لیزر موهای زائد چقدر درد داره؟

لیزر موهای زائد یا وکس ؟ کدوم بیشتر درد داره؟

لیزر موهای زائد یا وکس کردن؟
لیزر موهای زائد یا وکس؟ کدوم بیشتر درد داره؟

کدوم بیشتر درد داره؟ لیزر موهای زائد یا وکس کردن؟

بعضی افراد از حشرات می ترسند ، بعضی ها از تنها موندن و بعضی دیگر هم از درد کشیدن وحشت دارند. بعضی از روش های از بین بردن موهای زائد هم دردناکه .  حالا ما می خوایم بدونیم لیزر موهای زائد دردناک تره یا وکس کردن؟

از زمانی که من دانش آموز دبیرستان بودم ، موهای زائد بدنم را وکس می کردم.  اما این اواخر هر وقت برای وکس کردن به سالن همیشگی مراجعه می کردم ، فردی که مسئول این کار بود ازم می پرسید که چرا لیزر موهای زائد رو امتحان نمی کنی؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تا یه مدت من مقاومت کردم تا اینکه یه بار اینقدر دردم گرفت و فریاد زدم که تصمیم گرفتم لیزر موهای زائد رو امتحان کنم.  البته شما هم وقتی که بدونید با لیزر موهای زائد تا مدت ها از وکس و شیو راحت می شوید حتماً لیزر را ترجیح می دهید.

خبر خوب این است که درد لیزر موهای زائد با توجه به محل تحت درمان  متفاوت است.  در واقع، تقریباً  در هر قسمت از بدن مو وجود دارد. از جمله بینی و گوش و درد از بین بردن این موها در مناطق مختلف بدن توسط لیزر هم متفاوته.

لیزر موهای زائد صورت

صورت یک محدوده بزرگ است ، که ضخامت پوست آن در قسمت های مختلف تغییر می کند. به همین دلیل ، به عنوان مثال  شما نیاز به لایه ضخیمی از کرم در اطراف چشم ها دارید اما لایه کرم مرطوب کننده که برای صورت تون استفاده می کنید معمولی است.  پوست پشت لب بالا ناحیه دردناکی است ، زیرا پوست در اینجا نازک تر از هر جای دیگر صورت شما است.

درد لیزر مانند این است که با یک کش لاستیکی به پوست ضربه بزنید ، بسیار سریع اما دردناک است.  بنابراین از یک سو ، شما احساس می کنید که شکنجه می شوید ، اما از سوی دیگر موهای پشت لب  شما برای همیشه از بین می روند. به نظر می رسد این کار یک تبادل ارزشمند است. از سوی دیگر، در نقاطی که پوست شما ضخیم تر است ، مثل چانه و کنار گونه ها  درد بیشتر قابل کنترل است.

لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر موهای زائد زیر بغل

بر طبق گفته مراجعه کنندگان کلینیک های لیزر ، دردناک ترین قسمت بدن برای لیزر موهای زائد زیر بغل است.  این کار درست مانند فرو کردن سوزن در زیر بغل است.  اما لیزر چنان خوب کار می کند که کاربران برای اتمام جلسات به کلینیک های ما بازمی گردند.  آنها به تعطیلاتی فکر می کنند که دیگر لازم نیست دستگاه شیو را همراه خود ببرند.

لیزر موهای زائد خط بیکینی

اگر شما تا به حال موهای خط بیکینی خود را وکس کرده اید و هنوز هم زنده اید ، می توانید درد آن را برای ما تعریف کنید. مراجعه کنندگان ما می گویند: لیزر موهای زائد خط مایو خیلی راحت تر از وکس کردن است و بر خلاف وکس ، حذف موهای زائد زیر بغل توسط لیزر بیش از چند ثانیه وقت نمی برد.

لیزر موهای زائد دست ها

درد لیزر موهای زائد دست ها شبیه به درد لیزر صورت است.  کاربراحساس می کند که یک نوار لاستیکی به پوست او ضربه زده است.  اما بر خلاف چهره شما ، پوست  دست های شما در مقابل درد بهتر می تواند مقاومت کند. زیرا پوست ناحیه ساعد ضخیم است ، بنابراین احساس درد کمتر است. به طوری که اکثر بیماران برای انجام لیزر موهای زائد نیازی به استفاده از بی حسی موضعی ندارند.

لیزر موهای زائد پاها
لیزر موهای زائد پاها

لیزر موهای زائد پاها

وقتی صحبت از درد لیزر موهای زائد پیش میاد باید گفت که درد حذف موهای پا توسط لیزر در مقایسه با سایر قسمت های بدن نسبتاً کمتره.

لیزر موهای زائد شکم

از آنجا که پوست شکم ضخیم تر است ، درد هم به همان نسبت کمتر است.  اما ، پالس های لیزر می تواند باعث ایجاد خارش یا غلغلک در شکم شما شود.  که باعث می شود کاربران نتوانند تا پایان کار بی حرکت بمانند.

لیزر موهای زائد پشت
لیزر موهای زائد پشت

لیزر موهای زائد پشت

اگر کمر شما آنقدر مو دارد که مجبور هستید آنها را لیزر کنید ، پس به همان اندازه هم درد خواهید کشید.    به دلیل تراکم موهای کمر و همین طور به علت تعداد بسیار زیاد آنها ، اگر از قبل از کرم بی حسی استفاده کنید ، این کار درد را به میزان قابل کنترلی می رساند.

مقایسه لیزر موهای زائد با وکس کردن

  1. لیزر موهای زائد در یک جلسه موها را از بین نمی برد.

لیزر در هر جلسه فقط حدود 10 درصد ازموهای ناحیه تحت درمان را از بین می برد.  و در فواصل بین جلسات شما نمی توانید موها را وکس کنید چون ریشه موها باید در زیر پوست باقی بماند.  بنابراین  اگر تصمیم به انجام این کار دارید ، نیاز به چندین جلسه درمان خواهید داشت. اما اگر همین الان شروع کنید تا تابستان آینده صاحب پوستی نرم و درخشان  خواهید بود.

  1. لیزر موهای زائد به اندازه وکس دردناک نیست و سریع تر انجام می شود.

درد لیزر با توجه به منطقه تحت درمان مانند نیش سوزن است. اما وکس کردن هر چقدر هم که مسئول این کار ماهر و با تجربه باشد ، درد زیادی دارد. شما کدام را انتخاب می کنید؟

  1. لیزر موهای زائد توسط لیزر بسیار گران تر از وکس کردن است.

انجام یک سری کامل از جلسات لیزر برزیلی بسیار گران تر از یک جلسه وکس کردن است.  و برای از بین بردن کامل موهای ناحیه تحت درمان توسط لیزر ، شما باید هر چهار هفته حداقل تا 6  ماه به کلینیک  مراجعه کنید.  اما پس از آن دیگر نیازی به مراجعه برای حذف موهای زائد ندارید.  در حالی که اپیلاسیون می باید هر دو هفته تا یک ماه انجام شود.  و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مرتب وکس می کنید ، بهتر است بدانید که لیزر موهای زائد در نهایت کم هزینه تر از وکس کردن است.

  1. برای انجام لیزر لازم نیست پوستی به رنگ روشن و موهای تیره داشته باشید.

در حال حاضر لیزر جدیدی برای  پوست های تیره تر وجود دارد. تکنسین های ما در کلینیک تهران اسکین می گویند که درد لیزر موهای زائد برای پوست های تیره تر اندکی بیشتر است اما لیزر به همان خوبی کار می کند.

مزایای لیزر موهای زائد نسبت به وکس کردن
مزایای لیزر موهای زائد نسبت به وکس کردن

مزایای لیزر موهای زائد نسبت به وکس کردن

پس چه دلیلی وجود دارد که من لیزر را ترجیح ندهم.  خوب ، من سه دلیل برای انتخاب لیزردارم :

اول ، قیمت آن کمتر از چیزی است که باید برای وکس در طولانی مدت هزینه کنم.

دوم، من ایده تراشیدن برای یک سال کامل را دوست ندارم.

و سوم ، لیزر تقریباً دائمی است.

 دانستنی های پیش از انجام لیزر موهای زائد

اگر شما اتفاقاً یکی از افرادی هستید که در هر هفته ساعت ها مشغول شیو کردن موهای زائد خود هستید ،  احتمالاً از روش های ساده تر بی خبرید.  روش هایی مانند وکس کردن و از آن بهتر لیزر موهای زائد وجود دارد که به مراتب راه حل ساده تر و دائمی تری نسبت به شیو کردن هستند.

اما فکر پرتو های نور لیزر که به بدن شما ضربه می زند ، می تواند دلهره آور باشد. علاوه بر این ، نیاز به هزینه و صرف وقت دارد.  حذف موهای زائد توسط لیزر برای رسیدن به نتیجه مطلوب از سایر روش ها مؤثرتر است. در این صورت با مراجعه به کلینیک های تهران اسکین در سراسر ایران می توانید برای همیشه موهای زائد خود را از بین ببرید.

لیزر موهای زائد ارزان نیست

هزینه لیزر با توجه به نیازهای فردی شما و تعداد جلسات لیزر درمانی تعیین می شود.  برای اکثر افراد تقریباً شش جلسه با فاصله شش تا هشت هفته لازم است.

شما می توانید قبل از درمان شیو کنید

برخلاف اپیلاسیون  که موهای شما حتماً باید حدود نیم تا 1 سانت رشد کند ، در مورد لیزر اینطور نیست و شما می توانید موهای خود را شیو کنید. از آنجا که لیزرها  با هدف قرار دادن رنگدانه در داخل فولیکول مو کار می کنند ، فولیکول باید سالم و بدون آسیب باشد.

لیزر سریع عمل می کند

لیزر موهای زائد مناطق کوچکتر در حدود 5 دقیقه طول  می کشد. این مدت برای بخش های بزرگ تر  مانند پاها می توانند تا چندین برابر شود.  که هنوز هم سریع تر از وکس کردن می باشد.  فقط به خاطر داشته باشید که شما نیاز به تکمیل یک چرخه کامل (شش جلسه با فواصل شش تا هشت هفته) دارید تا از شر موهای ناخواسته خود خلاص شوید.

لیزر موهای زائد آسیب نمی رساند  

اکثر مشتریان ما به غیر از احساس خستگی ، ناراحتی دیگری را تجربه نمی کنند.  زیرا پالس های لیزر وقتی اعمال می شوند احساسی مانند احساس برخورد یک ضربه کش لاستیکی ایجاد می کنند که محکم و ناگهانی است. بعضی قسمت های بدن حساسیت بیشتری نسبت به سایر قسمت ها دارند.  در صورت تمایل  شما همچنین می توانید از تکنسین خود درخواست کنید تا از یک کرم  بی حسی موضعی ملایم استفاده کند.

پس از لیزر باز هم موهایی دیده خواهند شد  

ناراحت کننده است اما درست شنیدید.  این احتمال وجود دارد که برخی از موها دوباره رشد کنند.  موها می توانند دوباره رشد کنند ، اما با درمان های پی در پی و تکراری ، فولیکول مو آسیب می بیند  و این آسیب دیدگی منجر به کاهش رشد موها می شود.

کلینیک لیزر موهای زائد در بوشهر
کلینیک لیزر موهای زائد در بوشهر

به کلینیک های مورد اطمینان مراجعه کنید و نگران نباشید

هنگام مراجعه به کلینیک های لیزر موهای زائد مانند کلینیک های تهران اسکین حتماً می خواهید در مورد نوع لیزری که به کار برده می شود و نحوه عملکرد آن و سطح تجربه تکنسین از متخصص و تکنسین مربوطه سؤالاتی بکنید.

تحقیق در مورد شهرت مرکز لیزردرمانی کار درستی است.  همچنین لیزر موهای زائد در کلینیک های تهران اسکین کاملاً ایمن است و شما می توانید با رسیدن به نتیجه مورد نظر و با خوشحالی آنجا را ترک کنید.

لیزر ها تقریباً بر روی هر نوع پوستی کار می کنند

… در گذشته  استفاده از لیزر موهای زائد در تن های پر رنگ تر پوست خطرناک بود. زیرا لیزر با هدف قرار دادن رنگدانه در فولیکول مو ممکن بود به جای مو به پوست آسیب برسانند. اما امروزه  این موارد مشاهده نمی شود. با پیشرفت لیزرها ،  اکنون لیزر ها دارای تکنولوژی هستند که از طریق اپیدرم عبور می کند تا همه افراد با هر رنگ پوستی  بتوانند به راحتی و به طور مؤثر درمان شوند.

فقط پیش از انجام لیزر اطمینان حاصل کنید که در کلینیک مورد نظر شما تجهیزات مناسب برای نوع پوست شما وجود دارد.

لیزرها  بر روی موهای  بور و موهای قرمز کار نمی کنند  

متأسفانه افرادی که دارای موهایی با رنگ فانتزی مانند نقره ای ، سفید ، قرمز و بلوند هستند ، نامزد مناسبی برای لیزر نیستند.  زیرا لیزر قادر به هدف قرار دادن فولیکول این رنگ موها نیست.

لیزرها از تکنولوژی بالایی برخوردارند
لیزرها از تکنولوژی بالایی برخوردارند

لیزرها از تکنولوژی بالایی برخوردارند

حذف موهای زائد شما با استفاده از یک پرتو تک رنگ از نور انجام می شود.  این نور از طریق ساقه مو حرکت می کند و یک انفجار کوچک در فولیکول ایجاد می کند و چرخه تولید مو را از بین می برد تا مانع رشد آن شود.  در طول این پروسه تکنسین با استفاده از آب سرد و یا هوا اقدام به خنک کردن پوست شما می کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.teenvogue.com/story/how-laser-hair-removal-feels-on-every-body-parthttp://” target=”blank” ]لینک منبع 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.self.com/story/laser-hair-removal-vs-waxinghttp://” target=”blank” ]لینک منبع 2[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.teenvogue.com/story/laser-hair-removal-guidehttp://” target=”blank” ]لینک منبع 3[/button]

 

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید