فواید شیر سویا برای سلامتی

خواص شیر سویا

شیر سویا که از خیساندن، آسیاب کردن دانه های سویا تهیه می شود. نوشیدنی بسیار مغذی که حاوی اسید های چرب ضروری، پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی می باشد.  در ادامه به تفصیل به برخی از فواید شیر سویا اشاره می شود.

1)      بهبود لیپید پروفایل

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ویژگی مهم شیر سویا توانایی آن در بهبود پروفایل چربی خون می باشد. بر خلاف شیر لبنی که حاوی چربی های اشباع شده و کلسترول می باشد. سویا عمدتاً سطح کلسترول آن صفر می باشد و چربی های غیر اشباع دارد. مطالعات نشان می دهد مصرف منظم سویا به طور قابل توجهی غلظت خون را از تری گلیسیرید و لیپوپروتئین های کم چگالی  (LDL) را کاهش وسطح لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL)را افزایش می دهد. این مورد از شیر سویا ترکیبی مفید برای افرادی که از کلسترول بالا و بیماریهای قلبی رنج می برند، می سازد.

2)     حافظت از رگ های خونی

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و آنتی اکسیدان – فیتو (phyto-antioxidants)  موجود در سویا به طور موثری می تواند رگ های خونی را از آسیب ها و خونریزی ها محافظت نماید.

3)     بهبود فرایند کاهش وزن

شیر سویا به طور طبیعی قند پایین تری نسبت به شیر لبنی دارد.شیر گاو حدود 12 گرم قند در هر فنجان دارد ولی شیر سویا تنها 7 گرم قند دارد. سیر سویا با دوز اضافی فیبر، احساس سیری بیشتری به شما می دهد.

4)     جلوگیری از سرطان پروستات

شیر سویا منبع خوبی از هورمون گیاهی منحصر به فرد  فیتواستروژن می باشد که می تواند تولید تستوسترون در مردان را مهار کند . کاهش سطح تستوسترون می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک کند. بعلاوه وجود ایزو فلاون ها مهم ترین و منحصر ترین مزیت شیر سویا می باشد. ایزوفلاون ها از بروز برخی از سرطان ها(سرطان پروستات و سرطان پستان) جلوگیری می کند.

5)     پیشگیری از علائم یائسگی

در طی یائسگی، تولید طبیعی استروژن به حداقل می رسد، کاهش ناگهانی استروژن برخی مشکلات سلامتی را برای زنان به همراه دارد. زنان بعد از یائسگی بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی، دیابت و چاقی قرار دارند. آنها همچنین در زمینه افسرده ، بی خوابی، اختلالات روانی و نوسانات خلقی آسیب پذیر تر می شوند. مصرف منظم سویا یک راه عالی برای کاهش علائم سندرم پس از یائسگی می باشد.

6)     پیشگیری از علائم پوکی استخوان

پوکی استخوان با سن و بیماریهای هورمونی مرتبط است. فیتو استروژن ها موجود در سویا می تواند به جذب سریع کلسیم و جلوگیری از تحلیل توده های استخوانی کمک کند. برای مفید بودن بیشتر می توانید شیر سویای غنی شده با کلسیم و ویتامین D تهیه کنید.

منبع:

healthdigezt

[divider]

لیزر بدون درد

لیزر موهای زائد با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا در کلینیک لیزر آلومینا انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات دقیق این نوع لیزر و دیدن جدول قیمت ها اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments