نکاتی مهم در رابطه با مراقبت از پوست

پوست شفاف3

بسیاری از خانم ها نسبت به پوست خود و شفافیت آن حساس هستند و تصور می کنند که استفاده از کرم های خاص یا گران قیمت در این مسیر موثر می باشد، اما در این مقاله نکاتی ذکر خواهند شد که توجه کردن به آنها به روشنی و شفافیت پوست کمک زیادی خواهد کرد.

  • اجتناب استفاده از محصولات و مواد شیمیایی مصنوعی که تحریک کننده پوست هستند و باعث بروز جوش می شوند. برخی مواد شیمیایی که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از: پروپیلن گلیکول، سدیم لوریل سولفات، سدیم لورث و روغن های معدنی و پارابن و برخی مواد دیگر.
  • تا جایی که ممکن است از مصرف مواد آرایشی اجتناب کنید. در صورت استفاده از لوازم آرایشی بهتر است از مواد طبیع استفاده کنید یا اینکه محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد چربی یا ضدجوش هستند، اینگونه محصولات احتمال بروز جوش های پوستی را کاهش می دهند. به علاوه به یاد داشته باشید که آرایش خود را قبل از خواب پاک کرده و صورت خود را تمیز بشویید.
  • به جوش ها یا به صورتتان دست نزنید. کندن جوش ها باعث بیشتر شدن آنها و عفونت و زخم شدن پوست می شود. زخمی کردن جوش ها باعث می شود که چربی ها و باکتری ها به عمق پوست نفوذ کرده و کیست ایجاد شود و یا زخمی بروز کند که جای آن برای همیشه روی پوست می ماند.
  • قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید باعث بروز کک و مک روی پوست می شود، بنابراین اگر قصد بیرون رفتن دارید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • پوست خود را به سختی مالش ندهید. شستشو و مالش بیش از حد پوست، به ویژه با صابون های ساینده، تعداد سلول های مرده پوست را افزایش می دهد و باعث شل شدن پوست می شود و همچنین باعث افزایش محتویات غدد چربی می شود. اگر تمایل به استفاده از لایه بردار دارید، تنها یک بار در هفته از آن استفاده کنید و پوست خود را به آرامی و ملایمت مالش دهید.
  • از محصولات و مواد مختلف بیش از حد روی پوست خود استفاده نکنید. این امر باعث از بین رفتن تعادل پوست می شود و pH پوست نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و در مقابل شرایط مختلف حساسیت بیشتری نشان می دهد.
  • از پوشیدن یا استفاده از هر چیزی که پوست را تحت فشار قرار می دهد، مانند پیشانی بند یا برخی کلاه ها، اجتناب کنید. این امر باعث التهاب پوست و افزایش بروز آکنه می شود.
  • از پاک کننده های قلیایی استفاده کنید.
  • پوست خود را با صابون تمیز نکنید. صابون خشن است و معمولا موجب تحریک فولیکول های پوست و غدد چربی می شود. در حقیقت طبق بررسی های انجام شده و نتایج حاصل، 25 درصد جوش های پوستی با 4 یا 5 مرتبه شستن در طول روز با موفقیت درمان می شوند. اما این شستشو نباید با صابون انجام شود. غدد چربی با صابون تحریک می شوند و این تحریک شدن باعث می شود که غدد بیشتر از قبل چربی تولید کنند.
  • از کرم های حاوی ویتامین A یا ویتامین D استفاده نکنید. این ویتامین ها توسط پوست جذب نمی شوند. کرم ها یا لوسیون های حاوی این ویتامین ها هیچ منفعتی ندارند.
نگارنده: سمیه محمدی

سایت فوق تخصصی اطلاع رسانی پوست و لیزر موهای زائد

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments