نکاتی راجع به پیشگیری از رشد موهای زیرپوستی

موی زیرپوستی

موی زیرپوستی ریشه مویی است که خم شده و به زیر سطح پوست می رود، یا مویی که فر خورده و سطح پوست را سوراخ می کند. در نمونه های ذکر شده، یک رشته مو به طور برعکس فر می خورد و پوست را سوراخ می کند. این شرایط بیشتر در قسمت ریش های مردان یا در ناحیه ی تناسلی مردان و زنان بیشتر اتفاق می افتد.

وقتی که یک رشته مو در داخل فولیکول رشد می کند، فولیکول ملتهب شده و نوعی ناهمواری روی پوست تشکیل می شود که گوشت با موی درون آن می باشد. این ناهمواری ها خیلی دردناک بوده و باعث ناراحتی فرد می شوند. معمولا موی منحنی شده، به عنوان مثال موهای فر، بیشتر به داخل پوست رشد می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نکاتی راجع به پیشگیری از رشد موهای زیرپوستی:

  1. بهتر است تراشیدن مو در مسیر رشد مو انجام شود و نه در خلاف جهت آن.
  2. از تراشیدن های چند تیغه خودداری کنید. گاهی اوقات این کار باعث می شود مو زیر پوست قرار گرفته، فر بخورد و دیواره ی فولیکول را سوراخ کند و باعث التهاب شود. بنابراین استفاده از خودتراش یک تیغه بهتر از دو یا چند تیغه می باشد.
  3. در هنگام تراشیدن موها پوست را نکشید ( علت آن در مورد شماره ی 2 ذکر شد). این امر نیز باعث تراشیدن عمقی مو می شود.
  4. قبل از استفاده از تیغ یا ژیلت و تراشیدن موها پوست را گرم کنید. برای چند دقیقه در حمام منتظر بمانید تا بخار آب پوست شما را گرم کند، یا اینکه می توانید قبل از شروع کار خود یک حوله ی گرم روی محل مورد نظر قرار دهید.
  5. از ژل یا خمیر شیو استفاده کنید ( بهتر است که خمیر یا ژل مورد استفاده ی شما حاوی ترکیبات آنتی باکتریال باشد.). برای چند دقیقه صبر کنید تا ماده ی مصرف شده مو را نرم کند. در اینصورت احتمال فر خوردن مو به داخل پوست کمتر می شود.
  6. سعی در کندن مو یا از بین بردن موی زیر پوستی نداشته باشید، این کار نیز باعث تحریک فولیکول شده و التهاب را بدتر می سازد. اجازه بدهید به خودی خود از بین برود.
  7. تیغ خود را پس از هر بار استفاده تمیز کنید تا از باکتری ها در امان بمانید، می توانید از یک برس مخصوص و صابون برای این کار استفاده کنید. حتی بهتر است که تیغ مورد استفاده ی خود را با استفاده از الکل و یا پراکسید هیدروژن ضدعفونی کنید که این روش هر گونه باکتری را از روی تیغ از بین می برد. از بین بردن باکتری ها میزان التهاب را کاهش می دهد.

نکاتی در مورد مقابله با موهای زیر پوستی که در بدن وجود دارد:

موی زیر پوستی0

  1. لایه برداری مکرر. به این روش مو سریع تر کنده می شود. خانم ها بهتر است چند بار در هفته این کار را انجام دهند. در مورد آقایان اگر هر روز ریش خود را می تراشند، لایه برداری را نیز روزانه انجام دهند. در مورد ناحیه ی تناسلی نیز چند نکته وجود دارد:
  • ناحیه ی تناسلی را به طور مستقیم لایه برداری نکنید. پوست این قسمت خیلی نازک است.
  • اگر برای پاکسازی پوست ناحیه ی تناسلی از برس یا ابزار خاصی استفاده می کنید، به آرامی پوست خود را لمس کنید.
  • خانم هایی که از لایه بردار های AHA استفاده می کنند، اطمینان حاصل کنید که این لایه بردار خارج از ناحیه ی واژن قرار می گیرد تا از ورود این ماده به داخل واژن جلوگیری کنید.
  1. یک برس لایه بردار را برای پاکسازی صورت خود در نظر بگیرید. البته در این صورت کار شما دارای دو مرحله خواهد بود، پاکسازی و لایه برداری.
  2. پس از اصلاح موهای صورت خود از محصولات دارای ترکیب های ضدالتهاب استفاده کنید. به عنوان مثال آقایان می توانند از ژل یا کرم تسکین دهنده ی پس از اصلاح و خانم ها از مرطوب کننده های تسکین دهنده استفاده کنند. محصولاتی که برای پوست های حساس می باشند، انتخاب خوبی هستند زیرا این محصولات همیشه دارای ترکیبات آرام بخش و ضدالتهاب هستند.

برای مواردی که موهای زیر پوستی خیلی زیاد هستند، کرم های کورتیکو استروئیدی توصیه می شوند که حتما باید توسط پزشک تجویز شوند. اپیلاسیون منظم توسط فرد حرفه ای و با تجربه در این کار به کاهش میزان موهای زیر پوستی کمک زیادی می کند. استفاده از فن آوری لیزر برای از بین بردن موهای زائد نیز گزینه ی دیگری است، به ویژه اگر موی زیر پوستی زیاد دارید و بابت این مسئله نیز ناراحت هستید. لیزر موها را به طور دائم از بین می برد، اما به هرحال لیزر نیز برای تمام انواع پوست ها مناسب نیست.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست، مو ، لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
افى
افى
8 years ago

سلام دقيقا يکماه پيش لکهای صورتمو ليزر کردم از قبلا بهترشده اما متاسفانه هنوز زخم ايجادشده دراثرليزرمشاهده ميشه درحال حاضر از کرم زينک اکسايد و ژل سيکاتيو استفاده ميکنم براى اينکه زخمها زودتر ترميم بشن بهتره از اينا استفاده بشه يا پيشنهادبهتری براى کرم ترميمی داريد؟ممنونم