کمپانی های بزرگ تولید مکمل ورزشی

5 کمپانی بزرگ تولید مکمل های ورزشی و سلامت در جهان

5 کمپانی بزرگ تولید مکمل های ورزشی و سلامت در جهان

با پیشرفت علم و دسترسی بشر به تکنولوژی های جدید از جمله نانو. مهندسی ژنتیک و سلول های بنیادی و غیره کمپانی های مکمل سازی درصدد آن برآمدنند تا با بهره گیری از متخصصین تراز اول در تولید محصولات با کیفیت تر و بهتر نسبت به قبل کوشاتر عمل کنند تا رضایت بیشتر مشتریان خود را دو چندان کنند در این مقاله سعی برآنست با بهترین شرکت های در این حوزه پر سود آشنا تر شویم.

خلاصه متن

مکمل بر اساس ریشه اسم  خودش به معنی کامل کننده وعده های غذایی است و در واقع مکمل ها  شرط لازم و کافی در کنار وعده های غذایی می باشند که اثرات بوستریک و سینرژیکی دارند. به زبان ساده تر یک ورزشکار حرفه ای که روزانه 1000کالری به بالا فعالیت بدنی دارد و ممکن است در فصل آماده سازی مسابقات روزانه 3 جلسه تمرینی طاقت فرسا داشته باشد نیاز مبرم به ریکاوری سریعتر با استفاده از مکمل ها در کنار وعده های غذایی دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از سویی مکمل ها   از این فراترنیز قدم گذاشته اند و در تحقیقات پاتولوژیکی نیز مورد استفاده قرار گرفته اند به عنوان مثال بیماران با اسید اوریک بالا و یا بیمارانی که به علت نقض ژنتیکی آنزیم های بخصوصی را برای هضم و جذب بعضی از شاخه های کربوهیدرات ها و پروتیین ها نداشته باشند میتوانند از مکمل های مربوط با دز مصرفی مناسب و تایمینگ مشخص بهره مند شوند بنابراین متخصصین در حوزه طب مکمل و جایگیزین از مکمل های مورد تایید در بهبود حال بیماران نیز استفاده میکنند و نتایج امیدوارکننده ای نیز دریافت کرده اند.

مکمل های ورزشی  به شاخه های بسیاری تعمییم داده میشوند که عمده ترین آن ها از مشتقات خانواده پروتیین ها و امینو اسید ها و چربی سوزها و انرژی زا ها میباشند و مکمل های سلامت عمدتا به خانواده ویتامین ها و مینرال ها و نوتروپیک ها و بوسترهای سیستم ایمنی تقسیم میشوند که در مقاله  های بعدی  کاملا به تفکیک موضوع  به همراه مکانیسم سلولی آن ها  توضیح  داده می شود.

به نقل از سایت فوربس صنعت مکمل جزو 5 صنعت پول ساز و پر درآمد می باشد. از این رو رقابت سنگین و تبلیغات فراوانی موجودند که باعث سردرگمی کاربران میشود و ممکن است گاه اثرات پروپوگاندا  و اخباری  کذب  داشته باشند مثل تبلیغات شبکه های ماهواره ای  در مورد  افزایش قد بزرگسالان با قرص های ال آرژنین.

متاسفانه همین سود آور بودن این صنعت پای لابراتورهای زیر زمینی فاقد مجوز را نیز به این صنعت گشوده است و سالانه شاهد رقم ها ی باورنکردنی از تولید محصولات قلابی و بیکیفیت می باشیم که حتی میتواند باعث مرگ و عواقب خطرناکی  برای مصرف کنندگان این مکمل ها شوند.

تشخیص مکمل قلابی از اصلی

در واقع به جز تست های آزمایشگاهی کیفیت و خلوص هیچ راهی برای تشخیص اصلی و فرعی بودن آن ها  نیست لذا افراد ناآگاه از روی تاریخ و یا روکش و حتی نوع بطری در مورد قلابی بودن محصولات نظر می دهند که با پیشرفت صنعت لیتوگرافی و لیبل های تقلبی نمونه قلابی به هیچ وجه از اصلی قابل تشخیص نیست اما سوال این جاست که از کجا باید نمونه اصلی را تهیه کنیم؟

فقط و فقط از نمایندگی های مجاز که تحت نظارت سازمان غذا و داروی ایران هستندو هالوگرام دارند. از انجایی که واردات مکمل در ایران قاچاق است ممکن است  واردکننده ی نمونه های اصلی را از بازار دبی و یا ترکیه خریده باشد اما چون این مکمل ها در شرایط غیرعادی به داخل ایران وارد میشوند و در دما و نور مناسب قرار ندارند لذا  کیفیت لازم خود را از دست میدهند و حتی ممکن است آلوده باشند.

مکمل های با کیفیت باید صاحب ایزو ها و استاندارهای  زیر باشند. Gmp که در واقع به کیفیت و خلوص بالای محصولات  شرکت های مکمل سازی اشاره دارد. DSHEA که در واقع زیر واحد بررسی سازمان غذا و داروی آمریکا )FDA)می باشد که وظیفه نظارت بر سالم و بیخطر بودن این محصولات برای تمام گروه های سنی و جنسیتی را بر عهده دارد.

در ادامه با 5 برند برتر در این عرصه آشنا خواهیم شد. مرجع علمی و آنالیز داده ها توسط سایت های معتبرconsumer.lab, bodubuilding.com,alexia   انجام گرفته است.

Optimum Nutrition

معتبرترین و با ارزشترین کمپانی تولید کننده محصولات ورزشی میباشد این شرکت آمریکایی رکورد فروش در محصولات پروتیینی را دارد و پروتتین نوع وی آن همیشه در صدر پرفروش ترین محصولات می باشد.

کمپانی های بزرگ تولید مکمل های ورزشی
مکمل ورزشی

JYM

محصولات پر قدرت این شرکت به خاطر حضور پورفسور جیم استوانی به عنوان مالک آن  میباشد که ایشان  دکترای تخصصی در فیزیولوژی ورزشی با گرایش تغذیه سلولی مولکولی ورزشی از دانشگاه یاله آمریکا دارند و سر دبیر مجله فیلکس نیز هستند. کیفیت بالای ال گلوتامین این برند شهرت جهانی دارد.به طوری که مایکل فیلیپس شناگر معروف آمریکایی و رکوردار مدال طلای المپیک  از این محصول در ریکاوری و افزایش توان هوازی خود استفاد کرد.

کمپانی های بزرگ تولید مکمل ورزشی
مکمل ورزشی

 

EVL

شرکت موفق آمریکایی که سالانه پرفروش ترین بیلان مالی را بین رقبای خود دارد. BCAA  این شرکت بسیار معروف است که این استقبال به دلیل  فرمولاسیون جادویی در ترکیب کردن سه امینو اسید شاخه دار ضروری لوسین ایزو لوسین و والین  میباشد که اثرات جادویی در افزایش هایپرتروفی در کنار افزایش انرژی و چربی سوزی از خود نشان داده است.

کمپانی های بزرگ تولید مکمل ورزشی
مکمل ورزشی

MUSCLE TEC

این شرکت آمریکایی از پرسابقه ترین کمپانی های مکمل های ورزشی اسست که سهام این شرکت  در سال 2016 توسط مالک چینی خریداری شد . مطمینا اسم چربی سوز پر قدرت هیدروکسی کات به گوش شما خورده است بله این محصول پرفروش زیر مجموعه شرکت ماسل تچ می باشد اما در اینجا باید یاددآوری کنم به دلیل محبوبیت و پرسابقه بودن این برند محصولات تقلبی آن در ایران و به خصوص کوچه مروی به وفور یافت میشود.

کمپانی بزرک تولید مکمل ورزشی
مکمل ورزشی

 

BSN

برای رقابت با غول های صنعت مکمل سازی هر برند باید بتواند محصولی انحصاری و شگفت انگیز داشته باشد تا به ارتقای برند خود کمک کند برای همین این شرکت امریکایی پمپ نیتریک اکساید خود را به بازار روانه کرد تا قدرت خود را به رخ بکشد علاوه بر این گینر و پروتین های با کیفیت این شرکت نیز بسیار پرفروش می باشند.

کمپانی های بزرگ تولید مکمل ورزشی
مکمل ورزشی

نتیجه گیری

بالغ بر 1000 کمپانی  مکمل سازی موجودند که اکثرا آمریکایی هستند و در درجه بعدی شرکت های اروپایی همان طور که گفته شد در مقالات بعدی به طور کامل تر با آن ها نیز آشنا خواهیم شد. اما بر اساس آنالیز داده ها از سایت های معتبر و آنچه در باب مکمل ها گفته شد باید به اصل بودن و تقلبی بودن آن ها بسیار اهمیت داد که نیازمند تخصصی  ویژه می باشد لذا از افراد متخصص و تحصیل کرده این رشته مشاوره بگیرید.

در ضمن علم مکمل شناسی گستردگی و پیچیدگی خاصی دارد و میزان و نوع هر مکمل باید بر اساس میزان عضله خشک ساعت بیولوژیکی و فاکتورهای آنتروپومتریکی و سن فیزیولوژیکی و عوامل دیگری  برای  هر فرد تجویز شود تا نتیجه ای مطلوب حاصل شود.

تدوین: ایمان خاکرو آبکنار متخصص تغذیه و متابولیسم ورزشی از دانشگاه گیلان و دوره دیده  ورزش تراپی  از انستیتو ارتوپدیک گالاتزی میلان ایتالیا.

 

4 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments