پاسخ به 12 سوال رایج در خصوص لیزر موهای زائد

پاسخ به 12 سوال رایج در خصوص لیزر موهای زائد

امروزه تبلیغات وسیعی در خصوص لیزر موهای زائد وجود دارد که بسیار هیجان انگیز، اغواگر و امیدوارانه هستند.
هر روزه پیام های تبلیغاتی متعددی به گوشی های همراه فرستاده می شود مبنی بر تخفیفات ویژه این راه حل اساسی خلاصی از شر موهای زائد؛ بعضا این تبلیغات به حدی سرسام آور است که دست به دامان اپراتورها شده جهت خلاصی از شر این پیام های زائد.
اما، فاز دوم از اینجا شروع می شود که ذهن درگیر این پیام ها شده و سوالاتی برایش پیش می آید. بنابراین، یافتن پاسخ اساسی می شود_ حال از اینترنت، تماس با این مراکز، صحبت با افراد مختلف و غیره.
مراکز تخصصی زیبان (آلومینا)که پیشرو در خدمات زیبایی و لیزر است تصمیم بر ارائه صادقانه ترین و درست ترین پاسخ ها به این سوالات دارد. در زیر سوالات متداول و جواب های آن آمده است. امیدواریم با مطالعه پاسخ ها به اطلاعات مورد نظرتان برسید.

[toggle title=”1. از بین بردن موهای زائد با لیزر یعنی چه؟ لیزر درمانی چیست؟” state=”close”]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از بین بردن موهای زائد با لیزر یعنی چه؟ لیزر درمانی چیست؟

لیزر موهای زائد روشی علمی و پزشکی جهت از بین بردن موهای زائد با استفاده از اشعه لیزر_ اشعه نوری قوی و ضربان دار_ است.
در این روش، پرتو لیزر از طریق پوست به ساقه و سپس ریشه مو می رسد. حرارت بالای لیزر ریشه را از بین می برد که این امر مانع رشد مو می شود.
لیزر درمانی بر پوست های روشن دارای موهای تیره موثرتر است. البته، امروزه دستگاه های لیزر مناسب پوست های تیره نیز وارد بازار شده اند (مراکز تخصصی زیبان (آلومینا) دارای این نوع دستگاه ها نیز می باشد).
اگرچه لیزر موهای زائد در کاهش رشد و نازک شدن مو بسیار موثر است، اما برای داشتن نتیجه ایی ماندگار نیاز به مراجعات متعدد است. معمولا این روش نیاز به صبر و شکیبایی برای گرفتن نتیجه عالی دارد. همچنین، مراجعات سالیانه برای تضمین تاثیر و انجام ریزه کاری ها نیز وجود دارد. [/toggle]

[toggle title=”2. قبل از لیزر مو نیاز به شیو کردن/با تیغ زدن موها هست؟” state=”close”]

قبل از لیزر مو نیاز به شیو کردن/با تیغ زدن موها هست؟

با کمک لیزر برداشتن مو، موهای باید در پوست شود پس از لیزر به یک هدف برای از بین ببرد. معمولا من توصیه بیماران اصلاح یا روز درمان، و یا روز قبل از در صورتی که نیاز به ترک یک کمی از ته ریش پس از آن برای اپراتور لیزر برای دیدن همه مناطقی که موهای آن قرار دارد آسان تر است.

 

بهترین زمان شیو کردن قبل از لیزر درمانی ؟ پاسخ پزشکان

دکتر مایکل لاوو

دکتر مایکل لاوو

شب قبل یا صبح روز لیزر، موها را با تیغ شیو کنید. گاهی اوقات، هنگام لیزر فول بادی، ممکن است موهای برخی نقاط به دلیل نرسیدن دست و یا ندیدن آن نقاط باقی بمانند که تکنسین در صورت لزوم آنها را شیو می کند (برخی کلینیک ها برای اینکار هزینه دریافت می کنند). در غیر این صورت، لیزر انجام می گیرد.
مهم این است که در سطح پوست، مو باقی نماند تا انرژی لیزر را به خود جذب نکند. هدف این است که انرژی لیزر به طور مستقیم به ریشه مو برسد. به این دلیل انتخاب دستگاه مناسب بسیار اهمیت دارد. لیزر الکساندریت (Alexandriite) مناسب پوست های روشن تا متوسط و اِن دیاگ (nd yag) مناسب پوست های تیره است.

 

دکتر گرند استیونس

دکتر گرند استیونس

هرچه پوست موی کمتری داشته باشد نتیجه لیزر درمانی بهتر می شود. بنابراین، روز قبل یا صبح لیزر درمانی شیو شود_ شیو کردن درست قبل از لیزر درمانی ممکن است باعث افزایش قرمزی/التهاب پوست پس از لیزر شود.

 

دکتر پرهام قراقوزلو

دکتر پرهام قراقزلو

هر زمان قبل از لیزر می توان شیو کرد. مهم این است که در زمان لیزر مویی بر سطح پوست نباشد تا درمان موثرتر باشد. موهای سطحی باعث سوختگی پوست و کاهش اثر بخشی درمان می شوند. در بین جلسات لیزر استفاده از موم و یا هر نوع روش نیازمند به کشیدن و کندن فولیکول مو نباید انجام شود، اما اصلاح با تیغ ضرری ندارد. [/toggle]

[toggle title=”3. لیزر درمانی از چه زمانی باب شد؟” state=”close”]

لیزر درمانی از چه زمانی باب شد؟

تاریخچه لیزر موهای زائد شگفت آور است. لیزر در ماه مه 1960 کشف شد و در اواسط دهه 1960برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار گرفت. یعنی بیش از 50 سال است که از این پرتوهای نور برای سوزاندن موهای زائد استفاده می شود. لیزر موهای زائد اولین بار توسط سازمان جهانی غذا و دارو اِف دی اِی ( FDA ) در سال 1997 تائید شد. [/toggle]

[toggle title=”4. هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟” state=”close”]

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

بسیاری از مراجعین هزینه های معمولی لیزر مو را مقرون به صرفه می دانند. هزینه این روش بسته به اندازه منطقه تحت درمان (صورت، بیکینی، پاها) و دیگر عوامل متفاوت است. هر کلینیک با توجه به دستگاه های مورد استفاده و تکنسین های خود هزینه های متفاوتی دارد (در این بین هزینه در کلینیک آلومینا با بهره گیری از بهترین دستگاه های بازار و مجرب ترین تکنسین ها بسیار مناسب و معقول است). [/toggle]

[toggle title=”5. لیزر درمانی باعث سرطان میشود؟” state=”close”]

لیزر درمانی باعث سرطان میشود؟

تا به امروز، هیچ تحقیقی نشاندهنده تاثیرات منفی انرژی نور لیزر در برداشتن مو و ایجاد سرطان نبوده است. اما، برخی عوارض همچون قرمزی، زخم و تغییر رنگ ناحیه تحت درمان مشاهده شدند که بدون درمان و یا با انجام برخی درمانهای خانگی برطرف می شوند.
پالس انرژی نوری لیزر درمانی برای تولید حرارت مورد نیاز جهت از بین بردن ریشه مو تنظیم شده است که بُردی فراتر از ریشه مو ندارد و به اندام داخلی نمی رسد. بنابراین، باعث ناباروری و سرطان نمی شود. [/toggle]

[toggle title=”6. از چه سنی می توان لیزر انجام داد؟” state=”close”]

از چه سنی می توان لیزر انجام داد؟

اگر چه افراد زیر 18 سال نیاز به حضور پدر و مادر در اولین مشاوره و رضایت کتبی آنها دارند، خطرات ناشی از لیزر مو برای آنها همانند بزرگسالان است_ که با انتخاب دستگاه مناسب و مراقبت های درست پس از درمان، حتی نتیجه بهتری نسبت به بزرگسالان خواهند داشت.

لیزر درمانی برای نوجوانان ایمن است؟

بله ایمن است. انجام این روش در کلینیک معتبر (برای مثال مراکز تخصصی زیبان (آلومینا))، با دستگاه درست، توسط تکنسین مجرب و آموزش دیده ، همراه با مراقبت های درست پس از درمان برای نوجوانان بی خطر است. چنانچه در این مورد دچار ابهام هستید می توانید در اولین جلسه مشاوره از متخصص سوالاتتان را بپرسید. [/toggle]

[toggle title=”7. آیا لیزر درمانی تشعشع نوری خطرناک دارد؟” state=”close”]

آیا لیزر درمانی تشعشع نوری خطرناک دارد؟

خیر، ندارد. اساسا دو نوع تشعشع وجود دارد : تشعشع یونیزه و تشعشع غیر یونیزه. لیزر درمانی از نوع ” غیر یونیزه” یعنی تابش مختصر انرژی نوری تائید شده توسط سازمان جهانی غذا و دارو اِف دی اِی ( FDA ) است.

نمونه های تشعشع یونیزه عبارتند از اشعه ایکس، اشعه ماوراء بنفش و تشعشعات هسته ای که بسیار متفاوت تر از اشعه مورد استفاده در لیزر درمانی هستند. [/toggle]

[toggle title=”8. لیزر موهای زائد باعث از بین رفتن دائمی موها می شود؟” state=”close”]

لیزر موهای زائد باعث از بین رفتن دائمی موها می شود؟

لیزر موهای زائد مطمئنا نتایج طولانی تری نسبت به روش های مرسوم مانند شیو کردن، اپیلاسیون و موم/وکس دارد. علاوه بر این، دردناکی و جلسات کمتری نسبت به الکترولیز دارد. با این حال، الکترولیز نسبت به لیزر بیشتر به عنوان روش از بین دائمی مو در نظر گرفته می شود.
البته، سازمان جهانی غذا و دارو اِف دی اِی ( FDA ) لیزر درمانی را به عنوان روش ” کاهنده ماندگار مو” و نه ” از بین برنده دائمی مو” تائید کرده است. این به این معنا است که رویش موهای جدید انتظار می رود. با این حال رویش مو دچار کاهش شدیدی می شود و موهای تازه نیز نازک هستند. [/toggle]

[toggle title=”9. مزایا و مضرات لیزر موهای زائد چیست؟” state=”close”]

مزایا و مضرات لیزر موهای زائد چیست؟

جوانب مثبت
• یکی از بزرگترین مزایای لیزر مو، سرعت و تعداد کم جلسات نسبت به الکترولیز است.
• چنانچه به درستی مورد استفاده قرار گیرد، بسیار ایمن است.
• نسبت به روش های دیگر (به خصوص الکترولیز) درد بسیار کمتری دارد.
• نتیجه بخش است_ اکثر افراد از بین رفتن طولانی مدت و یا حتی کاهش دائمی رشد مو را تجربه می کنند.
• برای از بین بردن مو های زائد مناطق بزرگ مانند کمر و یا پاها بسیار موثر است.

 

جوانب منفی
• انتظار رشد موهای تازه وجود دارد.
• امکان عوارض جانبی کوچک همچون خارش یا تورم (که پس از چند روز خود به خود درمان می شوند) تا عوارض جانبی جدی تر (اما به ندرت) مانند سوزش، تغییر رنگ پوست، تاول و عفونت وجود دارد.
• از آنجا که ملانین (رنگدانه موثر در رنگ پوست و مو) هدف لیزر است، افراد دارای موهای تیره (ملانین بیشتر) نتیجه ی بهتری نسبت به افراد دارای موهای روشن دارند.
• به تعداد جلسات بیشتر از 1 جلسه (معمولا 6 تا 8) برای از بین بردن مو از منطقه مورد نظر نیاز است که ساعت جلسات با بزرگتر شدن منطقه بیشتر نیز می شود.
• هزینه درمان می تواند گران تمام شود. [/toggle]
[toggle title=”10. تعداد جلسات مورد نیاز چقدر است؟” state=”close”]

تعداد جلسات مورد نیاز چقدر است؟

تعداد جلسات از فردی به فرد دیگر متفاوت است. رنگ و ضخامت مو، منطقه تحت درمان، و نوع لیزر بر تعداد جلسات تاثیر گذار هستند. معمولا 10 تا 25 درصد کاهش مو پس از جلسه اول مشاهده می شود. اکثر مراجعین به 6 جلسه درمان احتیاج دارند. [/toggle]

[toggle title=”11. مراجعه برای چه مناطقی بیشتر است؟” state=”close”]

مراجعه برای چه مناطقی بیشتر است؟

خانمها بیشتر برای صورت و خط بیکینی، و آقایان برای موهای کمر مراجعه می کنند. [/toggle]

[toggle title=”12. لیزر دردناک است؟” state=”close”]

لیزر دردناک است؟

آستانه تحمل درد افراد متفاوت است. اما، درد لیزر همانند ” ضربه کوچک کش به پوست یا نیشگون کوچک” است. در مقایسه با موم/وکس دردی ندارد!!!! در مقایسه با اپیلاسیون درد بسیار کم است. البته، قبل از انجام لیزر از مراجع خواسته می شود تا کرم بیحس کننده استفاده کند. [/toggle]

[toggle title=”13.نحوه انجام لیزر در کلینیک آلومینا چگونه است؟” state=”close”]

آیا کلینیک آلومینا لیزر درمانی دارد؟ نحوه انجام لیزر در کلینیک آلومینا چگونه است؟

بله، مراکز تخصصی زیبان (آلومینا) با بهره گیری از جدید ترین دستگاه های موجود در بازار و مجرب ترین متخصصین و تکنسین ها لیزر درمانی انجام می دهد.
اکثر مراجعین با توجه به رنگ پوست و مو دستگاه مناسب را انتخاب کرده و با شعبه دارای آن دستگاه تماس می گیرند_ با مراجعه به قسمت تماس با مطب های تخصصی اطلاعات کافی در خصوص انتخاب دستگاه و شعبه مربوطه آمده است. متخصص در اولین جلسه مشاوره لازم را انجام داده و نسبت به درمانهای مراقبتی بعدی توضیحات لازم را می دهد.[/toggle]

 

نگارنده : شیرین قلی زاده

 

گروه پزشکان تهران اسکین

منابع
1. www.mayoclinic.org
2. www.realself.com
3. www.laserbeauty.com
4. www.docshop.com
5. www.foxnews.com
6. www.laserlightskin.com
7. www.idealimage.com
8. www.self.com
9. www.aad.org

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments