شیر ماده ای مغذی، شگفت انگیز و معجزه گر زیبایی

کاربردهای ماسک شیر

ماسک شیری

ماسک شیری

احتمالا اين محصول شگفت‌انگيز مراقبت از پوست هم‌اكنون در يخچال شماست. همه ما با خواص بي‌نظير شير به‌عنوان يكي از اصلي‌ترين مواد غذايي مورد نياز بدن آشنا هستيم. از ابتداي زندگي شير نقش مهمي در رشد ما ایفا می کند. با خوردن شير، پروتئين مورد نياز بدن تامين مي‌شود، همچنين در رشد استخوان، مو و استحكام دندان نقش اساسي دارد. شير علاوه بر اينها، براي پوست هم فوايد زيادي دارد.

شفافیت پوست

آيا ميدانيد كه مي‌توان به‌جاي استفاده از مواد پاك‌كننده و مرطوب‌كننده گران‌قيمت از اين محصول كه در حال حاضر در آشپزخانه شماست، استفاده كنيد؟ بله شير! متخصصان زيبايي طبيعي مي‌گويند كه اين ماده مي‌تواند باعث نرمي، شفافيت و لايه‌برداري پوست شود و حتي خيلي بيشتر از اين، به پوست شما كمك كند. در ادامه با هم به بررسي فوايد بي‌نظير زيبايي اين ماده محبوب مي‌پردازيم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید


پاك‌كننده پوست

شیر بعنوان پاک کننده پوست

آيا به خاطر حساسيت پوست‌تان در فكر اين هستيد كه استفاده از پاك‌كننده‌هاي فومي قديمي را متوقف كنيد؟ متخصصان زيبايي توصيه مي‌كنند از شير به‌عنوان پاك‌كننده روزانه خود استفاده كنيد. اين پاك‌كننده خيلي ملايم و در عين حال موثر، روغن اضافي و مواد آرايشي را از روي پوست پاك مي‌كند. مي‌توانيد از مزاياي ضدآكنه و ضدقارچ عسل هم بهره ببريد و كمي از آن را به شيري كه به‌صورت خود مي‌زنيد، اضافه كنيد. اين كار علاوه بر اينكه پوست شما را پاكسازي مي‌كند، خاصيت لايه‌برداري هم دارد.


لايه‌برداري

شیر بعنوان لایه بردار صورت

شير حاوي اسيد لاكتيك است و اين همان ماده‌اي است كه در لايه‌بردارهاي شيميايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اسيد لاكتيك براي كاهش چين و چروك و افزايش كلاژن و صافي پوست مفيد واقع مي‌شود و اين در حالي است كه با شير بدون تحريك شدن پوست، لايه‌برداري انجام مي‌شود. براي اين كار يك پد پنبه‌اي را در شير خيس كنيد و به آرامي روي پوست خود تا ناحيه گردن بماليد. اين لايه‌برداري بسيار ملايم است و مثل اسيد ميوه يا آنزيم‌هاي ديگر پوست را تحريك نمي‌كند. بعد از مدتي هم اثر خوب اين لايه‌برداري ملايم را در پوست خود مشاهده خواهيد كرد.


روشن‌كننده و شفاف کننده پوست

روشنی پوست با شیر

علاوه بر شير، ديگر محصولات لبني هم براي پوست مفيد هستند. استفاده از ماست به‌عنوان ماسك به آرامي لايه‌برداري كرده و پوست را نرم مي‌كند. ماست به‌علت غلظتي كه دارد، تاثير خوبي روي پوست مي‌گذارد. يك لايه نازك ماست را روی پوست خود بماليد و اجازه دهيد به مدت پنج تا 10 دقيقه روي پوست بماند، سپس آن را بشوييد. ماست علاوه بر اينكه باعث لطافت پوست مي‌شود، چربي پوست را تامين مي‌كند و نقش روشن‌ كنندگي  نیز دارد.


نرم‌كننده پوست

شیر و نرم کننده پوست

شايعه است كه كلئوپاترا براي داشتن پوستي فوق‌العاده نرم، با شير لوكس حمام مي‌كرد. قطعا پر كردن وان حمام با شير به دلیل داشتن پوستي صاف و ابريشمي منطقي به‌نظر نمي‌رسد اما مي‌توانيد چند فنجان شير به آب گرم اضافه كنيد و با آن حمام كنيد. اين كار باعث نرمي و لطافت پوست مي‌شود. شير مواد مغذي متفاوتي دارد كه كمك مي‌كند تا بهترين پوست را داشته باشيد.


درمان لك‌هاي پوستي

Layebardarie_poost

همان‌طور كه گفتيم اسيد لاكتيك موجود در شير باعث روشن شدن پوست، رفع جوش و درمان روزنه‌هاي پوستي مي‌شود. متخصصان مي‌گويند شير به دلیل آمينواسيدي كه دارد به پوست آبرساني هم مي‌كند، موضوعي كه بسياري از افرادي كه از آكنه رنج مي‌برند فراموش مي‌كنند آن را انجام دهند. توصيه مي‌شود براي اين كار، شير را با آرد مخلوط كنيد تا يك خمير نازك ايجاد شود. اين خمير را قبل از خواب به‌صورت خود بماليد و صبح بشوييد و تاثير آن را روي پوست خود احساس كنيد.

منبع:

http://professionalbeauty.co.uk

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments