نکاتی درباره بهترین روش های مراقبت از پوست

محصولات آرایشی و بهداشتی
محصولات آرایشی و بهداشتی

به هنگام انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست، در انتخاب شش مورد کمال دقت را بفرمایید:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

1. اکسی بنزون که در ترکیبات سازنده کرم های ضد آفتاب، کرم های مرطوب کننده و برق لب مشاهده می شود و یکی از علل اصلی ایجاد اختلال در عملکرد هورمون هاست.

2. فتالات که در ترکیبات سازنده انواع صابون، شامپو، اسپری مو، برق ناخن و محصولات حاوی مواد خوشبو کننده. براساس اظهارات مراکز کنترل بیماری ها، برخی از انواع فتالات، سیستم تولید مثل جانداران را تحت تاثیر قرار می دهد. محققان مرکز کنترل بیماری دریافتند که مقدار قابل توجهی از دگرگوهره فتالات در ادرار بیشتر جمعیت مردم آمریکا وجود دارد. خانواده این ماده شیمیایی به شدت بر دستگاه تولید مثل آقایان تاثیر می گذارند و آن را دچار آسیب های جدی و جبران ناپذیری می کنند. خانم های باردار نیز باید از برق ناخن هایی که حاوی  ماده شیمیایی دبیوتیل فتالات است، به شدت دوری کنند. علاوه بر این، افراد باید از تنفس و تماس مستقیم با محصولات خوشبو کننده خودداری کنند، چون مطمئنا ماده شیمیایی فتالات جزء مواد تشکیل دهنده آنهاست.

3. هر فرآورده ى تقطير شده از نفت خام؛ برای مثال ریمل. هر ماده اکستره شده یا مشتق نفت موجب ایجاد ورم پوست، عفونت پوست و در نهایت سرطان پوست می شود. در پالایشگاه های نفت، این محصولات به صورت همزمان همچون سوخت ماشین، روغن و مواد خام شیمیایی (مواد خام كه بايد تبديل به فرآورده ى صنعتي شود به ويژه مواد نفتي لازم در صنايع پتروشيمي و بنزين سازى ) بدست می آیند و روند تولید یکسانی دارند.

4. فرمالدئید که در ترکیبات سازنده لاک ناخن، چسب مژه، رنگ مو و كراتين مو (پروتئين سخت و غيرقابل حل كه بخش اصلي مو و ناخن و شاخ را تشكيل مي دهد) مشاهده می شود. فرمالدئیدها موجب بروز سرطان در انسان می شوند. پیشتر ها از فرمالدئید ها در ساخت مواد گندزدا و ضد عفونی کننده استفاده میشد و اکنون  نیز در ساخت کراتینه و مواد صاف کننده مو مورد استفاده قرار می گیرند.

محصولات آرایشی مراقبت از پوست
محصولات آرایشی مراقبت از پوست

5. تولوئن که از ترکیبات سازنده لاک ناخن به شمار می رود. این ماده شیمیایی باعث می شود که لاک ناخن به آرامی بر روی ناخن روان شود. قرار گرفتن در معرض مستقیم این ماده شیمیایی و استنشاق آن موجب ایجاد آسیب و تورم در  قسمت فوقانی دستگاه تنفسی و چشم، گلو درد، سرگیجه و سردرد می گردد. از دیگر عوارض جانبی آن می توان به مختل شدن دستگاه مركزى اعصاب، عدم توجه و ناهنجاری های جزئی در قسمت جمجمه و اندام ها به خصوص در خانم هی باردار و کودکان اشاره کرد.

6. مواد خوشبو کننده که در بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی یافت میشوند. براساس آمار سازمان مبارزه با سرطان سینه،  رایحه های مصنوعی مورد استفاده در مواد آرایشی  میتوانند 100 نوع ماده شیمیایی خطرناک در خود داشته باشند، برای مثال فتالات ( مختل کننده هورمون های بدن)، عطر مشک های مصنوعی و اکسید اتیلن. ماده خوشبو کننده حاوی صدها نوع ماده شیمیایی خطرناک می باشد که هر کدام از مواد شیمیایی به طور جداگانه می توانند موجب اختلال در عملکرد هورمون ها و حساسیت شوند. هنوز هم برخی از عناصر شیمیایی تشکیل دهنده مواد خوشبو کننده از نظر ایمنی و بی خطر بودن مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار نگرفته اند. بنابراین به خاطر داشته باشید تا زمانی که تمام مواد تشکیل دهنده و ترکیبات محصول آرایشی و بهداشتی بر روی آن درج نشده است، هیچگاه اقدام به خرید آن نکنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments