از بین بردن موهای زائد متناسب با نوع آنها

از بین بردن موهای زائد
از بین بردن موهای زائد

زمانی که محصولات مربوط به مو را در داروخانه مرور می کنید، ممکن است کمی گیج شوید. محصولات زیادی وجود دارند که برای ضخیم تر و درخشان تر کردن موهای سر ساخته شده اند. در کنار این محصولات، گزینه های مختلف دیگری وجود دارند که مخصوص از بین بردن موهای زائد بدن می باشند. بنابراین شاید این سوال در ذهن شما به وجود آید که کدام یک از این محصولات بهتر است؟ چه روش هایی برای از بین بردن موهای زائد بهتر هستند؟ من به کدامیک از آنها نیاز دارم؟

انواع مختلف موها

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

قبل از اینکه سعی در از بین بردن موهای زائد خود داشته باشید، بهتر است انواع موهایی که روی بدن شما وجود دارد را بشناسید. همه موها از ماده ای به نام کراتین درست شده اند. کراتین یک پروتئین سخت است که در ناخن های دست و پای شما نیز وجود دارد. رشد مو در زیر سطح پوست و در ریشه مو، در داخل فولیکول مو، آغاز می شود. محل رشد مو یک لوله خیلی کوچک در پوست می باشد.

شما دو نوع مو روی بدن خود دارید. موهای کرکی که نرم، نازک و کوتاه هستند. اکثر خانم ها بر روی قفسه سینه، پشت و صورت خود دارای این نوع مو هستند. این کرک ها در برخی خانم ها ممکن است تیره تر و قابل توجه تر باشد، به ویژه در خانم های دارای پوست تیره. این کرک ها با ایجاد عایق به حفظ یک درجه حرارت ثابت برای بدن کمک می کنند.

نوع دیگر موهای ترمینال هستند که تیره تر، ضخیم تر و بلندتر از کرک ها می باشند. این نوع مو روی سر رشد می کند. در سن بلوغ در زیر بغل و ناحیه تناسلی رشد این مو آغاز می شود. در مردان این نوع مو بر روی صورت و دیگر قسمت های بدن، از جمله قفسه سینه، پاها و پشت، رشد می کند. موی ترمینال بر روی بدن مردان برای محافظت رشد می کند.

در برخی موارد رشد بیش از حد موها که هورسوتیزم (hirsutism) نامیده می شود، ممکن است در نتیجه شرایط پزشکی خاص بروز کند. در دختر خانم ها سندروم تخمدان پلی کیستیک و سایر اختلالات هورمونی باعث رشد موهای تیره و زبر بر روی صورت، به خصوص بالای لب ها و چانه، و همچنین بر روی قفسه سینه، شکم و پشت می شود. مصرف برخی داروها مانند استروئیدهای آنابولیک نیز باعث افزایش رشد موها می شوند.

به دلیل تفاوت موهای زائد روی بدن، معمولا روش از بین بردن موهای زائد نیز در افراد متفاوت خواهد بود. در استفاده لیزر نیز با توجه به نوع و رنگ مو و رنگ پوست و همچنین تراکم موها دستگاه مناسبی برای انجام فرایند لیزر درمانی انتخاب می شود. این عوامل بر روی نتیجه لیزر درمانی نیز تاثیر می گذارند.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

لیزر درمانی فرایند حساسی است و باید در انتخاب کلینیک خود نیز حساسیت بالایی به خرج دهید. این انتخاب حساس را می توانید به ما بسپارید. 

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین با تجربه و آموزش دیده در استفاده می شود. به علاوه کلینیک معرفی شده مجهز به جدیدترین تکنولوژی لیزر می باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments