تشخیص انواع بیماری ها از شکل ظاهری ناخن ها

ارتباط سلامت ناخن و شکل ظاهری آن

مردم آمریکا سالیانه هزینه هنگفتی رو صرف مانیکور دست ( ناخن آرایی ) و مانیکور پا می کنند تا شکل ظاهری ناخن خود را زیبا و سالم نشان دهند، اما به یاد داشته باشید همیشه ناخن ظریف و زیبا نشان دهنده یا تضمین کننده سلامت فرد نیست.

امروزه تزئین یا آرایش ناخن های دست خود به صنعتی بزرگ در سالن های آرایش تبدیل شده است. اما در زیر آن  همه پیرایش و درخشش ناخن ها، خود انگشت دست یا پا می تواند به مانند پنجره ای به سوی وضعیت سلامت کلی فرد باشد. بسیاری از بیماری ها و مشکلات پزشکی را به راحتی می توان از ظاهر ناخن های دست و پا تشخیص داد. حتی شکل ظاهری ناخن می تواند به پزشک در تشخیص مدت زمان بیماری کمک کند، زیرا ناخن های دست شش ماه تمام نیاز دارند تا به طور کامل رشد کنند و ناخن های پا به مدت یک سال. عمل ناخن جویدن خود مبین وجود یک بیماری در فرد مراجعه است. بیمارانی که به شدت مضطرب و وسواسی هستند، علاقه و تمایل بیشتری به جویدن ناخن های خود دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زیبایی و سلامت ناخن

گستره و طیف وسیعی از بیماری ها تنها با ایجاد تغییر بسیار نامحسوس در ظاهر ناخن ها به راحتی قابل تشخیص هستند. بیماری های ریوی و لنفوادما سبب تغییر رنگ ناخن به رنگ زرد می شوندف در حالی که بیماری پسوریازیس یا سوریاس قارچ مانند هستند. وجود خطوط متعدد در ناخن ها یا تغییر رنگ ناخن می تواند نشانه ای از وجود بیماری باشد. توجه و مراقبت از ناخن ها بسیار مهم و ضرورری است. سوء تغذیه شکننده شدن ناخن ها می گردد، اما کهولت سن و شست و شوی زیاد نیز می تواند در این مورد نقش موثری را ایفا کنند.

منبع:

http://www.everydayhealth.com/skin-and-beauty

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments