آیا تاثیر روش های سفید کردن دندان در همه افراد یکسان می باشد؟

آیا تاثیر روش های سفید کردن دندان در همه افراد یکسان می باشد؟

مسواک زدن دندان ها و استفاده از نخ دندان، یکی از راه هایی است که ما اغلب برای بهداشت و حفاظت از دندان ها انجام می دهیم، با این حال در مواردی احساس می کنید که دندان هایتان درخشندگی سابق را ندارند از آن جایی که داشتن دندان هایی شفاف و تمیز، آرزوی بسیاری از افراد است در این مقاله با هم ۵ مورد از پرسش های متداول شما عزیزان را پاسخ می دهیم.
سفید کردن دندان

1) چرا رنگ دندان ها تغییر میکند؟

در طی زمان، دندان هایتان به دلایل مختلف ممکن است درخشندگی خود را از دست دهند و به زردی بگرایند.

غذا و نوشیدنی:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

سفید کردن دندان

قهوه، چای و شراب برخی از مجرمین رنگ آمیزی هستند. اما این سه، چه چیز را به اشتراک می گذارند؟ رنگ دانه های شدیدی که کروموجن نامیده می شوند به قسمت سفید خارجی دندان (مینای دندان) متصل می شوند.

استفاده از تنباکو:

دو ماده ی شیمیایی موجود در توتون، باعث ایجاد لکه های تیره و تار می شود. تارونیکوتین.تار به صورت طبیعی تیره است.  نیکوتین تا زمانی که با اکسیژن مخلوط نشده است بی رنگ است. پس از آن به یک ماده زرد رنگ تبدیل می شود.

سن:

در زیر پوسته ی بیرونی سفید دندان ( مینای دندان) یک ناحیه ی نرم تر به نام دنتین وجود دارد. با گذشت زمان، لایه خارجی مینای دندان به مرور زمان، لاغر تر می شود و مقادیر بیش تری از دنتین زرد رنگ نمایش داده می شود.

تروما، حادثه:
اگر مورد ضربه قرار بگیرید، مخصوصا ضربه ای به دهانتان وارد شود. ممکن است رنگ دندان هایتان تغییر کند زیرا امکان رسیدن به لایه ای که در آن دنتین قرار دارد بیش تر می شود.
استفاده از داروها
تیره شدن دندان ها می تواند یک عارضه جانبی از آنتی هیستامین ها، داروهای ضد پیری، داروهای فشار خون بالا باشد. در کودکان که در معرض آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین و داکسی سایکلین ممکن است رنگ دندان ها تغییر پیدا کند.
شیمی درمانی سر و گردن نیز می توانند دندان ها را تیره تر کنند.

2) چگونه دندان سفید می شوند؟

سفید کردن دندان ها یک فرآیند ساده است. محصولات سفید کننده حاوی یکی از دو سفید کننده دندان (پراکسید هیدروژن، پراکسید کربامید) است. این سفید کننده ها، لکه ها را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنند که باعث می شود تمرکز رنگ کم تر شده و دندان ها سفید تر دیده شوند.

3) آیا سفید کردن روی همه ی دندان ها کار می کند؟


 خیر، درست به همین دلیل است که قبل از تصمیم به سفید کردن دندان ها، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. زیرا سفید کننده ها ممکن است، تمام تغییر رنگ ها را اصلاح نکنند. به عنوان مثال، دندان های زرد رنگ احتمالا به خوبی سفید می شوند، اما ممکن است دندان های قهوه ای به خوبی پاسخ ندهند و دندان  های خاکستری ممکن است به هیچ وجه سفید نشوند، سفید کردن روی تاج، روکش، کلاه و یا پرکردگی تاثیری ندارد. اگر تغییر رنگ دندان شما به علت دارو یا آسیب دندان ایجاد شود، این کار موثر نخواهد بود.

4) برای سفید کردن دندان ها چه آپشن هایی داریم؟

قبل از اقدام به سفید کردن دندان، حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید اگر کاندید سفید کردن دندان بودید می توانید از یکی ۳روش زیر اقدام کنید.

خمیر دندان های سفید کننده

سفید کردن دندان

تمام خمیر دندان ها از طریق ساینده های خفیفی که دارند، رنگ لکه های سطحی را از بین می برند.حتما هنگام خرید خمیر دندان به دنبال مهر APA باشید. این نوع خمیر دندان ها مواد شیمیایی ایمن خالص دارند که باعث می شوند فقط لکه های سطحی روی دندان ها از بین بروند، نه رنگ دندان.

سفید کردن در مطب دندانپزشکی:

این امر، با یک بار مراجعه به دندانپزشک اتفاق می افتد، دندانپزشک برای محافظت از لثه خود،از یک ژل محافظتی با یک سپر لاستیکی استفاده می کند، سپس سفید کننده به دندان ها اعمال می شود.

سفید کننده خانگی:

سفید کننده های حاوی پراکسید واقعا مینای دندان را سفید می کند آن ها به صورت ژل هستند روی یک سینی قرار می گیرند سپس روی دندان های شما سوار می شوند. می توانید حتی از یک نوار سفید کننده ای که به دندان هایتان می چسبد استفاده کنید. غلظت عامل سفید کننده، پایین تر از آنچه است که در مطب دندانپزشک استفاده می شود.

حتما روی سفید کننده ها مهر APA باشد.

5) آیا سفید کردن دندان ها عوارض جانبی خاصی دارد؟

بعضی افراد پس از استفاده، از این تکنیک های سفید کردن، دچار حساسیت دندان می شوند و این زمانی است که پراکسید هیدروژن در سفید کننده، از طریق مینای دندان به لایه ی نرم دنتیل می رسد و عصب دندان شما را تحریک می کند در بسیاری از موارد این حساسیت موقتی است.
استفاده ی بیش از حد از سفید کننده ها، می تواند به مینای دندان یا لثه آسیب برساند.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید