چرا میلیون ها جوان دچار ریزش مو می شوند؟ ریزش مو در دختران و پسران جوان

چرا میلیون ها جوان دچار ریزش مو می شوند؟ ریزش مو در دختران و پسران جوان

چرا میلیون ها جوان دچار ریزش مو می شوند؟ ریزش مو در دختران و پسران جوان

چرا میلیون ها جوان دچار ریزش مو می شوند؟ ریزش مو در دختران و پسران جوان

استرس ، رژیم غذایی و حتی درمان هایی که برای ریزش مو انجام می شود ،  ممکن است یکی از دلایلی باشد که باعث می شود میلیون ها جوان دچار ریزش مو شوند.  نسل های جوان نسبت به نسل های قبلی زودتر دچار ریزش مو می شوند.

 

میلیون ها جوان و ریزش مو

گرچه طاسی معمولاً با افزایش سن ارتباط دارد ، میلیون ها جوان در ایالات متحده می گویند که ریزش مو را تجربه کرده اند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دکتر آندره هوی ، متخصص پوست در سان فرانسیسکو گفت که جوانان چه دختر و چه پسر نگران ریزش موهای خود هستند.

یک آرایشگر معروف مدل موهای جدید در نیویورک گفت که مشتریان جوانش در مورد ریزش مو ابراز نگرانی هایی می کنند.

تغییرات هورمونی ، بیماری های خود ایمنی ، اختلالات تیروئید و استرس از علل شناخته شده از دست دادن مو در پسران و دختران جوان است.

با این حال ، رژیم غذایی نیز می تواند به شدت بر سلامتی مو تاثیر می گذارد

محبوبیت رو به رشد رژیم های گیاهی می تواند موجب ریزش مو در میلیون ها نفر شود.  گاهی اوقات جوانانی که گیاهخوار هستند ، ریزش مو را تجربه می کنند.

اگر رژیم غذایی علت ریزش مو باشد ، به احتمال زیاد کاهش سریع وزن ، مشکلات تیروئید یا کمبود آهن ، کمبود روی و عدم دریافت اسید آمینه لیزین نیز ممکن است یکی از علل آن باشد.

اسید آمینه لیزین L-lysine نقش مهمی در جذب آهن و روی دارد. در میان غذاهای گیاهی ، L-lysine  به  مقادیر زیادی فقط در حبوبات یافت می شود و افراد گیاهخواری که حبوبات  نمی خورند ، ممکن است دچار کمبود لیزین باشند.

در برخی از افراد مصرف مکمل آهن سبب افزایش ذخایر آهن نمی شود.  اما اضافه کردن اسید آمینه لیزین L-lysine   به میزان  1.5 – 2 گرم در روز به مدت 6 ماه  به مکمل آهن در این افراد باعث افزایش ذخایر آهن و کاهش ریزش مو خواهد شد.

این مقاله را بخوانید تا بیشتر در باره لیزر موهای زائد بدانید

ارتباط تغذیه و ریزش مو در میلیون ها جوان  

ارتباط تغذیه و ریزش مو در میلیون ها جوان

در برخی موارد ، ریزش مو می تواند مربوط به رژیم غذایی باشد.  کم کردن سریع وزن هم در بعضی موارد باعث ریزش مو می شود. اما معممولاً موها پس از چند ماه بعد از کاهش وزن دوباره رشد می کنند. در موارد دیگر ، دلایل تغذیه ای کمتری برای ریزش مو وجود دارد.

با توجه به درمانگاه  Mayo ، اگر غده تیروئید بیش از حد فعال یا غیر فعال باشد ، می تواند منجر به ریزش مو شود.  به تازگی جوانان به رژیم های گیاهخواری علاقه زیادی نشان می دهند.  افراد گیاهخوار یا وگان برای پیشگیری از ریزش موها باید مصرف سویا را افزایش دهند.

سویا می تواند روی تیروئید هم تأثیر بگذارد ، به ویژه هنگامی که سطح ید مناسب نیست یا فرد به بیماری تیروئید مبتلا است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی ید دریافت می کنید.  با مصرف 75 تا 150 میکروگرم در روز از مکمل ید ، از مشکلات ریزش مو  که ممکن است به دلیل ید یا سویا باشد جلوگیری می کنید.

اگر شما مستعد ابتلا به مشکلات تیروئید هستید ، محدود کردن مصرف سویا نیز ممکن است کمک کند.

Research Dr. Emily L. Guo ، یک پزشک دانشکده پزشکی بلیور در تگزاس می گوید که مصرف پروتئین و همچنین کمبود روی ، ویتامین D و دیگر مواد مغذی باعث کاهش رشد مو می شود.

 

تأثیر استرس در ریزش موی میلیون ها جوان  

استرس می تواند چرخه رشد مو خود را تحت تاثیر قرار دهد.  معمولاً موهای شما رشد می کند و سپس رشد متوقف می شود و در نهایت  می ریزد.

این مراحل آناژن ، کاتاژن، تلوژن و فاز اگزوژن نامیده می شود.  آناژن (مرحله رشد) موی انسان از دو تا شش سال طول می کشد.  پس از مرحله رشد ، موهای وارد فاز کوتاه کاتاژن (چند روز) می شوند. یعنی هنگامی که فولیکول کمی کوچک می شوند ، سپس  مرحله تلوژن است که موها ثابت باقی می مانند. در نهایت ، مو وارد فاز اگزوژن می شود که موها طی آن از بین می رود.

این یک پروسه مستمر است و ریزش مو بین 50 تا 100 تار مو در یک روز طبیعی است.

Doris Day ، متخصص پوست و زیبایی شناسی معتقد است که استرس عامل مهمی است که موجب ریزش موی سالانه میلیون ها نفرمی شود.

به گفته  Healthline، استرس می تواند روند رشد موها را با خارج کردن موقتی موها از فاز رشد متوقف کند. این باعث می شود موهای بیشتری از بین بروند.

تحقیقات نشان می دهد که ارتباط بین سن و استرس وجود دارد. میلیون ها نفر می گویند که به دلیل استرس احساس تنهایی می کنند در حالی که به طور متوسط ​​پنج نفر دوست نزدیک دارند که می توانند با آنها آرام شوند ، در مورد مسائل شخصی صحبت کنند یا در مواقع لزوم از آنها کمک بخواهند.

محققان می گویند که میزان استرس در جوان ها خیلی بیشتر از بزرگسالان است

البته استفاده از مواد شیمیایی برای حفظ فرم موها نیز یکی از علل مهم ریزش موها در میلیون ها جوان است.

رنگ کردن و دکلره کرده بیش از حد موها می تواند به طور جدی به موها آسیب برساند و باعث ریزش موها بشود.  سنگین شدن موها به علت استفاده از اکستنشن هم باعث می شود که فولیکول های مو ضعیف شود و موهای بیشتری از بین بروند.
برای آگاهی بیشتر در باره ریزش مو  در جوانان این مقاله را بخوانید

تأثیر رسانه ها بر ریزش مو  

تأثیر رسانه ها بر ریزش مو

میلیون ها نفر از جوانان به شدت تحت تأثیر رسانه ها قرار دارند. جوانان حساسیت زیادی نسبت به تغییرات مدل موهای سلبریتی ها دارند که هر روزه در رسانه ها شاهد آن هستند.   آنها به سلبریتی ها نگاه می کنند و می خواهند موهای خود را شبیه به موهای آنها درست کنند.  اما آنچه در تلویزیون یا سینما می بینیم نتیجه گریم های سنگین است نه موهای واقعی آنها.

در این صورت طبیعی است که افراد در 20 تا 30 سالگی ریزش مو را تجربه کنند.

هر کسی که نگران ریزش موها و یا طاسی باشد ، باید به متخصص پوست مراجعه کند.  مداخلات پزشکی ، تغذیه ای و …  می تواند کمک کننده باشد.

 

آیا متوجه شده اید که نسل جوان موهای شان را خیلی زود از دست می دهند؟  

آیا متوجه شده اید که نسل جوان موهای شان را خیلی زود از دست می دهند؟

تحقیقات جدید نشان داده افرادی که در دهه 20 میلادی در چین زندگی می کنند ، زودتر از هر نسلی  طاس می شوند.

در یک تحقیق که در مورد 4000 دانش آموز در دانشگاه تسینگو در پکن انجام شد ،  60 درصد از شرکت کنندگان به محققان گفتند که میزان قابل توجهی از موهای خود را از دست داده اند.

در حالی که 25 درصد از شرکت کنندگان گفتند که خودشان متوجه ریزش موهای شان نشده اند و دوستان یا خانواده به آنها گفته اند که موهای شان ریخته ،  40 درصد هم پاسخ دادند که کاملاً از ریزش مو در خط موهای خود اطلاع دارند.

محققان همچنین گزارش دادند که دانش آموزانی که علاقه ای ندارند در باره ریزش موهای خود صحبت کنند ، در رشته های علوم ، ریاضی و مهندسی خودرو تحصیل می کنند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments