ریزش مو و کاشت یا پیوند مو

مشاوره رایگان برای آقای ترامپ: سخنرانی وی در سازمان ملل درباره علل کم مویی خود!

مشاوره رایگان: مو و ابرو و مژه و ریش نکارید؛ زیبایی دایمی بکارید!

ریزش مو و کاشت یا پیوند مو

پرسش ها و پاسخ ها: کم مویی ترامپ و کاشت مو

سلام دوستان!? باور کنین علت اصلی کم مویی ترامپ اینه که تمام وقتشو به ساختنِ خانه ای از جنس طلا مشغول بوده و فرصت نکرده به بهترین مراکز کاشت مو سر بزنه و کمی هزینه صرف کنه!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سه متن و سه لینک کاشت مو

من کارشناس یکی از مراکز زیبایی و جوانسازی پوست و مو هستم. درباره کاشت مو تاکنون چند مطلب در همین سایت با کمک همکارام نوشتیم. اما امروز قصد دارم بیشتر از فواید و عوارض کاشت ابرو و مژه، روش های پرپشت کردن ابروها و همچنین کاشت ریش صحبت کنم. به عبارتی، می خوام جریان واکنش بدن به کاشت ابرو ریش اینا رو دلسوزانه تر توضیح بدم؛ به طوری که هم از هشدارها و مراقبت ها  گفته شه و هم از فواید. لیستی از داروهای مسبب ریزش مو هم نوشتیم. امیدوارم روزی برسه که اینهمه ریزش مو نداشته و سالم تر باشیم.

نکته: برخی سوالات شخصیِ شما رو باید خود پزشکان در بهترین مرکز پیشنهادیمون پاسخ بدن که آدرس و شماره تماسش در پایان متن ذکر شده.

                                                            ????????? ???
?دوستان، برای مشاوره رایگانِ کاشت مو، لینک های خیلی مفیدِ زیر رو کلیک کنین تا صفحه جدیدی براتون باز شه.

مقدمه، تعریف و روش های کاشت مو در سه لینک زیر قبلا نوشته شده.  ???

? اینجا رو کلیک کنین.  (1): لینک بهترین مرکز برای مشاوره کاشت مو

? اینجا رو کلیک کنین.     (2): لینک نکته هایی که باید قبل از کاشت مو رعایت کنین

?اینجا رو کلیک کنین.   (3): لینک عوارض جانبی کاشت مو

کم مویی و نیاز به کاشت مو در دنیای صنعتی و مدرن

کم مویی در جهان صنعتی بیداد می کند! از ماست که بر ماست. درخت های طبیعت را از برگ های سبز و زرین برهنه کردیم و آن ها نیز سر ما را از مو برهنه کردند. زیرا هر سری به تنفس در هوای پاک و پردرخت نیاز دارد تا موهای تازه بر خود برویاند.

همیشه میگن پیشگیری بهتر از درمانه. اما در جهان صنعتی و هوای آلوده امروزی هر کاری میکنیم از بروز بعضی مشکلات پوست و مو جلوگیری کنیم باز کم میاریم. اینجاست که تا زمانِ درست شدن دنیا، مراکز پوست و مو به دادمون می رسن! مهمترین مزیت کاشت مو دایمی بودن و کم عارضه بودنش هست. برای همین طرفدارای زیادی داره.

مشاوره رایگان کاشت مو، مژه، ابرو و ریش

در مشاوره رایگان می توانید فهرستی از پرسش های متعدد و مهمی رو بپرسین و پاسخ های مناسب رو بشنوین. در اینجا، به چند تا از این پرسش و پاسخ ها اشاره می کنیم.???

سوال 1: کاشت مو برای چه افرادی مفید هست؟

جواب 1:  برای پوست های سر سوخته یا زخم شده، خانم هایی با موهای نازک و کم پشت، آقایانی با طاسی سر

سوال 2: چه افرادی نباید کاشت مو انجام بدن؟

جواب 2: زن هایی که موهای قسمت زیادی از سر رو از دست دادن؛ افرادی با زخم های کلوئیدی (کیست ضخیم ناشی از جراحت/ جراحی)؛ افرادی که شیمی درمانی کرده و یا ریزش موی آن ها ناشی از یک بیماری خاص است که باید ابتدا درمان شود؛ افرادی با بیماری های پوستی-عفونی؛ افراد مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا، افراد مبتلا به اختلالات خونی جدی، افرادی در سنین رشد، افرادی با پوست سفت در سر. افراد مبتلا به حساسیت ها و آلرژی های شدید در نقاط پیوند مو.

سوال 3: به طور معمول، چه داروهایی برای درمان ریزش مو تجویز میشه؟

جواب 3: درمان ریزش مو رو نباید با دارو شروع کنین. ریزش مو اول از همه باید ریشه یابی شود. مگه اینکه پزشک تشخیص بدن که باید داروهای زیر رو مصرف کنین:

اغلب دو داروی مینوکسیدیل (محلول روگائین) و قرص فیناسترید برای درمان ریزش مو تجویز میشن. اما تاکید بر اینه که حتما اول علت ریزش مو (وجود یا عدم وجود بیماری های عامل ریزش مو در بدن) بررسی شه.

گاهی مشکلات هورمونی علت هست. پس اول باید از پزشک برای هورمون درمانی کمک بگیرین. ممکنه ریزش مو ناشی از عفونت های پوستی خاصی باشه؛ اینجا بهتره اول منشاء عفونت مشخص و درمان شه. ممکنه ریزش مو ناشی از مصرف داروهای فشار خون باشه؛ در اینجا، می تونین از متخصص های دانشکده طب سنتی زیر نظر وزارت بهداشت نیز کمک بگیرین. شاید فشار خون رو با داروهای تایید شده ی سازگارتری درمان کنن و نیازی به داروی شیمیایی پرعارضه نباشه. البته، نظر پزشک متخصص مهمتر از سخن ماست. جدا از این مطلب، افراد مبتلا به فشارخون نباید پیوند یا کاشت مو انجام بدن. در ادامه ی مطلب، لیستی از داروهای تداخل کننده با کاشت مو ذکر شده. ???

نکات پس از پیوند موی سر، ابرو، مژه یا ریش (12 ساعت اول)

  1. محل پیوند با آب استریلیزه شستشو داده شود.
  2. در 12 ساعت اول، محل بخیه هر 20 دقیقه یکبار با محلول استریل مخصوص اسپری شود.
  3. در زمان اسپری یا شستشو، حوله ای روی کمر بگذارید تا قطرات آب از محل پیوند به پایین هدایت شوند.
  4. موهای پیوند شده را لمس نکنید. تمام محل پیوند را به خوبی و با دقت اسپری کنید یا بامحلول نمک مخصوص (بدون تماس) شستشو دهید.
  5. پس از اینکه 12 ساعت رعایت بهداشت شستشو و اسپری تمام شد، چند ساعتی خوب بخوابید.
  6. آداب خوردن و نوشیدن را رعایت کنید و آب و مایعات کافی بنوشید.
  7. می توانید حداقل یک لیتر از محلول نمک را برای شستشو یا اسپری بعدی در یخچال ذخیره کنید.
  8. بلافاصله بعد از پیوند مو رانندگی نکنید!

مراقبت های کاشت مو-مژه-ابرو-ریش: از روز اول تا سوم

  1. هر نیم ساعت یکبار محل پیوند رو اسپری کنین. شب هنگام خوب بخوابید زیرا خواب کافی بر سلامت پوست و مو و نتیجه پیوند اثر دارد.
  2. پس از اتمام محلول نمک، می توانید از آب شیر برای شستشو استفاده کنین.
  3. پس از شستشو یا اسپری سر، سعی کنید محل گرافت های مو پیوندی خشک بماند. گرافت های مو برای زنده ماندن و بقا باید خشک بمانند.

مراقبت های موی پیوندی از روز چهارم تا روز چهاردهم

  1. در کاسه ای، آب ولرم و کمی شامپو را به هم بزنید. به آرامی به کمک یک ظرف کوچکتر آب و شامپو را روی محل پیوند بریزید. سپس، با آب شستشو دهید. با حوله نرم، خیلی آرام سر را خشک کنید.
  2. کار شماره 1 را روزی یکبار تا روز چهاردهم ادامه دهید.
  3. زیر دوش نایستید. در فرهنگ سنتی نیز تاکید شده که نشسته حمام شود زیرا دوش ایستاده سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. کلاه نپوشید. از هر کاری که به محل پیوند فشار وارد می آورد پرهیز کنید.
  4. می تونین تا روز 14 هم اسپری محل پیوند مو رو ادامه بدین تا از خارش محل پیشگیری شود. اگه محلول در یخچال نگه داشته بشه بهتره.
  5. بخیه ها باید بین روز هفتم تا دهم برداشته بشن. توصیه ما اینه که بذارین پزشک این کارو براتون انجام بده تا محل گرافت های پیوندی دستکاری یا تخریب نشن.
  6.  ممکنه زیر پوست (محل کاشت مو) برجستگی هایی بوجود بیاد که جای نگرانی نداره. اینا ظرف سه تا چهار ماه خود به خود در پوست حل و ناپدید میشن.
  7. تا شش ماه مراقبت هایی که پزشک توصیه کرده رو ادامه بدین.

مراقبت از گرافت ها یا موی پیوندی بعد از روز 14 هم

  1. از روز 14 هم به بعد، مثل قبل از پیوند به مراقبت از موها ادامه بدین. اما فراموش نکنین که باید تا مدت ها از شامپوی تقویتی استفاده کنین. من خودم یه شامپوی گیاهی سنتی معتبر تهیه کردم و نتیجه هم گرفتم. اما شرایط پوست و موی هر فردی متفاوته. یکی پوستش خشک تر و یکی رطوبت بیشتری داره. همچنین، واکنش های پوست و موی هر فردی به مواد شامپو متفاوته. بهتره از پزشک کمک بگیرین.
  2. برای اینکه سرتون پوست نبنده، هر دفعه شامپو رو با هر دو دستتون به سر مالش بدین. بعد از مدتی می تونین موهاتونو کوتاه کنین یا از مواد تقویت کننده (شیمیایی مضر نباشد) موی ابرو، مژه، ریش یا سر استفاده کنید.
  3. تا چهار هفته بعد از کاشت مو، فعالیت سنگین انجام ندین. به خصوص، به سر و موهای ابرو، ریش یا مژه فشار نیاد و دستکاری نشن. برای مثال از این ورزش ها اجتناب کنید: شنا، شیرجه، دوچرخه سواری، تنیس، گلف، بدنسازی، تپه نوردی یا کوه نوردی. یک ماه تحمل کنین و ورزش سنگین نکنین. این کار برای پیشگیری از دستکاری زخم و بخیه در محل پیوند مو هست.
  4. زمانی که ورزش رو از نو شروع کردین، سبک باشه نه سنگین.
  5. بهتره آرایش مژه و ابرو رو هم چند هفته اول انجام ندین تا محل پیوند دستکاری نشه.

هشدارها و مشکلات پس از پیوند مو ابرو-مژه-ریش…

  1. بین 24 تا 48 ساعت پس از پیوند مو تورم خواهید داشت که رفته رفته برطرف خواهد شد.
  2. مقداری خونریزی از محل کاشت مو طبیعیست. اما اگر ادامه یافت، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  3. کمی درد احساس خواهید کرد. مسکن هایی مانند نوروفن و سولپادین ممکنه تجویز شه.
  4. بی حسی و سوزش خواهید داشت که ممکنه از چند هفته تا چند ماه طول بکشه. بستگی به مراقبت ها و شرایط پوست و موی شما، ممکنه زودتر بهبود پیدا کنید.
  5. در موارد نادر (انتخاب مرکز نامناسب یا عدم مراقبت پس از عمل) مکنه به عفونت دچار شین. علایم عفونت درد، قرمزی، تورم، خارش اینا در نقاط پیوند یا کاشت مو هستن.

سوال 4: چه قدر طول میکشه تا موی کاشت شده من کاملا رشد کنه؟

جواب 4: با فرض انتخاب یه مرکز خوب با پزشک ماهر، بعد از شش ماه حدود 70 درصد از موها در محلی که کاشت/ پیوند شدند، رشد می کنن. حدود یک سال و نیم باید صبر کینن تا موها کاملا رشد کنه.

سوال 5: چه داروهای گیاهی یا شیمیایی با پیوند گرافت مو یا کاشت مو تداخل دارن؟

جواب 5: مصرف بعضی داروها به ریزش مو منجر میشه. طبیعی ست که این داروها با کاشت مو تداخل داشته باشن. این داروها نظم چرخه رشد مو (آناژن که از 2 تا 6 سال طول میکشد) رو به هم می ریزن. مو در فاز تلوژن (سه ماه) استراحت می کنه و در آخرین مرحله می افته و با موی جدید جایگزین میشه. مصرف برخی داروها، به خصوص داروهای فشار خون، در چرخه رشد، استراحت و جایگزینی موی جدید تداخل ایجاد می کنه.

به لیست این داروها توجه کنین.

? داروهای شیمی درمانی و ضد سرطان که به طور آشکار سبب ریزش موهای ابرو، مژه ها، سر و ریش … میشن.

?داروهای ضد آکنه/جوش حاوی ویتامین A (رتینوئید/ راکوتان/رتین.آ. و غیره.)

?آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد قارچ (برای همینه که میگن قرص آبنبات و شوکولات نیس که راحت بالا بندازیم!!!)

?قرص های ضد افسردگی، ضد تشنج و ضد صرع و داروهای تعدیل کننده خلق و خو

ادامه ی لیست داروهای مسبب ریزش مو

?قرص های ضد بارداری

?قرص های ضد لخته شدگی خون

?داروهای پایین آورنده کلسترول خون

?داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی (در بیماری های خود-ایمنی که سیستم ایمنی بدن اشتباهی به خود بدن حمله می کنه)

?داروهای ضد فشار خون بالا و رقیق کننده های خون

?داروهای جایگزین هورمونی

?داروهای ضد تورم غیر استروئیدی (NSAIDs)

?دارهای درمان پارکینسون و نیز استروئیدی

?داروهای درمان تیروئید

?داروهای کاهنده وزن

دوستان خوب، می بینین  که یه عالمه دارو داریم که هر کدومشون می تونن سبب ریزش مو بشن. پس در مصرف دارو احتیاط کنیم. اگه تغذیه و سبک زندگیمون اصلاح بشه، شاید به ناچار نیازی به خوردن این همه داروی شیمیایی پرعارضه پیدا نکنیم.

سوال 6: کاشت ابرو و مژه به چه صورت هست؟

کاشت ابرو در کلینیک زیبایی پوست و مو
کاشت ابرو در مرکز زیبایی پوست و مو

جواب 6: راستش رو بخواین خود من از مداد ابرو و تاتو و هاشور حس خوشایندی ندارم. شاید شما هم از اینکه ابروهاتون از صبح تا شب آغشته به مواد خارجی باشه ناراحتین. اگه بتونیم ابرو رو با روش های طبیعی تقویت کنیم نیازی به کاشت ابرو پیدا نمی کنیم. اما بسیاری از خانم ها و حتی آقایان آرزوی داشتن ابروهایی پر و با فرم زیبا و دلخواه رو دارن. در اینجا، میشه از کاشت ابرو کمک گرفت.

مدل ابروی دلخواه و لزوم انتخاب پزشک مجرب

ابتدا مدل ابروی دلخواهتون رو انتخاب می کنین. مردها ابروهای ضخیم تر و صاف تر دوست دارن. اما خانم ها ابروهای نرم تر و دارای زاویه تعریف شده رو می پسندن. تعیین زوایای فولیکول های مو (ریشه مو) و طبیعی بودن ابروی کاشته شده خیلی اهیمت داره. به عبارتی، کار ابروتونو دست هر مرکز یا پزشکی که نمی شناسید، ندهید.

حتما یه پزشک پرتجربه رو انتخاب کنین که دقیق به ساختار پوست ابرو و لایه های زیرین اون آشنا باشد. به عبارتی، گرافت های موی ابرو رو در جای مناسب خودشون قرار دهد

فرآیند کاشت موی ابرو چگونه است؟

موهای ابرو اغلب به دو روش استریپ (نواری) یا FUE (استخراج واحد فولیکولی) کاشت میشه. مثل کاشت موی سر، این موها از عقب سر برداشته میشن. گرافت های موی ابرو برای خانم ها نرمتر،نازک تر و ریزتر انتخاب و زیر میکروسکوپ بررسی میشن. برای آقایان ضخیم تر و سفت تره. منظور از گرافت یه دسته تار مو هست. این گرافت ها در نقاط مناسب خود در ابرو کاشته میشن.
توصیه: برای کاشت ابرو، همیشه کار رو به متخصص پوست و مو بسپارین. زیرا این کار مهارت و دانایی خاصی نیاز دارد. اگه پزشک پرحوصله و باتجربه ای انتخاب نکنین، گرافت ها غیرطبیعی و ناجور کاشت میشن و زاویه ابرو خوب در نمیاد. برای مژه ها هم همین روند صدق می کنه. اما کاشت مژه دقت یبشتری می خواد؛ چون با حساسیت ها و سلامت چشم سروکار داریم.

عوارض کاشت ابرو یا مژه چیست؟

بعد از کاشت ابرو، مقداری خشکی، قرمزی ، درد و گاهی موارد تورم، خارش یا زخم جزیی ممکنه پیش بیاد که رفته رفته برطرف میشن. رنگ قرمز تبدیل به صورتی یمشه که نشانه بهبودی هست. مراقب باشین محل کاشت مو عفونی نشه. به مراقبت های فوق توجه کنین.

سوال 6: بعد از کاشت مو، چه اتفاقی برای چرخه رشد موی ابرو می افتد؟

جواب 6: پس از گذشت دو الی سه هفته، موهای کشت شده شروع به ریزش می کنند. پس از چهار ماه از زمان کاشت ابرو، موها دوباره رشد می کنند. بعد از شش ماه، موهای جدید ضخیم تر و پرتر میشن. بنابراین، حدود شش ماه باید بگذره تا نتیجه خوبی عایدتون بشه. هر 10 الی 14 رزو یکبار باید موهای اضافی رو کوتاه و ابرو رو تمیز کینن. از اونجا که موها از پشت سر برداشته شده، برای بقای موی ابرو،رعایت مراقبت لازمه.

توصیه: اگه زمانی رشد موی ابرو با کندی مواجه شد، یک بار دیگه در سال کاشت مو رو تکرار کنین.

چند تصویر از مدل ابروهای کاشت شده

تصویر انمیشن چند مدل ابروی کاشت شده رو در زیر ببینین.   ???

کاشت پیوند ابرو در مرکز سپهر

معرفی بهترین مرکز کاشت مو، ابرو، مژه و ریش

دوستان، مرسی که با حوصله تا اینجا رو خوندین. برای مشاوره رایگان کاشت مو می تونین با یکی از بهترین مراکز پیشنهادی ما تماس بگیرین. اطلاعات تماس و آدرس رو کمی پایین تر از این متن خواهید دید. ???????

???????????????????

????????? مشاوره رایگان جوانسازی و زیبایی پوست و مو در مرکز زیر ادامه دارد …

لینک منبع  1

لینک منبع 2

لینک منبع 3

 

موهای قشنگی با مرکز ما داشته باش!
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments