زیبایی و جذابیت بدون صرف هزینه

جوش شیرین

 

خواص بی نظیر جوش شیرین بعنوان محصول آرایشی بهداشتی

جوش شیرین تنها برای پخت و پز و یا به منظور پاک کنندگی کاربرد ندارد. این ماده برای مقاصد بهداشتی و سلامتی نیز استفاده می شود. بطور مثال همراه با مقداری آب در درمان سوزش سر دل موثر است و یا در گزیدگی حشرات و یا عود پسوریازیس می تواند محل آسیب را تسکین دهد.

با این تنوع خواص، جای تعجب نیست که در صنعت زیبایی نیز از آن بهره مند می شوند. اگر می خواهید بدون صرف پول هنگفت زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید با این ماده ساده می توانید پوست و موی خود را صافتر و شفاف تر نمایید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

اسکراب جوش شیرین برای نرمتر کردن پوست

در فصل تابستان می توانید با مالش دادن جوش شیرین روی ساق پا و بازوها و حذف سلولهای مرده پوست، از داشتن پوستی صاف لذت ببرید. با یک سهم آب و سه سهم جوش شیرین می توانید یک کرم ملایم  جهت اسکراب تهیه نموده و آن را روی چین های آرنج و زانوهای خود مالش دهید. قبل از استفاده از کرم برای تغییر رنگ پوست بدن حتما از این اسکراب خانگی استفاده کنید تا پوست شما بدون خط و صاف جلوه کند.

 

یک دستور خوب برای حفظ لطافت موها

برای افزایش طول عمر و سلامت موها این نوع شامپوی خانگی را به شما پیشنهاد می کنیم. 1/4 فنجان نشاسته همراه با یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قطره اسانس سنبل را مخلوط نمایید و با استفاده از یک برس به ریشه های مو بمالید. نشاسته چربی ریشه مو جذب می کند و جوش شیرین این چربی و بوی ناشی از آن را در خود حل کرده و باعث احساس و بوی پاکیزگی می شود. بعد از استفاده از این شامپو نیاز به دوش گرفتن نخواهید داشت.

 

پاها را برای پوشیدن صندل در تابستان آماده کنید.

پاها را که تمام زمستان در چکمه بودند، با اسکراب برای تابستان اماده کنید. به ظرف آب گرم که برای این منظور تهیه کرده اید، سه قاشق چایخوری جوش شیرین و چند حلقه لیمو اضافه کنید. پای خود را به مدت 10-15 دقیقه در این ظرف قرار دهید. سپس با یک سهم آب و سه سهم جوش شیرین یک خمیر برای  لایه برداری تهیه کنید وانگشتان و ناخنها را به آرامی مالش داده تا نرم و روشن شوند.

 

از کثیفی پوست سر خلاص شوید.

دفعه بعد که خواستید از کثیفی پوست سر ناشی از ژل و سایر مواد آرایشی مو خلاص شوید، از جوش شیرین کمک بگیرید. کرمهای حالت دهنده مو، اسپری نگه دارنده ، نرم کننده ها و مواد محافظ مو باعث کدر و بی حالت شدن مو می شوند. کلید حل این مشکل در ریشه موهاست. یک قاشق چایخوری جوش شیرین به شامپوی خود اضافه کنید تا مواد اضافی از ریشه مو پاک شوند.

 

لبخند خود را زیبا کنید.

سفید کردن دندانها معمولا گرانقیمت است و ضمنا مواد استفاده شده برای جرمگیری می تواند دندانها را حساس کند. بنابراین از روشهای جایگزین طبیعی استفاده کنید. با مسواک دندانهای خود را مرطوب کنید و مقداری جوش شیرین را روی دندانها بمالید. پس از اسکراب دهان خود را آبکشی کنید تا لکه های روی دندانها پاک شود.

 

تسکین آفتاب سوختگی

استفاده از کرم ضد آفتاب را در ساحل فراموش کردید؟ 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به 1 لیتر آب اضافه کرده و با استفاده از یک لیف محل سوختگی را کمپرس نمایید تا خنک شود. از این روش می توان برای تسکین سوختگیهای معمولی دیگر نیز استفاده کرد.

منبع:

Everydayhealth.com

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments