شیوه های نوین و متنوع لیزر موهای زائد بدن

5675655765

بهترین و مناسب ترین دستگاه های لیزر، طول موجی میان 700 تا 1400 نانومتر دارند، زیرا در این محدوده، جذب مشکینه مو به بالاترین میزان خود می رسد و کمترین میزان تداخل در اثر رنگدانه های پوست، چون  هموگلوبین ایجاد خواهد شد.

laser_treatments

دستگاه های لیزری که مورد تایید متخصصان پوست بوده و مکررا به افراد با شرایط پوستی متفاوت معرفی می گردند، عبارتند از:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • لیزر یاقوتی ( 694 نانومتر)
  • لیزر الکساندریت ( 755 نانومتر)
  • لیزر دیود ( 800 نانومتر)
  • لیزر ان -دی- یاگ( 1064 نانومتر)
  • لیزر پالس شدید ( 590 تا 1200 نانومتر)

لیزر یاقوتی

لیزر روبی یا یاقوتی
لیزر روبی یا یاقوتی

نور قرمزی با طول موج 694 نانومتر از خود ساطع می کند. برای رفع موهای زائد بدن، از پالس بلندتر با قدرت ( انرژی ) کمتر استفاده می گردد. گاهی اوقات از لیزر یاقوتی برای تایپ های پوستی شماره یک و شماره دو ( پوست روشن و موی مشکی رنگ)  به کاربرده می شود.

لیزر الکساندریت

لیزر موهای زائد بدن و صورت

طول موجی به اندازه 755 نانومتر دارد. میزان نفوذ پذیری لیزر الکساندریت در لایه های زیرین پوست بیش تر لیزر یاقوتی است، بدین معنی است که از این دستگاه لیزر برای تایپ پوستی نوع 5 ( افراد تیره پوست ) مورد استفاده قرار می گیرد. تب مغناطیسی که موج را تعدیل می کند یا معین و بی نوسان خواهد بود، یا بسته به وسعت محل مورد درمان تغییر خواهد کرد. برخی از سیستم ها، از دستگاه های فراآوا که اندام های درونی را لایه نگاری می کند، استفاده می کنند که امکان لیزر مناطق وسیع تری از پوست را امکان پذیر می سازد. در اینجا، از ژل مخصوص، گاز یا هوای سرد به عنوان خنک کننده لایه های زیرین پوست استفاده می گردد. یکی از مزایای کاربرد لیزر الکساندریت، سرعت عمل در انجام لیزر موهای زائد بدن است. در برخی از سیستم ها، کاربرد لیزر الکساندریت مستلزم اصلاح و شیو کردن ناحیه مورد نظر از پوست پیش از انجام لیزر است. این دستگاه لیزر در افراد تیره پوست موثر واقع نمی شود و همچنین برای رفع موهای زائد صورت اصلا مناسب نیست.

لیزر دیود

لیزر دیود برای رفع موهای زائد بدن
لیزر دیود برای رفع موهای زائد بدن

 طول موجی به اندازه 800 تا 810 نانومتر دارد و تنوع تب های الکترومغناطیسی که موج ها را تعدیل می کند، بسیار زیاد است. بزرگی محل مورد لیزر، 9 در 9 است. تا زمانی که موها تیره بوده، از این دستگاه لیزر می توان برای افراد تیره پوست بدون ایجاد هیچگونه آسیب های روپوستی استفاده کرد. هر چه طول موج لیزر بلندتر باشد، جذب ملانین و مشکینه مو کمتر خواهد بود و در نتیجه به انرژی بیشتری نیاز خواهیم داشت. سیستم خنک کننده لایه های میانی و زیرین پوست شامل یاقوتی کبود است که در تماس با پوست قرار می گیرد. اصلاح و شیو کردن ناحیه مورد لیزر پیش از انجام لیزر درمانی از ملزمات این روش است.

امکان به کار گیری لیزر دیود برای افراد تیره پوست و برنزه
امکان به کار گیری لیزر دیود برای افراد تیره پوست و برنزه

از مزایای اصلی لیزر دیود، امکان رفع مموهای زائد بدن افراد تیره پوست بدون بروز آسیب های پوستی است. از نقاط ضعف این روش می توان به سرعت عمل کم دستگاه اشاره کرد. کاربرد لیزر دیود برای رفع موهای زائد صورت به علت برخورداری از طول موج مخصوص و اصلاح ناحیه مورد لیزر پیش از اجرای پروسه لیزر درمانی، به هیچ عنوان به بیماران توصیه نمی گردد.

لیزر ان-دی-یاگ

لیزر پالس بلند Nd:YAG
لیزر پالس بلند Nd:YAG

طول موجی به اندازه 1064 نانومتر دارد که از طریق تب های الکترومغناطیسی بلندی که موج ها را تعدیل می کنند،  به سطح پوست موج فشانی می شود. این طول موج به صورت کم جذب رنگ دانه های پوست می شود که همین ویژگی امکان لیزر انواع پوست را فراهم می کند. با این وجود، میزان تاثیرگذاری آن کمتر است. از آنجایی که جذب ملانین اندک است، به انرژی بیشتری نیاز است تا بتوان از این دستگاه لیزر برای  درمان انواع پوست استفاده کرد. در  سیستم هایی که پالس های بلند به کار برده می شود، در مدت زمان های مختلف، پالس های واحد ساطع می شود و بزرگی محل مورد درمان، 2 تا 4 میلی متر است. در برخی سیستم ها از ذرات کربنی برای افزایش جذب ملانین استفاده می گردد.

کلینیک مجهز زیبایی
کلینیک مجهز زیبایی

لیزر سوپرانو، فن آوری ممتاز رفع موهای زائد، تکنیکی نوین که مبتنی بر نظریه جامع گرما حرارت افشانی انتخابی  و مفهوم سنجش آسیب حرارتی است.  امروزه فن آوری ممتاز رفع موهای زائد بهمراه با دیود لیزر سوپرانو به کاربرده می شود. جزء جداناشدنی این فن آوری، دیود لیزر سوپرانو، دستگاه لیزر دیود متعارف که همراه با و به موازات لیزر دیود قدیمی که برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد، عمل می کند. شیوه Super Hair Removal در حالت 10 هرتر عمل میکند: ده پالس در ثانیه. کاربرد آن بدین صورت است که به جای تمرکز انرژی لیزر بر یک نقطه از بدن، انرژی لیزر به سوی همه جانبه و فراگیر با سرعت 10 سانتی متر بر ثانیه  بر سطح پوست ساطع میشود. در این حالت گرمایی که در لایه های میانی و زیرین پوست  به صورت تدریجی و نه به صورت ناگهانی و یکجا افزایش پیدا می کند و همین عامل از سوختگی های سطحی پوست و آسیب های سطحی پوست جلوگیری می کند. از آنجایی که گرما و حرارت به صورت دایره وار و گسترده در سطح پوست پخش میشود، دردی که بیمار در طول پروسه لیزر درمانی متحمل می شود، بسیار کمتر از حالتی خواهد بود که از دستگاه های لیزر قدیمی استفاده می شده است و چون سطح گسترده ای از بدن مورد درمان قرار می گیرد، این روش روشی زمانبر بوده و با سرعت کمتری انجام می پذیرد. این روش برای رفع موهای زائد صورت مناسب نبوده و بیشتر برای تایپ پوست نوع چهارم و پنجم و پوستهایی که اخیرا آفتاب دیده شده اند، توصیه می گردد.

پالس نور شدید

لیزر پالس نور شدید
لیزر پالس نور شدید

 طول موجی به اندازه 590 تا 1200 نانومتر دارد. پالس های الکترومغناطیسی توسط لامپ معمولی یا لامپ پر نورعکاسی تولید می شوند. از فیلترها یا برق پالا (دستگاهي كه فقط جريانات برق داراى بسامدهاى بخصوصي را عبور مي ده ) برای تعیین مناسب ترین طیف با توجه به نوع مو و پوست بیمار استفاده می شود. اگر مو تیره بوده و پوست بدن آفتاب دیده باشد، از فیلترهای کوتاه (590, 615) و پوست روشن و موهای نازک (645, 695, 755) استفاده می گردد. دستگاه لیزر پالس نور شدید برای بیماران همراه با دستگاه تنظیم سرعت کوارتز به کاربرده می شود. دستگاه پزشک متخصص را قادر می سازد تا از پالس های متعدد در مدت زمان های مختلف با فاصله های زمانی استفاده کند. این روش در رفع موهای زائد صورت بسیار موثر است. بسیاری از سیستم ها خود شامل نرم افزاری هستند که به صورت خودکار پارامترهای مناسب با شرایط پوستی بیمار را انتخاب می کند، اما پزشک می تواند تنظیمات را به صورت دستی تعدیل کند. سیستم خنک کننده حاوی ژل خننک کننده ای با درجه حرارت 4 درجه سلسیوس است که در توزیع نور و حرارت و همچنین جلوگیری از آسیب های پوستی موثر است. این یک سیستم چندکاره و متنوع است که مستلزم  دانش و مهارت های لازم  در این زمینه است

منبع:

http://www.infodepilacion-eng.com/sistemas_01.html

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین


0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments