قرص مونه لوکاست 10 برای آلرژی

آنچه که باید درباره قرص مونته لوکاست بدانید!!!

قرص مونته لوکاست

قرص مونه لوکاست 10
قرص مونه لوکاست

مصرف منظم قرص مونه لوکاست به پیشگیری از خس خس و تنگی نفس ناشی از آسم و همچنین کاهش تعداد حملات آسم کمک می کند. مصرف قرص مونه لوکاست قبل از ورزش جهت از بین بردن مشکلات تنفسی در طی ورزش (اسپاسم برونش) استفاده می شود. این دارو می تواند تعداد دفعاتی که به اسپری تنفسی نیاز دارید را کاهش دهد. از این دارو همچنین جهت از بین بردن علائم تب یونجه و رینیت آلرژیک (مانند عطسه، گرفتگی بینی، آبریزش بینی یا خارش بینی) استفاده می شود.

این دارو ممکن است به درستی عمل نکند، بنابراین نباید سر خودانه برای درمان حملات آسم ناگهانی یا سایر مشکلات تنفسی استفاده شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این دارو با مسدود کردن برخی مواد طبیعی (لکوتری) که می توانند منجر به آسم و آلرژی شوند یا این وضعیت را بدتر کنند، عمل می کند. مونه لوکاست با کاهش تورم (التهاب) در راه های هوایی باعث می شود تنفس آسان تر گردد.

 

نحوه مصرف قرص مونه لوکاست

درمان حملات آسم ناگهانی
درمان حملات آسم

پیش از شروع مصرف این دارو، اطلاعات مندرج در برگه دارو را مطالعه کرده و چنانچه سوالی دارید، ان را با پزشک یا داروساز خود مطرح سازید.

این دارو را به صورت خوراکی و طبق دستورات پزشک مصرف کنید. دارو را باید به دقت طبق برنامه زمان بندی و بر اساس دوز ارائه شده میل کنید. چنانچه سوالی دارید با پزشک تان مشورت کنید. میزان مصرف این دارو به وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان شما بستگی دارد.

این دارو را هر روز در یک زمان معین مصرف کنید. چنانچه از مونه لوکاست جهت کنترل آسم یا آسم و آلرژی استفاده می کنید، آن را عصر ها میل کنید. اگر آن را جهت پیشگیری از بروز آلرژی مصرف کنید، بهترین زمان برای میل کردن آن صبح یا عصر است.

چنانچه مونه لوکاست را برای جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی در حین ورزش استفاده می کنید، آن را حداقل 2 ساعت پیش از ورزش میل کنید. هیچ گاه بیش یک دوز را طی 24 ساعت تکرار نکنید. اگر از این دارو به طور روزانه برای کنترل آسم یا آلرژی استفاده می کنید، آن را قبل از ورزش مصرف نکنید. این امر ممکن است خطر بروز عوارض جانبی را افزایش دهد.

از افزایش یا کاهش دادن میزان مصرف این دارو و یا توقف آن بدون مشورت با پزشک خود اجتناب کنید. همچنان به طور منظم مصرف این دارو را ادامه دهید، حتی در حین حملات ناگهانی آسم یا زمانی که علائم آسم از بین رفته اند، تا بدین ترتیب بتوانید آسم خود را کنترل کنید. همچنان مصرف سایر داروهای مربوط به آسم خود را به طور منظم و طبق دستور پزشک ادامه دهید. اثر گذاری این دارو زمان می برد و مصرف آن به منزله رهایی از حملات ناگهانی آسم نمی باشد. بنابراین، چنانچه یک حمله آسم یا سایر مشکلات تنفسی رخ دهد، باید طبق تجویز پزشک از اسپری تنفسی تان نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که همیشه باید یک اسپری تنفسی به همراه داشته باشید. برای جزئیات بیشتر در این خصوص با پزشک خود و یا مسئول داروخانه مشورت کنید.

در صورتی که علائم آسم شما بدتر شد و اسپری تنفسی تان دیگر مفید واقع نشد، سریعا به دنبال فوریت های پزشکی باشید. ادامه دار شدن یا بد تر شدن علائم آسم، مشکلات تنفسی، نشانه های آلرژی، تعداد دفعاتی که از اسپری تنفسی استفاده می کنید را به پزشک خود اطلاع دهید.

بیشتر بدانید: انواع حساسیت های پوستی

عوارض جانبی قرص مونه لوکاست

درمان تنگی نفس ناشی از آسم
تنگی نفس ناشی از آسم

به یاد داشته باشید که پزشک این گونه صلاح دیده که مزایای مصرف این دارو بر عوارض جانبی آن مقدم تر است. بسیاری از افرادی که این دارو را مصرف کرده اند، عوارض جانبی جدی گزارش نداده اند.

چنانچه هر یک از این موارد نادر، اما بسیار جدی برای تان رخ داد، فورا با پزشک تان تماس حاصل کنید: نوسانات خلفی یا روانی (مانند خشم و عصبانیت بیش از حد، اضطراب، مشکل خواب، دیدن خواب های غیر عادی، راه رفتن در خواب، مشکلات توجه یا حافظه، افسردگی، توهم، فکر آسیب زدن به خود یا خود کشی)، بی حسی، سوزن سوزن شدن، یا درد تیر کشنده در دست و پا، درد یا تورم سینوس ها، ضعف عضلانی، حرکات غیر قابل کنترل عضلات.

احتمال بروز واکنش های آلرژیک به این دارو بسیار کم است، اما در صورت بروز باید حتما به دنبال فوریت های پزشکی باشید. علائم واکنش های آلرژیک عبارتند از: خارش، بثورات پوستی، تورم (به ویژه بر روی صورت، زبان یا گلو)، سرگیجه شدید، تنفس سخت و مشکل شدید.

در اینجا فهرست کاملی از عوارض جانبی احتمالی استفاده از کالامین عنوان نشده است. در صورتی که متوجه علائمی دیگری شدید که در این مطلب قید نشده، آن را نیز با داروساز یا پزشک خود در میان بگذارید.

 

موارد احتیاطی

اسپری تنفسی

در صورتی که حساسیت دارویی دارید، پیش از مصرف قرص مونته لوکاست، موضوع را با داروساز یا پزشک مربوطه در میان بگذارید. این دارو ممکن است حاوی ترکیبات غیر فعالی باشد که در شما ایجاد حساسیت یا سایر مشکلات کند. در این خصوص می توانید با یک پرشک داروساز مشورت کنید.

قبل از مصرف این دارو، همه سوابق پزشکی خود، به ویژه بیماری کبد را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

قبل از انجام هر گونه عمل جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را نسبت به همگی داروهای مورد استفاده خو (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) مطلع سازید.

قرص های جویدنی این دارو ممکن است حاوی آسپارتام باشند. چنانچه به فنیل کتونوری (یک نقص متابولیکی مادرزادی نادر) یا هر بیماری دیگری مبتلا هستید که نیاز به محدود کردن یا اجتناب از مصرف آسپارتام (یا فنیل آلانین) در رژیم غذایی تان را دارد، در مورد استفاده از این دارو با آسودگی خیال، از پزشک یا داروساز خود مشورت بگیرید.

در دوران بارداری از مصرف این دارو خودداری نمایید. زیرا ممکن است به جنین آسیب وارد سازد. چنانچه باردار هستید یا تصور می کنید باردار شده اید با پزشک تان مشورت کنید.

از آن جایی که ممکن است استفاده از قرص مدروکسی پروژسترون در دوران شیردهی سبب انتقال دارو به شیرتان شود نیز قبل از مصرف آن با پزشک تان مشورت کنید.

مطالعه این مطلب نیز توصیه می شود: ستیریزین، بهترین دارو برای درمان واکنش های آلرژیک و کهیر

تداخلات دارویی

قرص مونه لوکاست 10 برای آلرژی
قرص مونه لوکاست 10

مداخلات دارویی بر روی عملکرد داروی مصرفی تان تاثیر گذاشته و خطر بروز عوارض جانبی جدی را افزایش می دهند. این مورد شامل تمام تداخلات دارویی احتمالی نیست و فهرستی از تمامی داروهایی که استفاده می کنید را شامل می شود (از جمله داروهای تجویزی، غیر تجویزی و محصولات گیاهی) که باید آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. از شروع، متوقف کردن و یا تغییر دوز داروها بدون تایید پزشک تان خودداری کنید.

از آن جایی که مصرف همزمان این دارو با برخی از داروها دارای تداخل دارویی می باشد، لذا چنانچه از داروی خاصی استفاده می کنید پزشک خود را مطلع سازید.

 

توجه، توجه، توجه!

مصرف قرص مونته لوکاست را به سایرین توصیه نکنید. این امر بر خلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی (مانند فشار خون، ضربان قلب، رشد در کودکان) ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی لازم باشد. برای جزئیات بیشتر درباره این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.webmd.com/drugs/2/drug-6478-8277/montelukast-oral/montelukast-oral/details” ]لینک مرجع[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

13 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سحر
سحر
5 years ago

سلام. 27 سالمه و حدود یک ماهی میشه که به خاطر آلرژی، طبق تجویز پزشک این قرص مصرف می کنم. 2-3 هفته اخیر شدیدا فراموشکار شدم طوری که از جام بلند میشم برم کاری رو انجام بدم ولی چند قدم که رفتم یادم میره اصلا واسه چی بلند شدم. دیگه واقعا کلافه شدم. تمرکز درست و حسابی ندارم. یعنی ممکن از عوارض مصرف این دارو باشه.

آرزو
آرزو
5 years ago

این قرص برای من معجزه کرده ..باورم نمیشه که بعد این همه سال میتونم شب راحت بخوابم و خیلی بهتر نفس بکشم ..فقط میخوام بدونم این قرص کورتن داره یا خیر ..ممکنه اعتیاد آور باشه …آیادمصرف اون به مدت طولانی بی ضرره ؟؟

حسین انبیایی
حسین انبیایی
4 years ago

سلام فرزندم پسر 17 ساله 2 روز از مصرف این دا رو پشت سر هم سرفه های ریز داره احتمال دادم بخاطر قرص مونه لوکاست باشه الان بهتر شده

سیما حقیقی
سیما حقیقی
4 years ago

سلام من آسم دارم الان هم نه تب دارم نه سرفه ولی با این کرونا ادم شک میکنه کمی سوزش در ریه دارم تنگی نفس هم ندارم ایا نونته لوکاست رو بخورم یا نه

مجتبی
مجتبی
4 years ago

سلام خسته نباشید
من دو ماه پیش سرما خوردم و ریه هام چرکی شد بعد یکی دو هفته سرما خوردگی خوب شد ولی عفونت ریه ها موند و تا همین هفته پیش ریه هام درد میکرد رفتم دکتر این قرص رو داد با یه انتی بیوتیک و اسپری
حالا این قرص بهم نمیسازه پنج روزه میخورم میخوام قطعش کنم مشکلی که نداره ؟؟ نفستنگی هم ندارم اصلا بخاطر اینکه روستا معلمم دسترسی به دکتر هم نیست لطفا جواب بدید

سامان
سامان
3 years ago

سلام
چند وقتیه تنگی نفس دارم اگر مونته لوکاست را روزی 2 عدد مصرف کنم خیلی خوب هستم چکار کنم

حامد
حامد
2 years ago

سلام خسته نباشید دکتر برای من به خاطر الرژی موتنه لوکست تجویز کرد دوتا دوره سه ماهه خوب شده بودم دیروز که قطع کردم مصرفش رو بازم علائم شروع شد الان بازم مصرفش رو شروع کردم خواستم بپرسم تو مصرف بلند مدت عوارضی داره؟