از آنجایی که لیزر موهای زائد یک فرایند زیبایی محسوب می شود، به همین دلیل تحت پوشش بیمه های درمانی نمی باشد. هزینه کلی لیزر موهای زائد بر اساس تعداد جلساتی که باید شرکت کنید، متفاوت است.

علی رغم نرخ بالای موفقیت لیزر موهای زائد، فولیکول های مو در نهایت بهبود می یابند و نتیجه آن، تولید موهای جدید است. جهت حصول اطمینان از بهترین نتایج ممکن، شما باید در جلسات درمانی متعددی شرکت نمایید.

 

ادامه مطلب …

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید