افزایش سوخت و ساز بدن

چطوری برای آب کردن چربی شکم، سوخت و ساز بدن رو افزایش بدیم؟

چربی شکم که به آن چربی احشایی نیز گفته می شود، با بروز بسیاری از بیماری ها مانند مشکلات قلبی عروقی، دیابت و سرطان در ارتباط است. به این دلیل چربی شکم به طور خاص منجر به افزایش خطرات سلامتی می گردد که سلول های چربی در این ناحیه، هورمون ها و ترکیبات دیگری را تولید می کنند که در واقع آن ها بر روی سلامت تاثیر مخربی می گذارند.

همانطور که می دانید فضای اینترنت مملو از تدابیر و راه حل های خطرناک و نا کارآمدی جهت آب کردن چربی شکم است. اما واقعیت این است که هیچ تیر جادویی به طور ویژه برای نشانه گرفتن چربی شکم وجود ندارد. کاهش وزن و چربی شکم در واقع نوعی تغییر رویه در سبک زندگی است. یکی از این تغییرات که به طور چشمگیری می تواند در این راه به شما کمک کند، افزایش سوخت و ساز بدن (متابولیسم) است. ما در این مطلب شرح می دهیم که افزایش سوخت و ساز بدن چطور می تواند به کاهش اندازه دور کمر و چربی شکم تان کمک کند. این شما و این روش های افزایش سوخت و ساز بدن…

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

1- صرف صبحانه

مصرف صبحانه

شاید جزء افرادی باشید که عادت به خوردن صبحانه ندارند؛ اما تحقیقات نشان می دهد میل کردن صبحانه تا یک ساعت پس از بیداری، سطح انسولین را به طور منظم نگه می دارد و منجر به کاهش کلسترول LDL نیز می گردد.

تهیه یک صبحانه سالم و عالی:

یک منبع پروتئین خوب، مانند تخم مرغ، حبوبات، کره بارام زمینی، مغزها یا گوشت بدون چربی انتخاب کنید.

در آن فیبر (جوی دو سر پرک، میوه های تازه، سبزیجات سبز برگ) بگنجانید.

مصرف شکر تصفیه شده را به حداقل برسانید. بنابراین از مصرف سریال صبحانه های شیرین، پنکیک، کیک و شیرینی جات، و میوسلی خودداری کنید.

نکته: جوی دو سر پرک و سایر کربوهیدرات های فیبردار قادرند با حفظ قند خون در سطح نرمال، کاهش وزن را ساده تر کنند.

 

2- کاهش فشار و استرس

خواب کافی

تحقیقات نشان می دهد که ترشح کورتیزول (هورمونی که بدن در هنگام استرس تولید می کند) با افزایش چربی شکم در ارتباط است. برخی از تکنیک های روزمره مقابله با استرس عبارتند از:

  • شب ها به مدت 7 ساعت بخوابید. 30 دقیقه پیش از رفتن به رختخواب از نگاه کردن به صفحه کامپیوتر، موبایل یا تبلت اجتناب کنید تا خوابی با کیفیت را برای خود تضمین کنید.
  • زمانی را به استراحت کردن اختصاص دهید. حتی اگر 15 دقیقه برای صرف ناهار فرصت دارید، سعی کنید چشمان تان را ببندید، عمیقا نفس بکشید و در این مدت کوتاه مشکلات خود را فراموش کنید.
  • تا حد ممکن، هر چیزی که موجب ایجاد استرس در شما حین خواب می شود را از خود دور کنید. چنانچه در منزل کار می کنید، سعی کنید فضای کار و اتاق خواب تان را جدا کنید. هنگامی که جهت خوابیدن وارد اتاق خواب تان می شود، تصمیم بگیرید نگرانی ها و مشکلات تان را پشت در بگذارید.

 

3- برای 10.000 قدم در روز برنامه ریزی کنید

پیاده روی

در مطالعه ای از مردان خواسته شد پیاده روی روزانه خود را از 10.000 قدم به 1.500 قدم (بدون تغییر در رژیم غذایی شان) کاهش دهند. در کمال حیرت، چربی شکم آن ها پس از 2 هفته حدود 7% افزایش پیدا کرد.

سعی کنید خود را به پیاده روی در هر مکان با فواصل قابل قبول عادت دهید. تا جایی که می توانید پیاده به محل کار، مدرسه، دانشگاه یا سوپر مارکت بروید. یک پدومتر (گام شمار) تهیه کرده و سعی کنید تعداد قدم های خود را به صورت روزانه افرایش دهید. از پله به جای آسانسور استفاده کنید و در عوض رانندگی، پیاده روی کنید. هر 30 دقیقه از جای خود برخیزید و 30 قدم بردارید. چنانچه شغل دوم دارید، در صورت امکان تردمیل تهیه کنید یا از میزهای ایستاده جهت کار استفاده کنید.

 

4- غلات کامل را جایگزین غلات تصفیه شده کنید

غلات غنی شده

یک مطالعه علمی نشان داد افرادی که غلات کامل (علاوه بر 5 وعده میوه و سبزیجات، 3 وعده لبنیات کم چرب و 2 وعده گوشت بدون چربی، ماهی یا مرغ) مصرف می کردند، بیش از افرادی که همین رژیم غذایی را با غلات تصفیه شده داشتند، چربی شکم کم کردند.

غلات کامل سرشار از فیبر بالایی هستند و این امر موجب احساس سیری طولانی تری می گردد. در نتیجه، کمتر خواهید خورد و وزن تان کمتر خواهد شد.

از مصرف غلات سفید خودداری کنید. سعی کنید نان قهوه ای را جایگزین نان سفیدی که آردش بیش از حد پردازش شده است، کنید. همچنین به جای برنج سفید، برنج قهوه ای مصرف کنید.

 

5- نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب فراوان

تحقیقات نشان داده است نوشیدن مداوم آب در طول روز، بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی می تواند منجر به افزایش سوخت و ساز بدن شود. نوشیدن آب فراوان همچنین کمک می کند بدن، سموم و مواد زائد را به خوبی دفع کند و سلامت کلی تان را ارتقا دهد.

سعی کنید در طول روز 8 لیوان آب بنوشید. همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا در هر نقطه که احساس تشنگی کردید، آب بنوشید. باید توجه داشته باشید هنگامی که آب را به میزان کافی می نوشید، ادرارتان زرد کمرنگ یا کاملا شفاف خواهد بود. چنانچه ادرارتان تیره باشد، باید آب بیشتری بنوشید.

از مصرف نوشیدنی های الکلی، نوشیدنی های شیرین (مانند چای شیرین، آب میوه، نوشابه های گازدار، سون آپ و غیره) خودداری کنید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع برای مطالعه بیشتر:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.wikihow.com/Lose-Belly-Fat” ]لینک مرجع[/button]

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments