روش هایی برای برطرف کردن پف زیر چشم

پف زیر چشم

پف زیر چشم که معمولا به رنگ تیره در می آید مشکل محسوب نمی شود و قابل درمان است. این عارضه با افزایش سن نمایان می شود و روش های زیادی برای رفع آن وجود دارد. در ادامه به چند روش موثر اشاره می کنیم .

میزان مصرف نمک را کاهش دهید.

نمکدان را کنار بگذارید. آب در بدن همیشه از بخش هایی که دارای سدیم کمتری هستند به بخش هایی می رود که بیشترین مقدار سدیم را دارند. ناحیه اطراف چشم ها بیشترین میزان سدیم را دارد. به همین دلیل شام حاوی نمک اغلب منجر به التهاب و پف زیر چشم ها می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

حساسیت های خود را کنترل کنید.

فصل حساسیت و پف کردن و آبریزش چشم ها همیشه با هم اتفاق می افتند. داروهایی که برای آلرژی، سرماخوردگی یا عفونت های سینوسی تجویز می شوند همراه با آبریزش بینی، باعث کاهش پف زیر چشم می شود.

شکل خوابیدن خود را تغییر دهید.

آیا به پهلو می خوابید یا به شکم؟ جاذبه زمین باعث می شود مایعات زیر چشمان شما جمع شوند. بنابراین بهترین حالت این است که به پشت بخوابید و یک بالشت اضافه در زیر سر خود قرار دهید.

آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید.

حتما قبل از خوابیدن آرایش چشم های خود را کاملا تمیز کنید. آرایش چشم ها باعث جمع شدن آب در چشم ها شده و منجر به پف کردن چشم ها در صبح روز بعد می شود. بنابراین هر شب قبل از خواب حتما صورت و اطراف چشم های خود را بشویید.

از نوشیدن الکل اجتناب کنید.

نوشیدن الکل تجمع مایعات را در زیر چشم افزایش داده و منجر به بروز پف زیر چشم می شود. بنابراین از نوشیدن الکل اجتناب کنید و در صورتیکه نوشیدنی های الکلی مصرف کردید، قبل از خواب حتما یک لیوان آب بنوشید و از کرم مرطوب کننده برای اطراف چشم های خود استفاده کنید.

از چشم های خود در مقابل اشعه UV محافظت کنید.

کارهای زیادی برای محافظت بدن خود از نور آفتاب انجام می دهید. آیا تمام این اقدامات را برای صورت خود هم انجام می دهید؟ قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب باعث می شود پوست اطراف چشم پف کرده یا چروک شود. از ضد آفتاب استفاده کنید، عینک آفتابی بزنید و کلاه بپوشید تا از صورت خود در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید.

سیگار را ترک کنید.

سیگار کشیدن باعث خشک شدن و ضعیف شدن پوست اطراف چشم می شود. بنابراین یک دلیل دیگر برای ترک سیگار پیدا شد. سیگار را ترک کنید تا از بروز هر گونه آسیب به پوست و چشم های خود اجتناب کنید.

چشم های خود را خنک کنید.

استفاده از کمپرس خنک کننده باعث کاهش التهاب چشم ها می شود. استفاده از قاشقی که سرد شده، چند قطعه خیار یا چای کیسه ای روش های موثری برای کاهش التهاب اطراف چشم ها هستند.

می توانید از کرم دور چشم استفاده کنید.

کرم دور چشم مناسبی انتخاب کنید و از آن برای اطراف چشم های خود استفاده کنید. از کرم های دور چشم رتینول استفاده کنید و اگر احساس کردید پوست شما به کرم مورد استفاده حساسیت نشان می دهد، بلافاصله مصرف آن را متوقف کنید.

از تکنیک های آرایشی استفاده کنید.

می توانید تیرگی دور چشم خود را با استفاده از کرم های روشن کننده بپوشانید. کرمی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما سازگاری داشته باشد. کرم را به آرامی برای دور چشم خود استفاده کنید و از مالیدن آن اجتناب کنید.

در ادامه به چند روش ساده خانگی برای بهبود پف زیر چشم اشاره می کنیم:

  1. یک سیب زمینی خام را به مدت چند دقیقه در یخچال بگذارید و سپس آن را به چند قطعه تقسیم کنید. سپس چشم های خود را ببندید و این قطعات را روی چشم هایتان بگذارید. قطعه سیب زمینی باید به اندازه ای باشد که اطراف چشم را هم بپوشاند. سیب زمینی به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم ها بماند. این کار را طی چند روز انجام دهید.
  2. خیار یک درمان طبیعی فوق العاده برای بهبود پف زیر چشم ها محسوب می شود. دو قطعه خیار تازه را برداشته و به مدت 25 دقیقه روی چشم ها قرار دهید. می توانید مدتی که خیارها روی چشمانتان است چرت بزنید. خواص ضدالتهاب خیار به کاهش پف بافت های این بخش کمک می کند.
  3. استفاده از چای کیسه ای نیز یک روش ساده و موثر دیگر است. دو چای کیسه ای را در آب سرد خیس کنید و برای چند دقیقه آنها را در داخل یخچال قرار دهید. سپس چای کیسه ها را به مدت 25 تا 30 دقیقه روی چشم های خود قرار داده و به پشت بخوابید. پس از آن صورت و چشم های خود را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.

4.مایعات زیاد بنوشید. برای کم کردن پف زیر چشم لازم است به بدن خود آبرسانی کنید.

[button color=”purple ” size=”medium” link=”https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/beauty/10-tips-to-get-rid-of-under-eye-puffiness/articleshow/17925739.cms” target=”blank” ]منبع[/button]

نگارنده سمیه محمدی

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید