درمان بیماری روزاسه با ماسک های گیاهی عالی

ماسک گیاهی برای درمان روزاسه

روزاسه، یک بيماری شايع پوستی است كه سبب قرمزی و تورم پوست صورت می شود. اين بيماری كه اغلب از آن با نام “آكنه بزرگسال” نيز ياد می شود، ممكن است در ابتدا تنها به شكل قرمزی و برافروختگی چهره، در مواقع مختلف خود را نشان دهد و حالتی گذرا داشته باشد. به تدريج اين بيماری به سبب قرمزی پايدار در ميانه چهره پيشرفت می كند و ممكن است رفته رفته گونه ها، پيشانی، چانه و بينی را هم مبتلا كند.

روزاسه حتی ممكن است گوش ها، قفسه سينه و پشت را هم درگير نمايد. با پيشرفت بيماری، کم کم عروق خونی كوچك و جوش های ظريفی در روی منطقه قرمز رنگ پوست ايجاد می شوند ولی برخلاف آكنه، در اين بيماری جوش های سرسياه وجود ندارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آکنه روزاسه
آکنه روزاسه

در اوايل پيدايش، روزاسه ممكن است خود به خود ايجاد شده و سپس برطرف شود اما با گذشت زمان وقتی پوست ديگر به رنگ طبيعی خود برنمی گردد و يا ساير نشانه ها از قبيل جوش های ريز و عروق خونی بزرگ نمايان می شوند، بهترين كار مراجعه به پزشک است. اين بيماران به ندرت بهبودی كامل می يابند و ممكن است بيماری آنها سال ها باقی بماند يا در صورت عدم درمان می تواند وخيم تر هم بشود.

 خيلی از افراد مبتلا به اين بيماری دوست دارند برای شرکت در مراسم و مهمانی های خاص، پوستشان ظاهر بهتری داشته باشد. بدین منظور، قصد داریم به معرفي ۴ ماسک گياهی بپردازيم که می توانند موقتا آثار روزاسه را در چهره‌ کمرنگ کنند و حتي در مواردی محدود هم آنها را تا حدی از بين ببرند. دقت نمایید که استفاده از اين گياهان فقط به‌ صورت استعمال خارجی توصيه می شود و خوردن يا نخوردن آنها کاملا به نظر دکتر متخصص شما بستگي دارد:

ماسک برگ بابونه

ماسک برگ بابونه

کمی برگ بابونه را حدود ۱۰ دقيقه در آب جوش بجوشانيد. سپس آن را صاف‌ كنيد و در يخچال بگذاريد تا کاملا خنک شود. پارچه‌ ای نخي را به محلول بابونه آغشته نموده و آن را حدودا ۳۰-۲۰ دقيقه روی پوست بگذاريد. اين کار باعث رفع التهاب و نرم شدن پوست می شود.

ماسک روغن اسطوخودوس

ماسک روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس دارای گرانول است. گرانول می تواند در مواردی باعث بهبود نسبی التهاب و قرمزی پوست ناشي از ابتلا به روزاسه شود. شما می توانيد هر روز پوست خود را با پارچه‌ ای نخی که آغشته به روغن اسطوخودوس است، آرام ماساژ دهيد تا کمی علايم پوستی اين بيماری را در خودتان کمتر کنيد. البته دقت نمایید که در دوران بارداری و شيردهی از خوردن برگ، جوشانده و يا روغن اين گياه بپرهيزيد.

ماسک چای سبز

ماسک چاي سبز

سعی کنید روزی ۲ بار پوست خود را با چای سبز خنک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه کاملا بپوشانيد. چای سبز، يک ضد سرطان، ضدعفونت و آنتي‌ اکسيدان قوی به شمار می رود؛ بنابراين، قرار دادن آن روی پوست صورت افراد مبتلا به روزاسه می تواند تا حد چشمگيری باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست آنها شود. ماسک چای سبز می تواند از بيرون ريختن جوش‌ های قرمز، ملتهب و جديد در صورت افراد مبتلا به روزاسه نیز به‌ طور موقت پيشگيری کند.

ماسک جوی دوسر

ماسک جوی دو سر

قرار دادن خمير جوی دو سر روی پوست که از ترکيب جوی دو سر آسياب‌ شده و آب تهيه می شود، می تواند باعث پاکسازی پوست، حفظ رطوبت آن، رفع التهاب، نرمی پوست و از بين رفتن خارش شود. در واقع، ماسک جوی دو سر، يک ماسک مناسب و ارزان‌ برای بيماران مبتلا به روزاسه محسوب می شود. شما می توانيد پيش از رفتن به مهمانی، اين ماسک را ۲۰ دقيقه روی پوست خود بگذاريد تا تأثیر شگفت‌ انگيز آن را به‌ طور موقت ببينيد.

منبع:

http://www.everydayhealth.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با نسل جدید دستگاه اسکارلت و تکنولوژی میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments