لیزر درمانی سرد

لیزر درمانی سرد( LLLT ) ،معایب و مزایا

لیزر درمانی سرد

لیزر درمانی سرد ،نوعی روش درمانی است که از طول موج خاصی از پرتوها به منظور سرعت بخشی به روند بهبود فرد استفاده می‌شود .این متد برای کاهش درد بیمارانی استفاده می‌شود که به دردهای مزمن و حاد مبتلا هستند و درد و تورم و گرفتگی آن‌ها را از بین برده و عمل‌کرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد .
در این پست به ویژگی‌های لیزر درمانی سرد و مزایا و معایب آن می‌پردازیم :

مزایای بالقوه لیزر درمانی سرد

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر درمانی سرد بدون جراحی و برش صورت میگیرد و به همین دلیل دوران نقاحتی هم ندارد .
همچنین در طی لیزر درمانی سرد ،فرد نیازی به مصرف دارو ندارد و بسیاری از بیماران نیز ترجیح میدهند که از داروها استفاده نکنند .
مطالعات انجام شده نشان میدهند که لیزر درمانی سرد در صورتی که به درستی و توسط یک متخصص صورت گیرد ،عوارض جانبی چندانی ندارد .

معایب لیزر درمانی سرد

این فرایند درمانی معایبی هم دارد مثلاً بیمار پس از جلسه اول ،بهبودی در درد های خود تجربه نمکیند .تعداد جلسات درمانی با توجه به شدت و طول بیماری بین 8 تا 30 هفته طول می‌کشد .
فرد باید حداقل روزی دو تا چهار بار برای درمان به پزشک مراجعه نماید .ممکن است آسیب دیدگی های قدیمی چندین روز پس از درمان وخیم تر شوند ولی این حالت برای بیشتر بیماران کوتاه مدت بوده و فقط چندین روز ادامه می‌یابد .

تناقضاتی در باره لیزر درمانی سرد

نباید از لیزر برای درمان زخم های مشکوک به سرطان و یا کارسینوم ،روی غده تیروئید و برای خانمهای باردار استفاده کرد .همچنین تماس مستقیم پرتوهای لیزر با چشمان خطرناک بوده و میتواند آسیب دیدگی دائمی چشمی را بوجود آورد .
این متد  برای خانمهای باردار توصیه نمیشود زیرا میتواند اثرات مخربی بر جنین داشته باشد .پزشک و بیمار باید در طی جلسات درمانی از عینک های حفاظت کننده استفاده نمایند تا ایمنی چشم در برابر پرتوها تأمین شود .

خلاصه

لیزر درمانی سرد گزینه ای در بین متدهای درمانی است که میتواند به صورت بالقوه درد بیمار را کاهش دهد .این روش گزینه ایده‌آل برای آن دسته از بیمارانی است که میخواهند بدون جراحی و یا مصرف دارو ،بهبود یابند .
میتوان از لیزر ان به تنهایی و یا همراه با سایر متدهای درمانی استفاده نمود .
اگرچه متد یاد شده نسبتاً نوین بوده و اطلاعات کاملی در خصوص اثر بخشی آن وجود ندارد ،ولی میتوان آن را گزینه ای مناسب برای افرادی دانست که به دنبال روش‌های درمانی جایگزین می‌گردند .
لیزر درمانی سرد به خوبی قادر است تا دردهای مزمن را بهبود بخشد و بسیاری از پزشکان ،ان را یک متد درمانی مناسب برای انواع خاصی از دردها می‌دانند .

[divider]

نگارنده :فرحناز آ ل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments