مقایسه لیزر موهای زائد و آی پی ال

آی پی ال یا لیزر؟ کدام برایم مناسب تر است؟!

لیزر یا IPL
لیزر یا آی پی ال

تفاوت آی پی ال و لیزر

با استفاده از آی پی ال (IPL یا فرکانس تشدید شده نور) و لیزر، رویش موهای زائد برای مدت زمان طولانی متوقف میگردد. هر دوی این روش ها، در عین اینکه تفاوت هایی دارند، بسیار به یکدیگر شبیهند. عمده ترین تفاوت بارز این دو روش، این است که در لیزر موهای زائد از لیزر واقعی استفاده میشود، در حالیکه در آی پی ال اینگونه نیست. همانگونه که از نامش (فرکانس تشدید شده نور) مشخص است، در آی پی ال جهت تخریب هرچه بهتر فولیکول مو از یک دستگاه مبتنی بر نور استفاده میشود.

آی پی ال و لیزر اساسا دارای تفاوت های فنی نیز هستند و هر دو تحت نام ها و برندهای مختلف، توسط شرکت های مختلف، با ویژگی های منحصر بفرد (مانند سیستم خنک کننده داخلی) ساخته و تولید میشوند. اما وجه اشتراک لیزر و آی پی ال موهای زائد، روشی است که در آن مو از بین میرود. هم در آی پی ال و هم در لیزر، از دستگاه های کوچکی استفاده میشود که گرما تولید میکنند و این همان چیزیست که به شدت فولیکول مو را از ریشه میسوزاند و از بین میبرد. این امر منجر میشود برخی از مراجعین متوجه بوی سوختگی مو شوند و یک روز پس از درمان، ظاهر پوستشان بصورت آفتاب سوختگی خفیفی در بیاید که زود رفع میشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

با همه اینها کدامیک را انتخاب کنم؟ آی پی ال یا لیزر؟

اینکه کدامیک برای شما بهتر است به این بستگی دارد که به چه کسی مراجعه کرده اید. متخصصانی که از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده میکنند، برای جلب مشتری، سنگ دستگاه های لیزر خود را به سینه میزنند. علت این کار، قابل درک است. آنها میخواهند مشتریانشان را حفظ کنند. بعلاوه، چنین دستگاه هایی بسیار گرانقیمت بوده و جایگزین کردن آنها زمان بر است. اما بطور کلی میتوان گفت، لیزر موهای زائد دارای محبوبیت بیشتری در میان مشتریان است. اما جالب است بدانید که آی پی ال در اصل جهت درمان عیوب زیبایی، مانند لک های ناشی از افزایش سن و مویرگ های پاره شده زیر سطح پوست ساخته شده بود که عارضه جانبی قابل توجه آن، ریزش مو بوده است.

بنابراین در حالیکه لیزر موهای زائد محبوب تر است، برخی عقیده دارند که آی پی ال برای پوست بهتر است. در هر صورت، شما باید پیش از مراجعه به یکی از این مراکز، برای انجام مشاوره و تست روی قسمتی از پوست برنامه ریزی کنید تا متوجه شوید واکنش پوستتان نسبت به آی پی ال یا لیزر چگونه است. مراجعه به چندین مرکز آی پی ال یا لیزر و مشاوره با چندین متخصص نیز ایده موثریست.

منبع: http://www.theplasticdiaries.com/

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
fati
fati
7 years ago

سلام مامان من با انجام8-9جلسه آی پی ال 80درصدموهاش رفته وپوستش خیلی برق میزنه روشن تر هم شده و20درصد دیگش هم خیییلی ریشش وخودش نازک شده.من گفتم لیزر بهتره براهمین لیزر کردم هربار که انجام میدادم صورتم تا1هفته بعدش قرمز بود طوری که نمیتونستم از خونه بیرون برم براهمین منم بعداز3جلسه لیزر دارم میرم ای پی ال راضیم صورتم هم قرمز نمیکنه اصلن

fati
fati
7 years ago

البته پوست ها متفاوته ممکنه روی پوست یکی لیزر بهتر جواب بده

مریم
مریم
7 years ago

سلام من برا موهای زائد صورتم 8 جلسه لیزر دایود رفتم و 1 جلسه الکس موهای صورتم حتی نصفه هم نشدن، امکانش هست که ای پی ال برا من جواب بده؟