میزان رضایت مراجعین از لیزر موهای زائد چقدر است ؟

لیزر 7

شایعات زیادی در خصوص لیزر موهای زائد وجود دارد و نمیتوان به این دو مورد پی برد :میزان تاثیر لیزر در رفع موهای زائد و میزان رضایت مراجعین .

خوشبختانه مطالعاتی انجام شده اند که میزان رضایت مراجعین از لیزر موهای زائد را به خوبی نشان میدهند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر تا چه اندازه میتواند موهای زائد را از بین ببرد ؟

لیزر موهای زائد هنوز در هاله ای از ابهام است و تعداد زیادی از افراد نمیدانند که این روش میتواند به انها در رفع موهای زائد کمک کند با خیر .

دو موردی که به ذهن بیشتر افراد می ایند عبارتند از :عملکرد برعکس لیزر که به معنی افزایش رشد موهای زائد است و عدم تاثیر لیزر در رفع موهای تعدادی از افراد که شرایط لازم برای لیزر مو را دارند مانند افرادی با موهای تیره و پوست روشن .

با توجه به مواردی که گفته شد ،میزان تاثیر واقعی این روش چقدر است ؟

مطالعه ی اول -میزان رضایت 71 درصد 

این مطاله در سال 2003 انجام گرفت و میزان رضایت مراجعین از لیزر الکساندریت  و ان دی یاگ و رابی را در مقیاس 0 تا 10 ثبت کرد .امتیاز صفر به معنای ان است که لیزر عملکرد خیلی پایین تری نسبت به سایر روش های رفع موهای زائد داشته است و امتیاز 10 دقیقا عکس این مورد را نشان میدهد .

نتایج حاصل از این مطالعه :

حدود  درصد از مراجعین از انجام لیزر موهای زائد راضی  بودند که نتیجه خوبی است و لیزر در مقایسه با الکترولیز امتیاز 8.6 و در مقایسه با اپیلاسیون امتیاز 7.7 را بدست اورد .

در واقع مراجعین لیزر را به الکترولیز و اپیلاسیون ترجیح دادند.

اگرچه نتایج حاصل مثبت بودند  ولی نویسندگان ان با مرکز پوست بیرمنگام ،بیمارستان شهر و کلینیک های لیزر در ارتباط بودند و البته این مورد نشان نمیدهد که این مطالعه کاملا نادرست است ولی کمی مبهم است

همچنین اطلاعاتی در خصوص   اندازه نمونه و یا جزییاتی در خصوص نحوه ی انجام مطالعه وجود دارد که خود اعتبار ان را کاهش میدهد .

مطالعه ی دوم – رضایت 84 درصدی مراجعینی که پوست تیره تری داشتند و  توسط روش ان دی یاگ درمان شده بودند

این مطالعه در سال 2012 انجام شد و حدود 50 درصد از افراد از قوم اقلیت که پوست خیلی تیره ای داشتند ،انتخاب شدند و توسط روش ان دی یاگ درمان شدند .سپس از انها خواسته شد که میزان رضایت خود را در مقیاس 0 تا 10 مشخص کنند .

نتایج حاصل از این روش هم مثبت بودند و شواهد بهتر و معتیر تری را ارائه نمود .

اطلاعات زمینه ای در این خصوص :لیزر یاگ یکی از اختراعات اخیر است که برای افرادی با پوست تیره مناسب میباشد .این لیزر طول موج بیشتری به نسبت سایر روش ها دارو به همین دلیل به رنگدانه های تیره اسیب نمیرساند .

چه نتیجه ای میتوانتیم از این مطالعات بگیریم ؟

در واقع اطلاعات و شواهد علمی کافی برای دست یابی به یک نتیجه دقیق وجود ندارد .در مطالعه اول گروه تحقیقاتی از مراکز درمانی لیزر بودند و در مطالعه دوم بر افراد با پوست تیره تاکید شده بود .

البته فقط این دو مطالعه توانستند میزان رضایت حاصل از لیزر مو را بررسی کنند ولی در مطالعات دیگر هم به نکات مثبت و منفی لیزر اشاره شده است .

مطالعات کلی نشان میدهند که لیزر روشی کاملا موثر و نتیجه بخش است و میتوان از ان برای رفع موهای زائد بسیاری از افراد استفاده نمود .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

[divider]

چرا مرکز لیزر موهایم را از اینجا  انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در این مرکز از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments