بوتاکس برای فلج بلز

بهترین روش برای درمان فلج بل | بوتاکس برای فلج بلز

فلج عصب زوج هفتم مغزی یا عصب صورتی منجر به فلج بل (Bell’s palsy) (جهت کسب اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کنید) می‌ شود. در این حالت عضلات صورت به طور ناگهانی و موقتی فلج می ‌شوند. این وضعیت اغلب تنها یک طرف صورت را درگیر می ‌کند. درگیری عصب صورتی معمولاً به تنهائی یک بیماری نیست بلکه علامتی است از یک بیماری دیگر مانند عفونت، آسیب یا تومور عصب صورتی. فلج خود به خودی عصب فاسیال بدون شواهد سایر بیماری ‌ها، فلج ایدیوپاتیک بل نامیده می ‌شود. با این حال ، دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌ دهد فلج بل دارای یک مکانیسم ایمنی التهابی ویروسی است. این بیماری در هر گروه سنی رخ می ‌دهد ، اما در 20 الی 40 سالگی شایع تر است. در یک جمعیت صد هزار نفری ، سالانه 10 الی 20 مورد از این وضعیت رخ می ‌دهد.

علائم فلج بل شامل موارد زیر است:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • ضعف در یک طرف صورت
  • انقباضات کوتاه‌ مدت عضلانی
  • افتادگی پلک و لب
  • اشک ‌ریزش و سرازیر شدن آب دهان در سمت مبتلا
  • خشکی چشم
  • خشکی دهان
  • اختلال چشایی
  • مشکل در مکیدن سینه توسط نوزاد
  • لبخند کج

این فلج نوعی فلج عصب صورت بوده و نام آن از نام چارلز بل ، یک دانشمند اهل بریتانیا در زمینه کالبد شناسی گرفته شده است.

 

درمان فلج بل

درمان فلج بل

اغلب افراد مبتلا به فلج بل در طول دو تا سه هفته بدون درمان بهبود پیدا می ‌کنند. موفق‌ ترین شیوه درمان این است که علت آسیب عصبی را شناسایی و برطرف کرد. گاهی سی ‌تی ‌اسکن یا ام آر آی مغزی و الکترومیوگرافی عصب هفتم نیز توصیه می ‌شوند.

اما یکی از روش های نوین درمان فلج بل که شاید کمی برای تان عجیب باشد ، تزریق بوتاکس است. از اینرو در ادامه این مطلب به تشریح کامل درمان فلج بل با بوتاکس پرداخته ایم.

 

بوتاکس برای فلج بلز

بوتاکس برای فلج بلز

بوتاکس یکی از مؤثرترین روش های درمانی در بیماران فلج بل ، فلج جزئی صورت و سینکینزی به شمار می رود.

طی دو دهه گذشته بوتاکس یک درمان اصلی برای بیماران مبتلا به سینکینزی ، فلج جزئی صورت و فلج بل محسوب شده است. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم حاصل می شود. این سم حرکت های عضلانی ناخواسته را در بخش های طبیعی صورت آرام می کند و منجر به کاهش تنش در مناطقی از صورت می شود که به دلیل سینکینزی بیش از حد فعال هستند.

در بسیاری از موارد برای درمان فلج بل ، از بوتاکس به منظور برطرف کردن حرکت نامتقارن صورت به شکلی جدید استفاده می شود تا یک حرکت متقارن تر در صورت حاصل شود و علائم فلج صورت و سینکینزی صورت کاهش یابد. در این مورد ویژه بوتاکس باید توسط یک متخصص با تجربه در زمینه تزریق بوتاکس جهت درمان فلج بل صورت پذیرد.

 

پاسخ به سوالات متداول درباره درمان فلج بل با بوتاکس

درمان فلج صورت با بوتاکس

در ادامه به پرسش های متداول و احتمالی شما عزیزان در زمینه درمان فلج بل با بوتاکس پاسخ داده ایم.

پرسش: بوتاکس چیست؟

پاسخ: بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم حاصل می شود و می تواند با اثرات معمول فلج بل مقابله کند ، که ممکن است شامل ضعف و حرکت نامتقارن صورت باشد. این وضعیت ممکن است به ضعف موقت صورت یا فلج طولانی مدت عصب صورت منجر شود.

پرسش: درمان فلج صورت با بوتاکس چگونه است؟

پاسخ: بوتاکس یک روش مؤثر ، ایمن و ساده برای درمان فلج بل ، درمان عصب هفتم صورت ، فلج جزئی عصب صورت و سینکینزی است. این پروتئین برای برطرف کردن حرکت نامتقارن صورت استفاده می شود و به منظور رها سازی عضلات صورت و جلوگیری از انقباض آنها طراحی شده است. بوتاکس ، حرکت های عضلانی ناخواسته را آرام می کند و منجر به کاهش تنش در مناطقی از صورت می شود که به دلیل سینکینزی بیش از حد فعال هستند. این یک روش موثر برای درمان فلج صورت است.

پرسش: آیا روش درمانی دیگری استفاده از بوتاکس را تکمیل می کند؟

پاسخ: برای بهینه سازی نتایج ، تمرینات ارائه شده عصبی عضلانی از سوی یک متخصص فیزیوتراپی باید همزمان با درمان های بوتاکس همراه شود. همزمان باید حتما تحت نظارت یک متخصص درمان فلج بلز نیز باشید، زیرا اگر تزریقات بوتاکس و فیزیوتراپی به طور کامل علائم فلج بل ، فلج جزئی صورت یا سینکینزی را برطرف نکنند ، ممکن است گزینه های جراحی در نظر گرفته شود.

نورولیز انتخابی ، پیشرفته ترین گزینه جراحی برای درمان فلج صورت به شمار می رود. در طی نورولیز انتخابی ، پزشک عضله پلاتیسما (ماهیچه پوستی گردن) را آزاد می کند و فعالیت عصبی را در اعصاب که با مکانیسم لبخند مقابله می کند ، کاهش می دهد ، به طوری که دهان می تواند یک بار دیگر به سمت بالا کشیده شود و توانایی لبخند زدن بیمار را بازیابی کند.

پرسش: چه کسی می تواند تزریق بوتاکس برای فلج بلز را انجام دهد؟

پاسخ: تزریق بوتاکس برای درمان فلج صورت باید توسط یک متخصص صورت بگیرد. از این طریق ، بیمار می تواند خطر بروز عوارض احتمالی را در طول درمان با بوتاکس به حداقل برساند. به علاوه ، یک متخصص می تواند بر اساس علائم فلج صورت بیمار از مقدار متناسب بوتاکس استفاده کند و بوتاکس را دقیقا به عضلات آسیب دیده صورت تزریق کند.

پرسش: نتایج بوتاکس برای فلج بلز چه زمانی قابل مشاهده است؟

پاسخ: نتایج اولیه بوتاکس معمولاً طی حدود دو تا سه روز پس از تزریق قابل مشاهده می باشد.

پرسش: آیا بوتاکس برای همه بیماران مبتلا به فلج صورت مناسب و بی خطر است؟

پاسخ: مانند هر روش درمانی دیگر ، خطرات مرتبط با بوتاکس نیز وجود دارد. بنابراین ، بسیار حائز اهمیت است که بیمار مبتلا به فلج صورت قبل از بوتاکس یا هر نوع درمان دیگر ، ارزیابی های کامل را انجام داده باشد. این ارزیابی به بیمار اجازه می دهد تا گزینه های مختلف درمانی را بررسی کند و بهترین روش عملی را برای درمان علائم فلج صورت خود انتخاب کند.

تزریق بوتاکس برای بسیاری از بیماران مبتلا به ضعف و فلج صورت ، درمانی ایمن و مطمئن را ارائه می دهد. درمان فلج صورت با بوتاکس ، برای کمک به بیمارانی که در یک طرفه صورت اثرات ضعف و فلج دارند ، بسیار موثر است. بوتاکس این عضلات بیش از حد فعال را شل می کند و تقارن صورت را به طور موقت ترمیم می کند ، در نتیجه باعث بهبود ظاهر صورت می شود.

در بسیاری از موارد برای درمان فلج بل ، از بوتاکس به منظور برطرف کردن به حرکت نامتقارن صورت به شکلی جدید استفاده می شود تا یک حرکت متقارن تر در صورت حاصل شود و علائم فلج صورت و سینکینزی صورت کاهش یابد.

پرسش: فلج بل دائمی چیست؟

پاسخ: در موارد نادر ، فلج بل ممکن است به خودی خود ناپدید نشود. این امر منجر به فلج دائمی در یک طرف صورت می شود.

در فلج دائمی بل باید عصب صورتي محيطي با جراحي نخاع مرتبط يا اعصاب هيپوگلوكال درمان شود. تزریق بوتاکس یک گزینه درمانی برای کمک به بیماران فلج بل است تا درنهایت عملکرد عضلات صورت را بازیابی کنند.

پرسش: اگر فردی علائم فلج بل را تجربه می کند چه کاری باید انجام دهد؟

پاسخ: اگر فردی علائم فلج بل را تجربه کرد ، باید فوراً به اورژانس مراجعه کند. به طور کلی ، علائم فلج بل به خودی خود طی چند روز یا چند هفته پس از تشخیص اولیه از بین می روند.

اگر علائم فلج بل به مدت هشت ماه یا بیشتر مستمر باشد ، ممکن است نیاز به یک درمان پیشرفته باشد. در این مرحله ، متخصصان انواع مختلفی از درمان های فلج بل را ارائه می دهند ، از جمله بوتاکس برای فلج بلز.

بوتاکس برای درمان سینکینزی

بوتاکس برای درمان سینکینزی

سینکینزی صورت وضعیتی است که باعث حرکات غیر ارادی صورت می شود و گاهی اوقات به دنبال فلج بل اتفاق می افتد. همچنین سینکینزی ممکن است بعد از قطع شدن عصب صورت یا دوختن شدن اعصاب صورت به هم ، بر صورت افراد تأثیر بگذارد.

علائم متداول سینکینزی شامل موارد زیر است:

  • پیچش صورت
  • سفت شدن عضلات صورت
  • چین خوردگی های عمیق گونه
  • اسپاسم عضلات صورت

بوتاکس برای درمان سینکینزی ممکن است برای درمان ماهیچه های چشم ، کشیده شدن گردن و جمع شدن چانه استفاده شود. بوتاکس باعث بهبود تقارن صورت می شود و همچنین فعالیت عضلات صورت در پیشانی و سایر نواحی غیر درگیر صورت را کاهش می دهد.

در موارد خاص ، برای درمان سینکینزی ، بوتاکس در ترکیب با نورولیز انتخابی و یا درمان عصبی عضلانی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این درمان ها در کنار هم ، بیماران را قادر می سازند تا تأثیر عضلات بیش از حد فعال و غیر هماهنگ صورت را محدود کنند که در غیر این صورت منجر به علائم سینکینزی می شوند.

 

بوتاکس برای درمان فلج صورت جزئی

درمان فلج بل با بوتاکس

افرادی که به فلج جزئی صورت مبتلا هستند نیز می توانند از درمان بوتاکس بهره مند شوند. تزریق بوتاکس هم در سمت فلج و سمت طبیعی صورت که عملکرد عادی دارد ، می تواند تقارن و حرکات هماهنگ بیشتری ایجاد کند.

 

کاندیدای مناسب برای درمان با بوتاکس

سم بوتولینوم
تزریق بوتاکس

پزشک مربوطه قبل از ارائه درمان های بوتاکس ، سابقه پزشکی شما را بررسی می کند. اگر شما به سم بوتولینوم یا سایر مواد تشکیل دهنده بوتاکس حساسیت داشته باشد ، ممکن است واجد شرایط تزریق بوتاکس نباشید. یک بیمار فلج صورت که به یک وضعیت پزشکی زمینه ای مبتلاست نیز ممکن است برای تزریق بوتاکس واجد شرایط نباشد.

از طرف دیگر ، اگر دکتر معتقد باشد که خطرات احتمالی بوتاکس از مزایای بالقوه درمان آن بیشتر است ، گزینه های درمانی جایگزینی را به شما ارائه می دهد.

 

اثرات جانبی درمان بوتاکس در درمان فلج بل

بوتاکس در زنجان
تزریق بوتاکس

عوارض جانبی احتمالی مرتبط با تزریق بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • کبودی
  • تورم
  • حالت تهوع
  • سردرد
  • خستگی
  • خشکی دهان
  • خارش
  • بثورات پوستی

خطرات مرتبط با تزریق بوتاکس معمولاً بسیار ناچیز هستند. پزشک نیز خطرات بوتاکس برای درمان فلج صورت را قبل از درمان توضیح می دهد.

 

آنچه می توان از درمان با بوتاکس انتظار داشت

حصول نتایج کامل درمان بوتاکس یک تا دو هفته طول می کشد و نتایج تقریباً چهار ماه ماندگار هستند. پس از اتمام درمان بوتاکس ، بیمار باید برای تکرار تزریق مجددا به مطب پزشک مراجعه کند.

بوتاکس برای فلج بلز مستلزم یک تعهد طولانی مدت هم از سوی پزشک و هم از سوی بیمار است. پزشک و یک بیمار در طول زمان ، نتایج درمانی بوتاکس را کنترل می کنند. با این کار ، دکتر می تواند به بیمار کمک کند تا از درمان بوتاکس حداکثر بهره را ببرد و بروز علائم فلج بل را در سال های بعد کاهش دهد.

 

هزینه بوتاکس برای درمان فلج بل

هزینه بوتاکس برای درمان فلج بل ممکن است بسته به تعداد واحدهای بوتاکس مورد نیاز یک بیمار متفاوت باشد. بنابراین ، بیمار مبتلا به فلج بل باید با متخصص یا جراح پلاستیک مشورت کند و قبل از شروع درمان ، درباره هزینه بوتاکس به نتیجه برسد.

 

سخن پایانی

بهترین دکتر تزریق بوتاکس در تهران
تزریق بوتاکس قلهک

بوتاکس یک درمان بسیار مؤثر برای رنج مختلفی از انواع فلج صورت به شمار می رود. برای بسیاری از افراد ، این درمان می تواند کیفیت زندگی شان را به طرز چشمگیری بهبود بخشد و اعتماد به نفس شان را افزایش دهد. مزایای بوتاکس بسیار زیاد است با این وجود ، می تواند پرهزینه باشد و همیشه تحت پوشش بیمه نیست.

چنانچه به دنبال بوتاکس برای فلج بلز ، درمان عصب هفتم صورت ، درمان فلج صورت ، متخصص درمان فلج بلز ، درمان فلج بل و اطلاع از هزینه بوتاکس هستید به شما مرکز زیبایی مان واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، پاسداران ، فرمانیه ، تجریش) را پیشنهاد می کنیم.

مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات تزریق بوتاکس ، ژل و چربی را به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت ها و تخفیف ها به این صفحه مراجعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه کند.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

facialparalysisinstitute

4 4 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments