رفع تاتو با لیزر Q سوئیچ

رفع تاتو با لیزر Q سوئیچ

افرادی که از تاتو های خود خسته شده اند و یا از انجام آن احساس پشیمانی می کنند می توانند با مراجعه به متخصصین پوست در رفع آن ها اقدام نمایند. بهترین روش برای حذف این پیگمنت های خارجی اعمال شده بر پوست ، لیزر Q سوئیچ است.

بین 7 تا 20 درصد افرادی که در آمریکا زندگی می کنند تقریبا نوجوانان و جوانان بالای 12 سال حداقل یک تاتو بر پوست خود زده اند. شاید یکی از دلایلی که افراد از این که به سمت لیزر تاتو های خود بیاید ایجاد تورم و سایر مشکلات مانند حساسیت، لنفوم پوستی و .. باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تاتو ها در انواع و اقسام متفاوتی با دلایل متنوعی وجود دارند، این تفاوت ها با توجه به رنگدانه ها، عمق و هدف ایجاد می شوند. تاتو های آرایشی ( آرایش های دائمی) معمولا ظاهر خارق العاده ای برای فرد بوجود می آورند و یا سبب پوشش زخم و یا اسکاری در محلی از بدن می شوند. برخی از تاتو ها در اثر حادثه و اعمال مواد خارجی به زیر پوست به طور دائم باقی می مانند. این مقاله بیشتر بر رفع تاتو هایی برای مصارف زیبایی اشاره دارد.

تاتو های تزئینی می توانند توسط ب طور حرفه ای و یا آماتور بر پوست اعمال شوند. در ابتدا رنگ دانه های تزریق شده به پوست در لایه ی سطحی پوست باقی می ماند و به همین دلیل رنگی شفاف و زیبا دارد، اما با مرور زمان و در گذر سال ها این ماده به لایه های زیرین پوست نفوذ می کند و به همین دلیل است که رنگ تاتوی قهوه ای به زرد و قرمز و یا تاتوی مشکلی به آبی تمایل پیدا می کند. تاتو های آماتور با استفاده از جوهر و یا کربن زده می شود که تراکم ذرات در این روش نسبت به روش حرفه ای آن کمتر است، در نتیجه سریعتر و راحتر نیز پاک می شود.

کیو سوئیچ
کیو سوئیچ

خالکوبی های حرفه ای با تراکم بالا و ذرات ارگانیک و یا طبیعی که با غلظتی یکسان و با اندازه های مختلف ذرات در محل مورد نظر وارد می شوند، این مواد در لایه ی فیبرو بلاست پوست و ماکروفاژها جای می گیرند. اگر چه مجموعه های کوچکتر از ذرات را می توان در فضای بینابینی لایه های پوستی نیز یافت.

تکنیک های پاک کردن تاتو

روش های قدیمی در رفع تاتو تقریبا کنار گذاشته شده است، مانند:

  • عمل جراحی
  • لایه برداری با آمونیاک
  • درم ابریژن
  • جراحی های انجمادی
  • لایه برداری شیمیایی

لیزر Q سوئیج جایگزینی عالی برای این روش هاست، اما در کنار بهترین بودن با مشکلاتی نیز همراه است. گاهی این لیزر در پوست سبب ایجاد تیرگی ها و یا مناطق روشن تر از سایر قسمت ها می کند.

تاتو ها با جوهر ها و در رنگ های متفاوتی انجام می شوند و پزشک قبل درمان باید از تمام اطلاعات موجود در مورد نوع ماده ی تاتو اطمینان حاصل نماید. چرا که رنگدانه ها و مواد تاتو قدرت های متنوعی در جذب پرتو های لیزر دارند. از دیگر موارد مهم در درمان با لیزر Q سوئیج نوع پوست بیمار است. لیزر های Q سوئیچ برای تمام انواع پوست موثر و مفید هستند. البته رفع تاتو از پوست افراد با تن روشن کار دشوار تری است.

در این روش رنگدانه های تاتو پالس های کوتاه لیزر را جذب می کند، که لیزر نور با شدت بالایی را به رنگدانه های تاتو موجود در پوست می تاباند. پرتوهای لیزر سبب لرزاندن و شوک دادن و متلاشی کرده رنگ دانه های تاتو می شوند، به این سلول ها آسیب می رساند و سلول های مرده توسط ماده لنفاوی بدن رفع می گردند. البته لازم به ذکر است که ماهیت شیمیایی رنگ دانه ها نیز تغییر می یابد. برخی از رنگدانه ها در پوست و لایه های بینابینی باقی می مانند.

برای درمان بهتر باید پرتو ها نیز بهتر توسط جوهر جذب شوند. گرمای کافی به آن ها داده شود و انرژی کافی توسط آن ها جذب گردد.

محقق و مترجم: میلاد اسد بیگی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید